Hó- és zivatarlesen
Sat24 animált mûholdkép
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Ami azt illeti, most pont az operatív adja a legalacsonyabb légnyomást a térségünkre. Nem is véletlen a beenyhült tendencia. Sajna az AC brutál masszívnak tûnik. Közben azon gondolkodom, hogy T850 és T925 között mekkora lesz így a hõmérséklet különbség. Nem lesz eget verõ. Hát tényleg nem tudom. Szépek még lehetünk, de okosabbak egyelõre nem (by Derick). Talán még Szeged jut eszembe errõl a télrõl, hogy milyen sokáig tartotta magát a hó, az is meglepi volt.
Hát ez még nagyon nem tiszta, ha középvonalat kellene húzni, még mindig Erdélyen keresztül menne fel, ami növelné a középsõ országrész hóesélyeit. Szerintem ilyen élesen nem kanyarodhat fel az országon keresztül. A kulcs nyilván a pályában lesz, ami a hó határát illeti, meg mozgási sebességben, lefékez - e egy idõre, avagy stabilan tud nyomulni az AC felé. Még nem írnám le a havas meglepetés lehetõségét, ám nyilvánvaló, hogy a többi modellhez hasonlóan a gfs is egyértelmûen felismerte a keleti hóesélyek jelentõs csökkenését az idõ közeledtével.
Akadt csipetnyi idõm és a szerda-szombat közötti idõszak ciklonális mezõjének lekövetését elkezdtem, azaz minden nap az éjféli futás adta pályavonal-elõrejelzést jelenítem meg öt modellre (Gfs-Ecm-Gem-Ukmo-Nogaps).
Érdekes, az általam vizsgált öt modell az Ukmo kivételével számol egy utólagos peremciklonnal.
Bõven van még bizonytalanság, ám körvonalazódik a Vb-Vc pályavonal keresztezõdése, azaz a télen már nagyon bejáratott ív, a Balkánon haladó, majd onnan Kárpát-medence keleti felére, vagy attól keletre történõ felkanyarodás.
Azaz a klasszikusan legnagyobb, országos havazásokat adó lehetõség.
Természetesen még a konkrét meleg-szektori helyzet nélkül, ami a keleti megyékre adja a bizonytalanságot, ám nem igazán látom esélyét a megosztott jelleg tartós fennmaradására.
Érdekes, az egyedül peremciklonnal nem számoló Ukmo a legstabilabb.
Íme:
Gfs: Link
Ecm: Link
Gem: Link
Ukmo: Link
Nogaps: Link
Érdekes, az általam vizsgált öt modell az Ukmo kivételével számol egy utólagos peremciklonnal.
Bõven van még bizonytalanság, ám körvonalazódik a Vb-Vc pályavonal keresztezõdése, azaz a télen már nagyon bejáratott ív, a Balkánon haladó, majd onnan Kárpát-medence keleti felére, vagy attól keletre történõ felkanyarodás.
Azaz a klasszikusan legnagyobb, országos havazásokat adó lehetõség.
Természetesen még a konkrét meleg-szektori helyzet nélkül, ami a keleti megyékre adja a bizonytalanságot, ám nem igazán látom esélyét a megosztott jelleg tartós fennmaradására.
Érdekes, az egyedül peremciklonnal nem számoló Ukmo a legstabilabb.
Íme:
Gfs: Link
Ecm: Link
Gem: Link
Ukmo: Link
Nogaps: Link