Akkor nem pontos a fogalom. Zonalitás az, amikor a jet végig horizontálisan megy, és ahogy korábban is írtam, emiatt a ciklonok északon vannak, az AC délen, a hideg fent, a meleg lent, és nem tudnak helyet cserélni, mivel a jet nem hullámzik, és nem engedi ezt. Mégegyszer:
Link
A színeket nézd, milyen szépen elválik a hideg a melegtõl, szabályos, egyenes vonalban, ahogy az izobárok is mennek.
Ha ez a dolog megbomlik, azaz behullámzik a jet és helyet kezdenek cserélni a hidegmagok és a melegebb levegõ "pacái", akkor az már nem zonalitás. Nézd meg, mennyire más ez: Link Ez a jetbõl is kiderül, miért így néz ki: Link Kár, hogy a jetre nincs archívum, de kitalálható, hogy az 2007 Januárjában olyan volt, mintha vonalzóval húzták volna.

Egyébként pedig a blocking nem a zonalitás ellentéte, ezt kicsit rosszul használjuk talán, én biztosan így tettem párszor. A zonalitás ellentéte a meridionalitás, illetve vannak átmenetek. Amit a GFS mutat, az 360 óráig szerintem egyértelmûen meridionalitás inkább, mint zonalitás, és ezt bizonyítja a blocking megléte is, ugyanis zonalitás alatt nemigen tud létrejönni blocking AC északon, de fõleg ennyire nyugaton tuti nem, mint Skandinávia.
Azt pedig írtam lentebb, hogy a keleti blocking is blocking, nemcsak a nyugati, és a Skandináv.
A zonalitás még egy ismérve a nagyon nagy nyomáskülönbségek, a markáns akciózónák és a sûrû izobárok. Ezek se jellemzõek a 18z futásra, max az az egyetlen ciklon a briteken 384-nél nevet

Szerk. az ilyenkor megszokott t850 átlag végig -2 és -4 körül van, szóval ez még mindig átlag alatti 19-étõl futás, mivel -5ön megy. Itt jobban látszik: (mindjárt frissül): Link