2024. december 28., szombat

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#1329
Hirtelen Nicolas Cage filmje ugrott be, a Képlet.Pont így zuhan le a repülõgép benne...
#1328
Egy másik videó: Link
#1327
Félelmetes videó a lezuhant TransAsia géprõl:Link
Taxis újra született...
#1326
Nekem csak jó tapasztalataim vannak Heathrow-ról, persze tudom hogy ez nem mindig így van és eddig nyilván szerencsém volt valószínûleg, de ha azt nézzük, hogy az a reptér mennyire forgalmas, csoda lenne ha nem lenne semmi zûrzavar hébe-hóba. Így is le a kalappal elõttük. Nagyon tutin meg van szervezve a gépek mozgása. Pedig egyszerre mozog pár... Ehhez képest cipruson a múlt repülésem alkalmával sikerült annak a két darab gépnek, ami a reptéren volt, zavarnia egymást...
#1325
vidám
#1324
pontosítok: London-Heathrow kacsint
#1323
"A" londoni reptér nincs kacsint
#1322
A londoni reptér amúgy is tiszta katyvasz, mindig van valami proléma. Én kétszer voltam ott, de elég is volt. Liszt Ferencen meg alig van ember. nyelvnyujtas nyelvnyujtas
#1321
A maláj gépekre idén rájár a rúd szomoru
#1320
megint eltünt egy gép a java tengeren zavarban AirAsia ( A320)
forrás: flightradar facebook
#1319
Iridium mûhold volt valószínûleg. Az jellemzõ rájuk, hogy fokozatosan fényesednek fel, majd halványulnak el. Fényességük akár -8mag is lehet, ami a legfényesebb csillagok fényének többszöröse (akár 100*-osa is lehet).
Link
Itt nézheted meg a Szeged felett látható Iridium fényléseket. A -8-as már igen szép.
#1318
Lezárták este 7-ig (GMT) London légterét. Egyelõre IT hibára hivatkoznak. Tekintve a térség forgalmát, ez viszonylag nagy gubanc: Link
#1317
Különben visszatérve az észlelésedre..
Nekem is volt még régen, olyan 2005-7 tájékán késõ õszi,októberi szép naplemente után, amikor a Ac.castellánus középmagas 3000 m. pamacs felhõket egyszer csak megvilágította egy függõlegesen felfelé haladó "fénypont". Ennek se volt hangja,se csóvája (füst).
Az volt az érdekes a 3-5 mp.-s látványból, hogy határozottan látszott a felemelkedés, a fény elõször alulról világította meg a felhõ pamacsokat,fehér-narancssárgán majd áthaladt rajtuk, akkor is 10-20 fokszög területen látszott a fény vetülete, majd feljebb érve kihunyt a fény.Az irány ék.kelet, Kiskunfélegyháza-Kecskemét irányában. De szerintem nem volt olyan messze, adva a vékony lemezfelhõ, de azért 2-4 ezer méteren.
Csak azért írtam le ezt, mert észleltem, de nem akartam nyilvánosságra hozni, mostanig.
#1316
Az irány sem stimmel.
Nem fénycsóvát láttam, mint a képeken, hanem egy nagyon erõsen fénylõ pontot, ami nyugatnak-délnyugatnak haladt.
#1315
Amit te linkeltél az hajnalban volt, BKrisz viszont kora este látta, amit látott...
#1314
Azt hiszem megvan a válasz. Nagyon jó és pont idõben láthattad. Esetleg egy lemaradott darabot láthattál.
Link
nevet
#1313
Semmi hang nem volt, apró, de nagyon fényes tárgy volt.
Azon gondolkozok, hogy nem-e az ûrállomás volt-e, a vékony felhõzet miatt láthattam esetleg, de miért volt annyira fényes? Fénytörés? Ugye nálunk bezavar a fényszennyezés rendesen a felhõk is narancsosak, de ez szinte kiégett a háttérbõl. Mikor megláttam azt hittem, hogy valami fényrakéta, de nem jött a pukkanás, ezek után úgy 2 percig látható volt.
#1312
Volt valami hang? Ha nem akkor zufó. zavarban
#1311
Valamit láttam az égen 15 perce, de nem tudom mit. nevet
Gyengén szakadozott vékony stratus van felettünk, néha átsejlik a Hold, egy-egy csillag. Nagyon erõs narancsos fényt láttam (sokkal erõsebben világított, mint bármely csillag derült éjszakán), ami K-NY-i irányban haladt, nagyjából olyan sebességgel, mint egy mûhold szokott. Mikor megláttam majdnem felettem járt, ekkor volt a legerõsebb fénye, ahogy haladt NY-nak fokozatosan halványodott.
Nem tudom mi lehetett ennyire fényes odafenn, abban biztos vagyok, hogy nem a felhõzet alatti fényforrást láttam, gyengült-erõsödött a fény ahogy haladt a tárgy felhõk felett.

Ne gyertek a zufókkal! nevet
#1310
EK nyitójárat videó - Hello Tomorrow! Hello Budapest! :] Link
#1309
A jövõ gépei;
Link
vidám
#1308
Szerencsés dolgok;
Link
laza
#1307
Egy nagyon érdekes cikk a repülésnél használatos új generációs idõjárásradarokkal kapcsolatban.
Link
Érdemes elolvasni, izgalmas cikk!
#1306
Szia Nyuli! Esetleg pályairány módosítás az utolsó pillanatban?
#1305
Írtam, hogy a gép leszállni készült (Dubaiból érkezett); nem madárraj volt, hanem a Bécs Ny-i határa feletti zivatarcella, emiatt volt az éles kanyar a város felett. Hogy miért ilyen alacsonyan, az már nem fog kiderülni.
#1304
Nem írtad, hogy fel-vagy leszálló géprõl van szó. Gondolatom szerint leszálló lehetett, amikor észlelhette a madárrajt, majd kanyar. A felszálló gépek már a pálya után elérik a 2-300 métert, és nincs kecmec, emelkedni kell. Vagy valami hajtómû hiba lehet,(vagy madár) de akkor is messzi kanyart vesznek, nem a város felett.
#1303
Madárraj?
#1302
Kb. 1 órával ezelõtt az Emirates UAE125-ös járata számomra félelmetes manõvert hajtott végre; Bécs felett 45-50°-ra bedöntött kanyar, mindössze 110 m magasan (a flightradar szerint). Az egész az ablakom "elõtt" játszódott le, a gép olyan alacsonyan volt, hogy (amikor szembe repült a házzal) hatalmasnak hatott a fesztávolsága. Szerintem valamit elrontott pilóta, ilyen alacsony approach és ilyen durva kanyar sürün lakott terület felett nem szokványos (legalábbis Bécs felett). Komolyan azt hittem, nem marad fent a gép, ráadásul a kanyarból kijõve még kicsit fel is húzta az orrát (talán észrevéve, hogy túl alacsonyan van?)
#1301
Szia, megérkezett szerencsésen, köszi az érdeklõdést nevet
Fényképezésre nem volt lehetõség, mert ez munkaút volt, minden napját a Teherántól 100 km-re lévõ gyárban töltötte (hozták-vitték kocsival nevet ). De úgy néz ki, hogy megy újra, talán nemsokára - akkor majd lesznek képek, tõlem nevet
#1300
Szia Nyuli!

A kedves teheráni utas megérkezett szerencsésen? nevet
Ha esetleg készített a városról fényképet a 40°C körüli hõségben, háttérben a havas Alborz hegycsúcsaival, nagyon szívesen megnézném! nevet
#1298
Igen, praktikusan kb. ennyi a lényeg. Persze különbözõ mélységû problémát okozhat egy katari vagy egy szír pecsét, és okozhat jó nagy gondot nem arab, de iszlám ország (pl. iráni vagy akár indonéziai) pecsétje is.
#1296
Izraellel addig nincs is probléma, amíg nincs az útleveledben arab országból származó pecsét nevet utána kezdõdik a vesszõfutás! Van megoldás, második útlevél. Már ha valaki mindenképpen menni akar és már volt Arab országban. Jobb félni mint megijedni alapon...
#1294
Én nem hatalomfilozófiáról beszéltem, az itt talán túl messzire vezetõ lenne és amúgy is túl általános, hanem praktikusan és konkrétan az izraeli be- és kilépésrõl, ahol semmiféle célkeresztbe nem kerülnek az "ártatlanok" vagy kik. Egyedi túlkapások persze, hogy elõfordulnak minden rendszerben, mondjuk Izraelben soha nem fogják az útleveled a földre dobni, ugyanakkor elõfordulhat olyan (szerintem nem túl gyakran), hogy valamilyen biztonsági megfontolásból az aktuális reptéri biztonsági szabályoknál szigorúbban járnak el (az egyedi mérlegelésre törvényi felhatalmazásuk van), pl. elveszik a nálad lévõ Holt-tengeri sót, vagy mondjuk egy problémás személlyel való névrokonság miatt szállnak rád.
#1293
A hatalom márpedig nem válogat, csak teljesít. szomoru "Ha valakit komolyabban vegzálnak, akkor arról az illetõ is tehet valamilyen szinten." Ebben nincs igazad.... Simán célkeresztbe kerülnek ártatlanok. Mindegy, melyik ország, európai, ázsiai vagy más, és mindegy, hogy milyen hatalomról van szó. A hatalmat gyakorolni szokták...
#1292
Abban igazad van, hogy kiemelt eseteket általánosítva tévútra vándorolhat az emberfia.
Lehet rosszul fogalmaztam, a szándékom csupán annyi volt, hogy az általánosított iráni véleményt szembeállítsam egy általánosított izraelivel.
#1291
Iránnal kapcsolatban a feleségem tapasztalatai összességében igen pozitívak; leszámítva a reptéri atrocitást az emberek igen barátságosak, udvariasak, tisztelettudóak és vendégszeretõk vele szemben. Az elsõ benyomás ugyan néha meghatározó, de most csalóka volt, szerencsére. "Természetesen" komoly megszorítások vannak a nõkkel szemben (pl. a haj kötelezõ eltakarása, büntetés terhe mellett). Lehet, hogy a következõ útjára elkísérem nevet
#1290
Hát, tévedsz Jóska, viszonylag nagyot. Én nemrég voltam (nem elõször) Izraelben és maximálisan korrekt, normális és professzionális hozzáállás volt a Ben Gurion reptéren. A biztonsági ellenõrzés fejlettebb mint bárhol a világon, nem kell kitenni sem a fémtárgyakat, sem a folyadékot, sem semmit, mert a berendezések intelligensek. Az emberi hozzáállással sincs gond, van egy elbeszélgetés, ami adott esetben szigorú is lehet, de korrekt és pláne kilépés esetén az utas érdekét is szolgálja. Ja, ha valaki mondjuk szíriai pecséttel érkezik az útlevelében, az néhány órás interjúra számítson, de az más kérdés. Ha valakit komolyabban vegzálnak, akkor arról az illetõ is tehet valamilyen szinten.

Amúgy, nagy általánosságban az irániak sem olyanok mint akit Nyuli felesége kifogott, de ez már messzire vezet, Irán egy fantasztikus kultúrájú ország, függetlenül a teokráciától.
#1289
A barátnõm munkájából adódóan sokat utazik a közel keleten, Libanon, Jordánia és az Emirátusokba. Ezekkel az országokkal még soha nem volt negatív tapasztalata, mindenhol kedvesek, már már túl kedvesek voltak vele. Iránba és Saudiba nem szokott menni, õ menne, kíváncsiságból, de mint a feleséged példájából is látszik, van oka, hogy miért nem küldik soha (Saudiba nem is kapna vízumot egyébként sem). És örülök is, hogy nem küldik! Még képes lenne és elmenne, engem meg itthon ehetne a fene, hogy mi van vele. zavarban
#1288
Ugyanezt a ... eljárást kapja meg több honfitársunk (köztük elismert sportolónk) Izraelben.
Egy biztos, Európa egyre kevésbé népszerû Ázsia forró pontjain.
#1287
Ja, nem kell félteni vidám
Csütörtök hajnalban, 3:35-kor indul vissza, megint Törökországon keresztül.

Persze, "vigyáztam" rá a radaron keresztül, furcsállottam is a hirtelen magasságingadozásokat néha... zavarban
#1286
Uhh...ez még olvasva is túl izgalmasra sikeredett.
kacsint szegyenlos
Talpraesett és nagyon bátor feleséged van! vidám
Meddig marad Teheránban?
Egyébként figyelted az útját a flightradar24 oldalon? nevet
#1285
Hát ez.... nem találok szavakat. szomoru
#1284
Nem volt sima a feleségem útja Teheránba... Már Isztambulig is rázós volt (tegnap a városban tornádó is volt), de onnan Teheránig a gép 10-12-szer több száz métert zuhant a turbulenciák miatt, az utasok már "Allahu akbar"-t kiabáltak... Teheránban elképesztõen barátságtalan a reptéri személyzet, a határõrök pedig kifejezetten primitívek és rosszindulatúak... Szegénykém 2 órát várakozott a kész vízumára, amit a fickónak csak be kellett volna ragasztania az útlevélbe, de az inkább kiélte a hatalmát. Aztán nagykegyesen beragasztotta, majd a feleségem lába elé dobta az útlevelet duhos õt viszont nem kell félteni, közölte a fickóval, hogy biztos lehet benne, hogy igen jó hírét fogja kelteni az országnak, ha visszatér Európába... ezekután az õr kizavarta a feleségemet, de már megvolt a vízuma... Miután elmesélte jól leszidtam, egy ilyen országban a nõknek nincs szavuk, és jobb lenne, ha nem európaiaskodna, mert könnyen baj lehet belõle... Összegezve: egy "SOHA TÖBBÉ"-uticél... hány bocsánat
#1283
Igaz, köszi nevet Bár az útvonal VIE-IST és IST-IKA lesz, azért az sem macerás.
#1282
Biztos voltam benne, hogy ismét nagyon ügyesen sikerült repülõjegyet venned. Ehhez te nagyon értesz! nevet
Már alig várom ezekrõl a különleges helyekrõl a képes beszámolóidat! nevet vidám
---------------------
Gábor, azért a Krím-félsziget közelsége adhat okot egy kis nyugtalanságra...
De nem lesz semmi probléma, csak így szabad egy repülõútnak nekivágni! laza
#1281
Teheránt megcélozva elvileg nem kell problémás légtéren keresztül repülnie a legrövidebb útvonalon sem, pl. Bécsbõl vagy Frankfurtból: Link Link Minden okés lesz. Hú, az ozzie-kiwi út meg irigylésre méltó, de nagyon, remélem hamarosan követjük a példád. nevet

Peti, nagyon jó áron volt jegy Dubajba, ill. pár hónappal késõbb Grúziába, így nem hagyhattuk ki. :]
#1280
Nem turista nevet viszont izgalmas zavarban egy teheráni cégnél "tanácsad" a lelkem nyelvnyujtas

-----------

Gábor: mi februárban megyünk Dubaiba, remélem gond nélkül (3 napra, aztán irány Ausztrália és Új-Zéland)

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-12-28 22:59:58

Felsõszentiván

-2.0 °C

na00

RH: 98

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

133069

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.