Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
Hol jártam ma? GPS: N46,91011 E16,30952 Tfszm: 321 m
A többi kép innetõl Link a végéig, sajnos csak telefon volt nálam. Az egyik képen látható úriemberrel nagyon jót beszélgettünk, szét is csúszott az egész napom.
Én is bizakodok
Arra figyeltem mikor felraktam, hogy az eredeti kábelekhez ne kelljen nyúlni. Telefon toldóval toldottam minden kábelt. Kivéve a csapadékmérõt, az forrasztva van. Tettem rá egy új dugót, mielõtt visszavittem. Azt viszont elfelejtettem, hogy a szélmérõn fordítani kellett a csatlakozót, a toldó miatt. Ha úgy kipróbálják ahogy visszavittem, a szélmérõ nem sok mindent fog mutani, amíg nem tesznek rá egy új csatit, megfordítva
Arra figyeltem mikor felraktam, hogy az eredeti kábelekhez ne kelljen nyúlni. Telefon toldóval toldottam minden kábelt. Kivéve a csapadékmérõt, az forrasztva van. Tettem rá egy új dugót, mielõtt visszavittem. Azt viszont elfelejtettem, hogy a szélmérõn fordítani kellett a csatlakozót, a toldó miatt. Ha úgy kipróbálják ahogy visszavittem, a szélmérõ nem sok mindent fog mutani, amíg nem tesznek rá egy új csatit, megfordítva
Szivesen!
BB! Hajrá! Ez jó jel, hogy megszûnt a 185 km-es hiba. Reméljük a fagyások is. Néhány nap múlva már többet tudunk.
Én még mindig nem szántam rá magam a szervizere. Egyrészt a leszerelés miatt, másrészt szét vannak barmolva a vezetékek a toldások miatt.
BB! Hajrá! Ez jó jel, hogy megszûnt a 185 km-es hiba. Reméljük a fagyások is. Néhány nap múlva már többet tudunk.
Én még mindig nem szántam rá magam a szervizere. Egyrészt a leszerelés miatt, másrészt szét vannak barmolva a vezetékek a toldások miatt.
Mintha magam mondtam volna...
Én november közepén, végén szoktam minden szenzorban elemet cserélni. A WS3600 mondjuk a kültériben igényli a félévenkéti cserét, de a többi bírja 1 évig. Amelyik elem meg nem merült le teljesen, elhaszálom a zsebrádiókban.
Én november közepén, végén szoktam minden szenzorban elemet cserélni. A WS3600 mondjuk a kültériben igényli a félévenkéti cserét, de a többi bírja 1 évig. Amelyik elem meg nem merült le teljesen, elhaszálom a zsebrádiókban.
Pontosítom amit a #5749. hozzászólásomban írtam a WS3600 szoftver hibájáról.
Mint az új mûszeremnél kiderült, a max széllökés PC-n történõ nullázása után jelentkezõ 185km/h széllökés hibát nem a WS progi okozza. Az új mûszerrel nem csinálja, tehát azt is WS állomás hibája okozta. Ez a hiba a régi mûszeren már az elsõ pillanattól fogva fennált.
No, megyek vissza a tetõre, mert van még mit szerelni
Mint az új mûszeremnél kiderült, a max széllökés PC-n történõ nullázása után jelentkezõ 185km/h széllökés hibát nem a WS progi okozza. Az új mûszerrel nem csinálja, tehát azt is WS állomás hibája okozta. Ez a hiba a régi mûszeren már az elsõ pillanattól fogva fennált.
No, megyek vissza a tetõre, mert van még mit szerelni
Így van Mekgivör, felejtsd el az USB-t, mert méregdrágák és nem mûködnek.Brett által javasolt megoldást ajánlom én is.
Borka:Tél elõtt a külsõ jeladóban érdemes elemet cserélni, (természetesen ha nem vezetékes a tápellátás és jelátvitel) hogy frissel kezdj neki a hidegebb idõszaknak.Tehát a 6 hónaponkénti csere megállja a helyét.
Borka:Tél elõtt a külsõ jeladóban érdemes elemet cserélni, (természetesen ha nem vezetékes a tápellátás és jelátvitel) hogy frissel kezdj neki a hidegebb idõszaknak.Tehát a 6 hónaponkénti csere megállja a helyét.
Borka!
Én is javaslom a DCF kikapcsolását.
elem: én nem tápról, hanem elemrõl müködtetem. 6-7 hónapot bír ki egy garnitúrával.
MacGyver!
COM-USB alakítóval nem biztos mûködni fog, nekem nem jött össze és mások is panaszkodnak (külföldi fórumokon is). Én egy PCI-os COM port kártyát vettem a gépbe, azzal tökéletes.
Én is javaslom a DCF kikapcsolását.
elem: én nem tápról, hanem elemrõl müködtetem. 6-7 hónapot bír ki egy garnitúrával.
MacGyver!
COM-USB alakítóval nem biztos mûködni fog, nekem nem jött össze és mások is panaszkodnak (külföldi fórumokon is). Én egy PCI-os COM port kártyát vettem a gépbe, azzal tökéletes.
Oké, most már képben vagyok. Igen, ismerem õt, jól megviccelt az elején :-)
Köszönöm a segítséget!
Köszönöm a segítséget!
Rádióvezérelt óra. Frankfurt közelében van egy adó, ami a DCF órás készülékek számára egy jelet sugároz. Ezzel pontosan, automatikusan beállítja idõnként az órát. Ha bizonytalan a vétel, mert a WS nem jó helyen van, elõfordul, hogy hibásan veszi a DCF jelet, és pontatlanul áll be a dátum, vagy az idõ a mûszeren. A téli-nyári idõszámítást is automatikusan állítja. Na pl. a nyári idõszámításkor néha ki is fagy a WS, mert 1 órával visszaáll az órája. A használati utasításban nézz utána, ki lehet-e kapcsolni. Bár amíg jól mûködik, nem szükséges kikapcsoni. Egy kis antennaszerû szimbólum jelzi a kijelzõn, hogy sikeres volt-e az utolsó vétel. Sikeres lehet, de nem biztos, hogy pontos is. A hibás beállítáat is sikeresnek veszi
Megyek aludni, mert már hülyeségeket írtam, 3-szor javítva
Jó éjt!
Igazán nem tudom. Én tápról használom, az elem csak úgy benne van. A szenzorban meg semmi, mert kábeles jelátvitellel megy az meg a tápot is elviszi a szenzornak.
Azt szintén nem tudom, kikapcsolható-e a DCF óra, mert az én WS2305 mûszeremen nem lehet kikapcsoni, csak a WS3600-n.
Azt szintén nem tudom, kikapcsolható-e a DCF óra, mert az én WS2305 mûszeremen nem lehet kikapcsoni, csak a WS3600-n.
Fõ a biztonság! :-)
Tényleg, meddig bírja egy adag elem? Nehogy azt gondoljam néhány hónap múlva, hogy még van az elemekben "energia", és aztán megint beüt egy hasonló malõr?
Tényleg, meddig bírja egy adag elem? Nehogy azt gondoljam néhány hónap múlva, hogy még van az elemekben "energia", és aztán megint beüt egy hasonló malõr?
Pillanatnyi áramszünetek esetén - elsõsorban feszültség ingadozások során inkább - totálisan "behülyül".Az összes kijelzõ megadja magát.Gyorsan váltogat elemes és tápos energiaellátás között és végül feladja.Jöhet a restart.
Ezt kiküszöböli a szünetmentes tápegység, de az elég költséges.De az elem azért jó ha benne van.
BB mester is ezt ajánlaná.
Ezt kiküszöböli a szünetmentes tápegység, de az elég költséges.De az elem azért jó ha benne van.
BB mester is ezt ajánlaná.
Akkor az lehetett az oka. Nekem is van benne elem. Meg UPS-re is rá van dugva
Szokott még ilyet okozni, ha a DCF óra nem pontosan áll be, hanem a valóságosnál korábbi idõpontra. Nekem ezt is elkövette párszor a 2 év alatt, ilyenkor is megáll az adatgyûjtés.
Szokott még ilyet okozni, ha a DCF óra nem pontosan áll be, hanem a valóságosnál korábbi idõpontra. Nekem ezt is elkövette párszor a 2 év alatt, ilyenkor is megáll az adatgyûjtés.
Közben elbeszélettem vele, és úgy tûnik, hogy volt egy pillanatnyi áramszünet (pontosabban egy áramról mûködõ kisrádió óráján ez egyértelmûen látszik), amitõl nem nullázódott le a display, viszont lefagyott (a 11:22-es adatokat mutatta, és a PC-re sem töltötte fel késõbbi idõpontok értékeit). Holnap veszek bele elemet a hasonló esetek kiküszöbölésére :-) Bízom benne, hogy legközelebb nem akkor fordul elõ ilyesmi, amikor tényleg "feladata" lenne, bár most nem õ tehetett róla.
Ne keseregj, nem ez lesz az utolsó. Lehetett akár pillanatnyi áramszünet is. Az óráját ellenõrizd, dátum, idõ pontos? Tápról, vagy elemrõl használod?
EZER ÖRDÖG ÉS POKOL! ! !
Éppen ma kellett lefagynia 11:22-kor a ws-nek?! Most értem haza, nem térek magamhoz: sem csapi adatok, sem hõmérsékleti adatok. . . :-(
Éppen ma kellett lefagynia 11:22-kor a ws-nek?! Most értem haza, nem térek magamhoz: sem csapi adatok, sem hõmérsékleti adatok. . . :-(
Itt van elõttem a saját 3600-asom, már csak olyan nagy elemet kell bele venni, meg USB-COM átalakítót!
Ideális persze egyik fajta passzív árnyékoló sem lehet amiatt, hogy a beesõ energiát nem tudja tökéletesen kifele sugározni, így a befele sugárzott energia melegíti a belsõ teret. (Ezért az USA "OMSZ"-nél ha jól tudom már aktív ventillátos megoldás a hivatalos)
Egyébként a fa ház hibája, hogy komoly súlyából fakadóan a begyûjtött hõenergiát még sokáig visszasugározza.
Olvasnivaló: Google> Thermometer Screen Intercomparison in De Bilt (the Netherlands) > a legrosszabb eredményt a fa Stevenson ház adja, a legjobbat pedig a miénkhez hasonlító Vaisala!
Egyébként a fa ház hibája, hogy komoly súlyából fakadóan a begyûjtött hõenergiát még sokáig visszasugározza.
Olvasnivaló: Google> Thermometer Screen Intercomparison in De Bilt (the Netherlands) > a legrosszabb eredményt a fa Stevenson ház adja, a legjobbat pedig a miénkhez hasonlító Vaisala!
Mint tudjuk a nap hõsugárzása kb. 2000W/m2, tehát a házunkra kb. 10...100W esik beesési szögtõl és intenzitástól függõen. Az lenne az ideális, ha nem jutna a ház belsejébe a nap energiájából semmi, mivel mi a léghõm.-et akarjuk mérni!
Tehát a leglényegesebb, hogy a fal a fény és hõsugárzást ne eressze át. Ezért régebbi félprofi árnyékoló készült fehérre fújt aluból is. Az ideális anyag egy kívül fehér (fényvisszaverõ) 0 súlyú, 0 falvastagságú, fényt blokkoló, majd alatta vékony tökéletes hõszigetelõ réteg lenne.
Mivel a 100Ft-os tányérok igen jó fény (hõ) áteresztõk, ezért nem mûködnek jól. Tehát úgy festjük le, hogy a felsõ fehér réteg visszaverje a beesõ hõ+fény energiát. Ami átjutott a fehéren azt blokkolja a fekete réteg kívül, és visszasugározza hõ formájában. A mûanyag hõszigetel valamennyit. Én belül is feketére festettem, de tesztelni kéne, hogy árt vagy használ. Jobb ha kívül van a blokkoló fekete réteg, mivel így érvényesülhet a fal hõszigetelõ hatása.
Tehát a leglényegesebb, hogy a fal a fény és hõsugárzást ne eressze át. Ezért régebbi félprofi árnyékoló készült fehérre fújt aluból is. Az ideális anyag egy kívül fehér (fényvisszaverõ) 0 súlyú, 0 falvastagságú, fényt blokkoló, majd alatta vékony tökéletes hõszigetelõ réteg lenne.
Mivel a 100Ft-os tányérok igen jó fény (hõ) áteresztõk, ezért nem mûködnek jól. Tehát úgy festjük le, hogy a felsõ fehér réteg visszaverje a beesõ hõ+fény energiát. Ami átjutott a fehéren azt blokkolja a fekete réteg kívül, és visszasugározza hõ formájában. A mûanyag hõszigetel valamennyit. Én belül is feketére festettem, de tesztelni kéne, hogy árt vagy használ. Jobb ha kívül van a blokkoló fekete réteg, mivel így érvényesülhet a fal hõszigetelõ hatása.
Ja a részletek:
- eddig a szilvafán volt az 1-es, most a helyére tettem a 2-t, mellé a 3-t a tányérok közé. Tehát a két, egyébként totál együtt mérõ tesó közti eltérés ekkora. A tányéros javára.
Viszont jó lenne, ha valaki a tányérok festésének lényegét és értelmét megvilágosítaná, mert nekem nem egyértelmû. Az addig rendben van, hogy a szabványos hõmérõházban dupla ide-oda lamellázással megcsinálják az átszellõzõ sötétkamrát, de nem látom, hogy az alul fekete, felül fehér tányérok ezt hogyan érik el :-(
Kifelé visszaveri, amit az alsó fekete elnyel és kisugároz felfelé, ahonnan megint csak felfelé lesz tükrözve... Nem értem :-(
Meg hát az sem mindegy, hogy milyen szögben hajlanak a tányérok peremei. Minnél laposabb annál jobb, gondolom, persze én is olyan tányért vettem ami lefelé görbül. Ilyen volt..
Nos, mi az elmélet?
- eddig a szilvafán volt az 1-es, most a helyére tettem a 2-t, mellé a 3-t a tányérok közé. Tehát a két, egyébként totál együtt mérõ tesó közti eltérés ekkora. A tányéros javára.
Viszont jó lenne, ha valaki a tányérok festésének lényegét és értelmét megvilágosítaná, mert nekem nem egyértelmû. Az addig rendben van, hogy a szabványos hõmérõházban dupla ide-oda lamellázással megcsinálják az átszellõzõ sötétkamrát, de nem látom, hogy az alul fekete, felül fehér tányérok ezt hogyan érik el :-(
Kifelé visszaveri, amit az alsó fekete elnyel és kisugároz felfelé, ahonnan megint csak felfelé lesz tükrözve... Nem értem :-(
Meg hát az sem mindegy, hogy milyen szögben hajlanak a tányérok peremei. Minnél laposabb annál jobb, gondolom, persze én is olyan tányért vettem ami lefelé görbül. Ilyen volt..
Nos, mi az elmélet?
Sokáig tartott amíg én is rászántam magam a tányéros árnyékolóm (ugyanolyan mint a tied) festésére, mivel nagyon elégedetlen voltam vele. Kívül, belül matt fekete akril spray, majd kívül 2 réteg fehér zománc. Nem spóroltam vele. A lényeg az, hogy ne jusson fény a belsejébe, kívül pedig fehér legyen.
Hát, maga a csoda! Azóta a méréseim közelítik az általam akár 20-50-100km-es OMSZ és egyéb hitelesnek tartott értékeket. Sõt jobb, mint a "szabvány" fa ház, mivel gyorsabb, és nem veszi magába (és sugározza vissza) a hõt. Ezt egyébként nem én találtam ki, tudományos holland írás foglalkozik vele, a keresõ könnyen kidobja. Egyébként azóta látom, hogy minden más megoldás (fa, bokor lombozat, hungarocel ház, északi házfal): egy nagy nulla. Akár +-3 fokot csalnak még akkor is ha a jeladók árnyékban vannak!
Én csak azt fájlalom, hogy nem gyártja senki a kis kereslet miatt. Pedig nagyon olcsó és jó lehetne + munka nélkül.
Hát, maga a csoda! Azóta a méréseim közelítik az általam akár 20-50-100km-es OMSZ és egyéb hitelesnek tartott értékeket. Sõt jobb, mint a "szabvány" fa ház, mivel gyorsabb, és nem veszi magába (és sugározza vissza) a hõt. Ezt egyébként nem én találtam ki, tudományos holland írás foglalkozik vele, a keresõ könnyen kidobja. Egyébként azóta látom, hogy minden más megoldás (fa, bokor lombozat, hungarocel ház, északi házfal): egy nagy nulla. Akár +-3 fokot csalnak még akkor is ha a jeladók árnyékban vannak!
Én csak azt fájlalom, hogy nem gyártja senki a kis kereslet miatt. Pedig nagyon olcsó és jó lehetne + munka nélkül.
Nekem is szilvafa lombozatában folyik a mérés már évek óta, megelégedésemre. Az egyik legkorrektebb mérést lehet bennük megvalósítani.
Tányéros árnyékoló tesztelés folytatódik, másik helyszínen, most egy lombos szilvafa koronájában.
1,5-2,1 fokkal van hûvösebb a tányérok között, mint a pusztán fehér szivacstálcákkal körbeárnyékolt helyen. Ez eddig elég meggyõzõ, pedig még le sincs festve...
1,5-2,1 fokkal van hûvösebb a tányérok között, mint a pusztán fehér szivacstálcákkal körbeárnyékolt helyen. Ez eddig elég meggyõzõ, pedig még le sincs festve...
A hõmérsékleti anomália meg ismerõs dolog! :-) Csak érdekességképpen. A múlt télen elmentem egy kicsit fotózgatni Lajosháza felé lakhelyemtõl (Gyöngyössolymos) kb 4km-re csak az autó hõmérõje -5 -rõl -12-re csökkent! Ennyit számít a Mátra egy nyugodt völgye befagyott patakkal.
Köszönöm!
A "T ok"-t arra írtam, hogy, ha nem is 9eFt-os hitelesítettmûszerhez, de 3db elektronokius és 1db alkoholos hõmérõhöz tudok viszonyítani, és az egyik elektronikust pontosan tudom, hogy mennyit csal, télen a 0fokhoz viszonyítottan. Plusz van egy ismerõsöm aki a Kékesi állomáson dolgozott vagy 20 évig (még emlékezhetsz a megszüntetése kürüli vitákra :-(( )és õ tud segíteni pontos/hitelesített hõmérõvel kapcsolatban.
Köszönöm, hogy segítettél!
A "T ok"-t arra írtam, hogy, ha nem is 9eFt-os hitelesítettmûszerhez, de 3db elektronokius és 1db alkoholos hõmérõhöz tudok viszonyítani, és az egyik elektronikust pontosan tudom, hogy mennyit csal, télen a 0fokhoz viszonyítottan. Plusz van egy ismerõsöm aki a Kékesi állomáson dolgozott vagy 20 évig (még emlékezhetsz a megszüntetése kürüli vitákra :-(( )és õ tud segíteni pontos/hitelesített hõmérõvel kapcsolatban.
Köszönöm, hogy segítettél!
A T OK-t, hogy érted? Környékbeli hivatalos mérõállomáshoz hasonlítod vagy tudsz szerezni bizonyítottan pontos hõmérõt? Mert a környékbeli állomás nem a legjobb módszer, még városrészeken belül is lehet 1-3 fok eltérés. Én T hitelesítésére, kalibrálására beszereztem 9e Ft-ért egy tizedesfok pontosságú Hg-os laborhõmérõt. -10-tõl + 50 fokig mér. (Amúgy sem árt, ha van két mûszer és ezek közül az egyik nem elektronikus ;-) ) Mondjuk igy -10 elatt nem tudom mi a helyzet, de amúgy sem gyakori a -10 alatti T.
A szél és páratartalomra a legbiztosabb hitelesítés, kalibrálás a legközelebbi kalibrációs találkozó (remélhetõleg lesz), mely a OMSZ Gilicze téri obszervatóriában történik professzionális mûszerekkel.
A szél és páratartalomra a legbiztosabb hitelesítés, kalibrálás a legközelebbi kalibrációs találkozó (remélhetõleg lesz), mely a OMSZ Gilicze téri obszervatóriában történik professzionális mûszerekkel.
Ja-ja nekem is ált. 92% a max, az egyetlen eset volt tavaly feb. óta, hogy 94-et mutatott hasonló tocsogásban.
Sziasztok!
Rendeltem egy WS1600-as mérõegységet, és az érdekelne, hogy hogyan lehet hitelesen bekalibrálni. Az elhelyezéssel kapcsolatos alap dolgokkal tisztában vagyok, de majd azt honnan fogom tudni, hogy a mutatott értékek mennyire pontosak? A T az OK, de a szél páratartalom stb pontossága milyen (esetleg tapasztalatok)?
Más: az észlelési naplóba a csapadékmennyiség hogyan kerül be?
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Üdv, Csaba
Rendeltem egy WS1600-as mérõegységet, és az érdekelne, hogy hogyan lehet hitelesen bekalibrálni. Az elhelyezéssel kapcsolatos alap dolgokkal tisztában vagyok, de majd azt honnan fogom tudni, hogy a mutatott értékek mennyire pontosak? A T az OK, de a szél páratartalom stb pontossága milyen (esetleg tapasztalatok)?
Más: az észlelési naplóba a csapadékmennyiség hogyan kerül be?
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Üdv, Csaba
92%
Egyszer 93, de akkor esett az esõ és köd volt 200m látótávval. Tocsogott a levegõ
Egyszer 93, de akkor esett az esõ és köd volt 200m látótávval. Tocsogott a levegõ