2024. december 28., szombat

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#279
HorrorBaby, lent leszel Matkopusztan most hetvegetol? Ha igen, folytathatjuk a tavaly abbamaradt tovabbkepzesemet.
#278
... már most látszik, hogy a pénteki idõ lesz a jobb. A csütörtök a lassúbb javulás miatt még alkalmatlan repülésre. Szombatra tovább javulnak az általános feltételek, de az áramlás gyengülni fog...
#277
Szuper... szomoru A szombat olyan faszántosan indult és mire kiértünk reggel a reptérre,már megjelentek a Cirrusok. A szél egésznap fújt. Szóval megint nem repültünk semmit. Nem tudom mikor lesz hajlandó együttmûködni velünk az idõ. szomoru(((
#276
Köszi az infot! Akkor átütemezem a hétfõre szánt nemdolgozást csütörtökre, vagy péntekre. Talán szerdán már fog látszani, hogy melyik lesz a jobb.
Sajnos a múlt csütörtököt csúnyán elbuktam, de most nem tarthat vissza semmilyen szerver leállás... nevet
#275
Szia István ! Komolyabb-hosszabb távokra még a holnapi nap sem lesz alkalmas, aki kihagyta az elmúlt napok csúcsidejét annak várnia kell néhány napot. A hétközepi ciklon akciója után legkorábban csütörtökön lehet ismét kedvezõ idõre számítani, a péntek is elfogadhatónak látszik...
#274
Szia Horrorbaby! Szerinted érdemesebb hétfõre tartalékolni? Látsz valami javulást?
Köszi,
István
#273
A nagy idõk után a hétvégére romlanak a repülési feltételek, persze a maklári iskolakörökre azért idõszakosan jó lesz.
mdávid- üdv Lacókának...csak óvatosan semmi bravúroskodás...
#272
Itt Tamás szerint,mert õ volt egydül olyan messze a maga kis Ventusával,Bélapátfalvánál az alap 2100m Viszont a Tisza fele csak 1700m volt. Most nem jut eszembe a a város neve.
#271
Mdavid felhõalapod m én 1400-1500m számoltam ithon
#270
Nos. Sajnos nem tudtam a feladatomat repülni,mert mire odaértünk,hogy én repülök beerõsödött az a mocskos szél. Ami a legszebb,hogy csak talajmentén,de elég volt az,mert a leszállásnál nagyon turbós volt a levegõ így is. Végülis egy gyakorlót repültünk Ludányi Lászlóval. Az viszont nagyon fasza kis kör volt. 20 percig biztos nyomtuk. Voltak ám emelések bõven. Átlag 2-3m/s Amikor már átadta az oktató,hogy próbáljak spirálozni már akkor 2m-es emelésben voltunk. Aztán jöttek a Ventus-szal majd egy kötelékrepülés következett. Az fantasztikus volt Akkor végig én vezettem nyomtuk neki már vagy 90-nel,de még 100-al is,és emelkedett vagy 0,5-1m-rel a Góbé ennek ellenére. Mikor elindultunk egyenesen akkor voltunk 800-on(ekkor nyomtuk neki 90-nel ) És mire Andornakra értünk (5 perc siklás) 900-on voltunk. Szóval atom idõ volt,csak a szél az ami zavart. Amitõl viszont felrobbanok,hogy nem volt nálam fényképezõgép. szomoru((((((((((( amivel ezt megörökíthettem volna. Nem baj. Kellett már ez a repülés,nagyott dobott a hangulatomon. nevet))))))))))))
#269
Én ithon marattam szél 270° -rol 10-12m/s-közzöt ,ez nekkem nem jó. ...(
#268
Egész kultúrált idõ van.A szél nem olyan erõs,mint azt vártam. Az ég közepesen felhõs. Itt az adandó alkalom,hogy kijavítsam a hibáimat. Mindjárt indulok is ki a reptérre. Kíváncsi leszek,ma mit alakítok,ha fogunk repülni. Bye!
#267
Köszi T Keve. nevet Én szerintem a szombat délután lesz az ami még talán,de talán repülhetõ lesz,de már én is látom,hogy ez egy adag sz@r idõ ami ránk vár hétvégén. Szombaton mérséklõdik a szél és esõ sem valószínû,nekem csak akkor jó,mivel vasárnap dolgozok.
#266
M david
Hétvégn rossz lesz az idõ ugyhogy énis ithon maradok,és lentröl csodálkozok, egyrész pénzem elfogyott és lentkel maradnom. Eddig 3,45 p repültem azis gyalog eje de jólvolt kicsit még hideg van, felhõkre figyej mert némejik kihagy feneegyemeg ökket. Majd bellejössz mindenböl tanulnifogsz egy kicsit, na jólvan jó repülést és jó leszállást. ..(((
#265
Mdávid szerintem a leszálások miatt megnyugodhatsz mikor ugy gondolod hogy frankón megy (5-10-15-50 leszálás) utánna még elfogod szúrni,ezt igy szoktuk nyomatni, 1-2 év és megnyugodhatsz (ha megszokod az oldalszelet és a kilebegtetést is megtudod csinálni). Lehet hogy nem is olyan egszerü.
#264
Igen a muzsika. Meg a gépzsír illata. nevet Én csak most kezdtem el játszani a féklappal,mert határeseten volt amiatt,hogy közel 400m-ig csõröltem ráadásul megnehezítette a helyzetemet az ,hogy a hosszúfalon szinte végig tartott. Így a 3. fordulót közel 280-an kezdtem,ennek megfelelõen tágítottam,de már messze voltam a reptértõl,aztán ez zavart biztos.Mondjuk nem gond,ha elõbb szállok le,mert a reptér elõtt van egy kisebb placc és egyedül egy kis föld út keresztezi a repteret ezzel a mezõvel. Volt,hogy a 4. fordulót közel 180m-en kezdtem ennek megfelelõen nyitottam a féklapot.Majd ezekre nagyon fogok figyelni a következõ leszállásoknál. Most nem voltam formában. szomoru Csak az a baj,hogy az ember egyszer hibázik és vége mindennek. A csõrléssel már nagyobb gond nincs.Max 100-ig gyorsul be,de onnan szépen visszamegy a sebesség 80-ra.A fordulókat is egyre jobban érzem. A leszállást kell csiszolnom még. Jobb is,ha csinálok két ellenõrzõt.Biztos ami biztos.
#263
Mdavid 75 km/o utazó sebbesség de nyomjad 80-90-kösz, pláne fordulokban hogy muzsikájon a szárnyvég nagyon szeretem halgatni azta hangot csodállatos. Leszálláskor féklappal jác egy kicsit majd belejösz,bizál abana alaminium dobozba. nameg magadba. ...(((
#262
T KEVE! Azt modták az oktatók,hogy már nem kell pótsúly. A Bvizsgámat még azzal csináltam és ott nem volt semmi különös a iskolakörön,szépen elvégeztem mindent és a leszállásra is azt mondták,néhányan,hogy szép volt. Amúgy valamikor el kell kezdenem súly nélkül is. Csak ez furcsa volt nekem,mert nem tudtam,hogy hogy fog reagálni a gép a kormánymozdulatokra.Én megpróbáltam szépen leszállni,de sorra elrontottam,és az oktató most azt hiszi,hogy én balfaszoskodok a leszállással,pedig nem igaz,mert csak egy picit kéne gyakorolnom a pótsúly nélküli leszállást. Az egyedül repülések elõtt volt még ellenõrzõ és az oktató azt mondta jó. Az elsõnél rontottam el a leszállást,de az nagyon apró hiba volt a második meg jó volt.Tehát azt se mondhatom,hogy nem repültem eddig semmit és ez az elsõ leszállásom,mert már vagy 10 felszállást tudhatok magam mögött ezévben. Én megpróbálok minden tõlem telhetõt.csak egy kis idõ kéne amíg hozzászokok.Most kíváncsi leszek,ha repülök majd az oktatóval mennyit vétek.
#261
Mdávid
Hát akkor milesz veled vontatáskor mikkor melos idõlesz , másik csinálj magadnak homokzsákot és ragdbe hátra min 70kg és késöbb felezd meg, és könyebb lesz és ugy állisd be a trimet.((
#260
Tudom,tudom. Utána már fejnehézre állítottam a trimmet,de még így is,nehéz volt megtartanom a gépet csõrlésnél. Leszállásnál úgy dobált a szél ahogy akart.Fõleg a talaj közelébe,ráadásul,nagyon turbulens volt a levegõ a jel elõtt 20m-rel(bokrok voltak a reptér É-i végében) Nem volt könnyû.Még most is,de még az suliban az órákon is azon tûnõdök,hogy hogyan kellene majd,meg mire figyeljek. Hát nem tudom,most mennyire lesz alkalmas az idõ a repüléshez. Én momentán csak szombaton és csak délután érek rá. Még szoknom kell az egyedül repülést. Én 70kg vagyok,de hízó kúrába kezdtem és a célom,hogy a 75kg-t legalább elérjem,mert nagyon könnyû vagyok. A Góbé utazósebessége 70km/h,de én végig 75 felett voltam,mert féltem,hogy egy hirtelen széllökéstõl dugóba esek,ami 2-300m-en nem a legjobb.

Remélem repülhetek néhány kört szombaton,hogy kijavítsam a hibáimat és nyugodt lelkiismerettel folytassam a repülést.
#259
Mdávid hát a trimlap minek van , vigyáz mert érzékeny a jószág.((((
#258
A szombat ettõl sokkal jobb volt.Csak az a legszebb,hogy még mindíg várat magára a jó idõ. Ráadásul a hétvége em tudom hogy alakul,de úgy nézki megint egy nagy .... lesz az idõ. Ha csapi nem lesz akkor is alig lesz 16°C maxnak.
#257
... nem, bizony. Fátyolos majd szeles lágy horror volt az Egeden például. A verseny végeredménye 5:4 az idõjárás javára. A cél a 4 versenyszám értékelhetõsége volt, az idõ idõnként "komolytalan" volt...
mdávid- én csak akkor repülök, ha visznek (utoljára B737 800-sal)
#256
Hát nem semmi volt a mai nap. A nap nagyon szûrten sütött egész nap,de még így is volt néhol emelés. Mindezt tetõzte a 10km-s szél. Ami teljesen NY-i volt. Tehát oldalszelünk volt. Amikor az egyedüliket repültem akkor voltak nagyon kicsi emelések,tartások. Néha átmentem 0,5m-es termikeken. Esõ szerencsére nem esett. Jó magam meg sikeresen elb@asztam a leszállásokat,mert elõször repültem súly nélkül ami nagyon megnehezítette a dolgom,mert a gép sokkal érzékenyebben reagált mindenre.Az elsõ felszállásnál nagyon elemelkedett az orra a gépnek amit a kötél nem díjjazott és a következõ körben 110m-en el is szakadt. Szóval elég eseménydús napom volt ma.
#255
Ezt pontosan nem tudom. Nekem csak az elmélet volt 15e Ft. + az orvosi ami megint egy 10-es. + a tankönyv. És addig nem is repültem.Az elmélet kb 80-90e Ft közt lebeg. Legalábbis nekem annyi volt a B vizsgáig. A C vizsgáig már fele ennyi feladat vár rám. Azt mondták,az eleje nehéz onnan már egyre olcsóbb a repülés. Szóval nem könnyû elkezdeni,de ha beindul a gépezet akkor onnan már könnyebben megy. Próbálj meg dolgozni. Én tavaly július óta dolgozok folyamatosan minden hétvégén 1 napot. Sajnos holnap is mennem kell,de holnapután vár Maklár. nevet
#254
Szerintetek menyibe kerülhet egy vitorlázórepölõ tanfolyam?
#253
Akik vitorlázórepülnek tudomásom szerint T KEVE,Glider,Horrorbaby. Többrõl nincs tudomásom. Biztos vannak még többen. Azt hiszem b.Astyr is. Nem hiába az a neve.
#252
mdávid!
Rajtunk kivül van még akit érdekel a repülés ? Má mint a metneten!
#251
Amúgy Hororrbaby! Nem én mondtam,hogy ez nem a legjobb idõ. Ezt azok mondták akik megpróbáltak elcsavarni.Eleinte voltak emelések,de lassan megszûntek,vagy csak tartottak. A felhõalap sem volt 1300m-nél magasabban. Lehetett látni az egész repülésen,hogy ez csak erõlködés.

Nagyon örülnék végre,ha elállna az esõ,mert így repülni sem lehet. Múlthéten is volt az a 80mm-es felhõszakadás kedden! És még szombaton is nagyon laza volt a talaj. kétszer is meg kellett tolni az autót amivel az agrit vitték ki a reptér másik végére.
#250
Nem nehéz neked sem rep klubbot találni,mert elég sok van Pesten.Én például 16 évesen kezdtem el szóval nem vagy elkésve még.
#249
Nem kell semmi extrára gondolni. Én az egri est címlapján láttam,hogy lehet jelentkezni,még februárbant tavaly.Beszéltem a klub elnökkel és megbeszéltünk egy idõpontot,hogy mikor kezdjük el az elméletet.Majd áprilisban elkezdtem a gyakorlatot is. I/1-12-ig Most a II/1 jön. Szoktató repülés, azután egyre több feladatot kell elvégeznie a növendéknek(dugóhúzó,kötélszakadás,csúsztatás,változó állásszög,)teljes iskolakör,úgy hogy te csinálod,de az oktató mögötted van,majd jön az I/12 amikor egyedül kell repülnöd 5 iskola kört.
#248
Te mdávid te hogyan kezted a repülést???
Csak azért mert én is pilota szertetnék lenni de még 15 vagyok!
#247
Hát talán a szélcsend,meg úgy maga az idõ. Délelõtt az jó volt,míg be nem felhõsödött,onnan már erõlködés volt minden. Legalábbis ahogy a többiektõl hallottam.Nekem kitûnõ idõ volt,mert nem kell még olyan átl.2-3-es emelés meg nem tom mi. Egyelõre elég a csendes nyugodt idõ. nevet
#246
...mdávid- légyszi. világosítsál fel mi neked a jó idõ, mert még nem vagyok képben ebben a témában. A mai nap jobb volt a tegnapinál, bár délután erõs felhõsödés volt abban a térségben is...
#245
Hát volt már ettõl jobb idõ is,de az ellenõrzõket meg tudtuk csinálni.Nekem még két felszállás van és folytathatom ott ahol tavaly abbahagytam. Ma délelõtt egész jó idõ volt. Nem egy ember 45 percet is tudott repülni,úgy hogy az ég erõsen felhõs volt.Viszont egyikük sem jutott 850 felé.Kb ennyi. Jövõ héten folyt. köv.,ha nem lesz rossz az idõ.
#244
Siklóernyõzéshez biztos nem lesz a legjobb idõ.Viszont vitorlázóval attól még meg lehet repülni az ellenõrzõket.Ráadásul nekem még nem kell termikeket fognom. Most jön a II/1-es feladat. Elõbb még tolok néhány kört egyedül. A hétvége jó lesz arra,hogy az ellenõrzõket megcsináljam. De abban igazad van,hogy ha most 2 órás repülés következne,akkor nem sok esélyem lenne rá.
#243
...a termikrepülésnél az a jó, ha nincs zavaró felhõzet /Sc, Ac, Ci/ holnapra pedig elég drámaian nedvesnek látszik a Bükk térsége / pl- GFS-GME :700rh /. A mai nap ideális lett volna egy nyitószámhoz az ernyõsöknek, hiszen volt ma olyan is, aki 70km-t tudott repülni...
Aki repül, annak másként kell látni az idõváltozásokat, mint az egyszerû "Józsinak" , akit lehet a média progikkal szédíteni...ennyi mára.
#242
Az biztos.. Csak már kezdtem pánikolni,hogy te valamit már jobbán látsz,mint én. Nem tudtam elképzelni,hogy miben lehet majd rossz az idõ. Az viszont igaz,hogy felhõsebb lesz ez a környék. Elvileg ezen a hétvégén van Egeden a siklóernyõs verseny?
#241
... a szombat látszik felhõsebbnek /észak felõl/, igaz gyengébb a szél. A vasárnap kevesebb felhõ, viszont valóban élénkülõ szél lesz- röviden egyik sem lesz olyan, mint a mai nap...
#240
Mi az ami rossz lesz? Holnap,mert én pont fordítva gondolom,hogy a holnap lesz jobb,mert vasárnap déltõl megélénkül majd a szél.
#239
...alakul a hétvégi idõ Eger környékén, holnapra egyre rosszabbnak látszik, vasárnap már átmenetileg kissé jobb lesz...
#238
Kezd alakulni az idõ hétvégére. 85%-ban valószínû,hogy nem lesz csapi(különbözõ modellek szerint) A szél az mérsékelt marad. Ami egyedül zavaró lehet az a hõmérséklet.
#237
Hát. Nagyon bízom benne,hogy valamit csak lehet majd repülni,ha már a múlt hetet úgy elcseszte az idõ.A Csapadékot szinte alig jelzik a modellek. Vasárnap délután jön majd az esõ. Addig meg lassú felmelegedés. Szóval nem lesz valami nagy meleg a hétvégén. szomoru(
#236
A jelenlegi már-már horrorisztikus idõbõl kiváncsi vagyok, hogyan lesz repülhetõ idõ szombaton Eger térségében az induló Eged Kupa versenyen. A teljes idõjárási felelõsség a közelben élõket terheli...
#235
OKÉS. Figyelek majd rá, csak legyen jó az idõ hétvégén.
#234
M david sebesség és még egyszer sebesség földközelben és magasban csörlésközben és termikelés közben tehát vigyázni ...((((
#233
Utána is néztem a csapdéknak,egyelõre a nem lesz van többségben.(remélem így is marad) A GEM,NOGAPS és a FAX nem tesz be csapit hétvégére Egerhez. Viszont a GFS és a JMA az tesz be csapi.Mondjuk azt észrevettem,hogy a GFS egy kicsit túloz ha csapadékról van szó. Szóval 4:1.
#232
It van hát! nevet)) Eljött a hét amire oly rég vártam. Ismét lehet tolni,csak jó idõ legyen a hétvégén. Amire a 75% esély meg is van.
#231
Szuper!! Már kezdi az idõ a szokásos hülyeségeit. Hétvégére romlik el és hétközben gyönyörû szép idõ. Nem lep meg a dolog,hogy õszinte legyek. szomoru( Egyedül még az vígasztal,hogy nem ezen a héten kezdünk el repülni,mert a gépeket csak 12-én jönnek ellenõrizni szóval jövõ hétvége lesz az elsõ alkalom amikor el lehet majd emelekedni a földtõl. Persze már most látom,hogy esni fog. Mindjárt utánanézünk a GFS mit ír 16-17-ére.
#230
Murphy törvénye értelmében biztos esni fog. nevet Jó a poént félre téve jobban szeretném,ha hétköznap esne az esõ és étvégn szép kiránduló idõ lenne. Az tény ,hogy a jövõhétvége már nem lesz olyan szép ,mint a mostani.

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-12-28 10:15:10

Csanádpalota

-1.7 °C

na00

RH: 95 | P: 1030.0

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

133069

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.