A last mile logisztika a legjobb megoldás a cégednek?
Mi az az utolsó kilométeres logisztika?
Az „utolsó kilométer” kifejezés a szállítási lánc utolsó láncszemét jelenti. A last mile delivery B2C és a B2B szegmensre egyaránt alkalmazható. Mindkét esetben nagyon fontos az ügyfélorientáció kérdése. Az áru kézbesítésével kapcsolatos problémák fellépése azt eredményezheti, hogy a megrendelő nem lesz elégedett a kapott szolgáltatással. Következésképpen ez azt indukálhatja, hogy nem fogja újra igénybe venni a cég ajánlatát. Ezért rendkívül fontos, hogy minden lépést megtegyünk annak érdekében, hogy az utolsó kilométerek ne ássák alá a hatékony ellátási lánc előkészítésére tett erőfeszítéseket. Ellenkező esetben lehetséges, hogy ez imázs- és anyagi veszteségeket is jelent a vállalat számára.
Milyen kihívásokkal néz szembe az utolsó mérföldes logisztika?
Az e-kereskedelmi piac nagyon dinamikus ütemben fejlődik. Ez viszont még több kihívás elé állítja az utolsó mérföldes logisztikát. Ezek közé tartozik:
- a növekvő ügyféligény,
- a szállítási címek számának növekedése,
- a leszállított áruk számának növekedése,
- megnövekedett forgalom a városi területeken,
- a szállítások szezonalitása,
- a kiemelt szállítások számának növekedése.
Mindazonáltal a következő néhány évben és az e-kereskedelmi piac ilyen ütemű fejlődésével számolni kell azzal, hogy ezeknek a kihívásoknak a száma kétségtelenül nő majd.
Hogyan javítható az utolsó mérföldes logisztikához kapcsolódó folyamatok menete?
Az utolsó mérföld logisztika nem csak a szállítástól függ. Ahhoz, hogy minden ezzel kapcsolatos tevékenységet optimalizálni lehessen, sokkal szélesebb perspektívából kell vizsgálni ezt a kérdést. Számos olyan tényező van, amely nagymértékben befolyásolja a rendelések szállításának hatékonyságát, ezek egy része a raktárakra vonatkozik. Egy másik fontos tényező az átfutási idő és a logisztikai műveletek hatékony tervezése, valamint a vásárlói igények azonosítása prioritásként. A last mile delivery egy logisztikai folyamat, ahol a vásárló először találkozik a megrendelt termékkel. Ez a szakasz rendkívül fontos a végső fogyasztónak a kapott szolgáltatással való elégedettsége szempontjából, valamint az adott márkához való hűségének és kötődésének kialakításában. A vállalatoknak manapság lehetővé kell tennie az ügyfelek számára, hogy személyre szabják a szállítási módot és a küldemény átvételének módját.
Last mile logisztika az ügyfelek elégedettsége szempontjából
Az e-kereskedelmi piac rendkívül dinamikus fejlődése, valamint a modern ellátási láncok megnövekedett összetettsége miatt az utolsó kilométeres logisztika egyre fontosabb kérdéssé válik a vállalkozások számára. Ennek figyelmen kívül hagyása vagy félreállítása nagymértékben befolyásolhatja azt, hogy az ügyfelek milyen módon ítélik meg a céget.