Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
A vasút jellemzően akkor áll meg télen, ha a váltókat nehezen/nem lehet állítani, az pedig inkább a hó miatt fordul elő (állításkor gyakorlatilag beszorul a hó a váltó sínszálai közé Link ). Továbbá az említett vonalon fűtött váltók vannak, azaz gyakorlatilag nem is marad meg a váltók szerkezetein a hó (hacsak nem esik kellően nagy intenzitással).
A régi, fel nem újított vonalakon, állomásokon ellenben emberi erővel kell a havat a váltó sínszálai közül kitakarítani a hipermodern segédeszköz, ún. seprű segítségével.
A régi, fel nem újított vonalakon, állomásokon ellenben emberi erővel kell a havat a váltó sínszálai közül kitakarítani a hipermodern segédeszköz, ún. seprű segítségével.
Hej-hej! Azóta egy rakat eső is leesett bőven negatív 2 méteres T. mellett a pályaszakaszon.
Itt Piliscséven komoly jégpálya van, és a Pilisben kb. mindenütt -1 fok körül mozog a T.
Itt Piliscséven komoly jégpálya van, és a Pilisben kb. mindenütt -1 fok körül mozog a T.