Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Kicsit ez olyan, mint a repüléstől való ösztönös félelem.
Az emberek többsége fél, egy része retteg a repüléstől, pedig a legbiztonságosabb közlekedési eszköz.
Az elmúlt 10 évben egyetlen menetrend szerint közlekedő utasszállító szenvedett halálos kimenetelű balesetet Európában, azt sem a repülőgép hibájából, hanem egy bekattant pilóta miatt, aki szándékosan hegynek vezette a Germanwings járatát 2015-ben és több száz ember halt meg a fedélzeten.
Persze viszonylag gyakoriak a kisrepülőgépes balesetek Európa szerte, de menetrend szerint közlekedő járatoknál mint fentebb írtam is, komoly a biztonság.
Persze balesetek mindig is lesznek, de a sok-sok múltbeli katasztrófa, tapasztalat annyira biztonságossá tette a repülést, hogy 99,9 + %, hogy nem fog valaki meghalni egy menetrend szerint közlekedő repülőút során.
Eddig életem során kb. 20-szor utaztam repülőn, és sosem féltem, az első alkalommal sem.
Ezen kb. 20 repülés alatt egyszer sem tapasztaltam semmi negatív dolgot, és még érdemi turbulenciát sem.
Legutóbbi május közepi repülésem alatt tapasztaltam csak némi izgalmat, mikor Lisszabon légterében akkora szélvihar volt, hogy a pilóta elsőre nem tudta letenni a gépet. Már a hátsó kereket éreztük, hogy épp hogy letette, de azzal a lendülettel egy kövér gázt adott, és átstartoltunk.
Amikor billegett a gép, akkor volt bennem egy minimális félsz, de mikor átstartoltunk, akkor full nyugodt lettem, aztán belegondoltam oké, hogy átstartoltunk, de a második próbálkozásnál sem lesz kisebb a szél. Nem is lett kisebb, ugyanúgy billegett a gép, aztán másodszorra csak letette a pilóta sikeresen a gépet.
Aki fél pl. a turbulenciától, annak itt egy megnyugtató videó :
Az utasszállító repülőgépek többségét úgy tervezik, hogy a légkörben tapasztalható maximális erőshatás másfélszereresét bírják ki.
Link
Az emberek többsége fél, egy része retteg a repüléstől, pedig a legbiztonságosabb közlekedési eszköz.
Az elmúlt 10 évben egyetlen menetrend szerint közlekedő utasszállító szenvedett halálos kimenetelű balesetet Európában, azt sem a repülőgép hibájából, hanem egy bekattant pilóta miatt, aki szándékosan hegynek vezette a Germanwings járatát 2015-ben és több száz ember halt meg a fedélzeten.
Persze viszonylag gyakoriak a kisrepülőgépes balesetek Európa szerte, de menetrend szerint közlekedő járatoknál mint fentebb írtam is, komoly a biztonság.
Persze balesetek mindig is lesznek, de a sok-sok múltbeli katasztrófa, tapasztalat annyira biztonságossá tette a repülést, hogy 99,9 + %, hogy nem fog valaki meghalni egy menetrend szerint közlekedő repülőút során.
Eddig életem során kb. 20-szor utaztam repülőn, és sosem féltem, az első alkalommal sem.
Ezen kb. 20 repülés alatt egyszer sem tapasztaltam semmi negatív dolgot, és még érdemi turbulenciát sem.
Legutóbbi május közepi repülésem alatt tapasztaltam csak némi izgalmat, mikor Lisszabon légterében akkora szélvihar volt, hogy a pilóta elsőre nem tudta letenni a gépet. Már a hátsó kereket éreztük, hogy épp hogy letette, de azzal a lendülettel egy kövér gázt adott, és átstartoltunk.
Amikor billegett a gép, akkor volt bennem egy minimális félsz, de mikor átstartoltunk, akkor full nyugodt lettem, aztán belegondoltam oké, hogy átstartoltunk, de a második próbálkozásnál sem lesz kisebb a szél. Nem is lett kisebb, ugyanúgy billegett a gép, aztán másodszorra csak letette a pilóta sikeresen a gépet.
Aki fél pl. a turbulenciától, annak itt egy megnyugtató videó :
Az utasszállító repülőgépek többségét úgy tervezik, hogy a légkörben tapasztalható maximális erőshatás másfélszereresét bírják ki.
Link
Szerintem kisarkítod ezt a dolgot.
Lehetséges, hogy minimális az esélye, hogy belecsap az emberbe a villám viharvadászat közben, de ez egy feleslegesen vállalt, plusz kockázat az én szememben azok mellé, amelyeket munkánkból, életvitelünkből adódóan nem tudunk elkerülni.
Lehetséges, hogy statisztikailag valószínűbb, hogy az ember közlekedési balesetben hal meg, mint krokodil támadásban, de ettől én még valószínűleg nem fogok megmártózni valami mocsárban, ha egyszer kijutok Floridába. Elég idióta példa, de ez is csak akkor történhet meg, ha odamegyek és felkínálom magam eleségnek.
Na mindegy, én inkább "rettegek" bent a lakásban, kocsiban és onnan várom meg a zivik végét, mint hogy egyszer így érjen véget a dal.
Lehetséges, hogy minimális az esélye, hogy belecsap az emberbe a villám viharvadászat közben, de ez egy feleslegesen vállalt, plusz kockázat az én szememben azok mellé, amelyeket munkánkból, életvitelünkből adódóan nem tudunk elkerülni.
Lehetséges, hogy statisztikailag valószínűbb, hogy az ember közlekedési balesetben hal meg, mint krokodil támadásban, de ettől én még valószínűleg nem fogok megmártózni valami mocsárban, ha egyszer kijutok Floridába. Elég idióta példa, de ez is csak akkor történhet meg, ha odamegyek és felkínálom magam eleségnek.
Na mindegy, én inkább "rettegek" bent a lakásban, kocsiban és onnan várom meg a zivik végét, mint hogy egyszer így érjen véget a dal.
Bezony, elhullott a nappalinkban a szongáriai, ha erre gondoltál.
Mentségül szolgáljon, hogy nem dekkelünk és a belvárosba se bringázunk.
Mentségül szolgáljon, hogy nem dekkelünk és a belvárosba se bringázunk.
Persze, ez egy ősi ösztön, és nem hiába. A közvetlen villámcsapás hálos is lehet. Ezzel élünk együtt több százezer éve. Ezt szépen ki is nevelte bennünk az evolúció. Csakhogy az utóbbi párszáz évben történt egy s más, amitől nem félünk ösztönszinten (még jó, hiszen 1-20 generáció nőtt föl ebben), ami sokkal veszélyesebb. Ezért van az, hogy agyonbasszuk a szongáriai cselőpókot a nappalinkban és utána napi szinten elszívunk 3 dohánylevelet/felhajtunk az M0-ásra/biciklizük a belvárosban több tonnás gyorsan mozgó acéltömbök között stb stb
Amúgy nekem is volt már kétszer is rázós élményem (szó szerint!) villámokkal, de utólag - és a jelenség hátterét nagyjából megismerve - mindkettő veszélytelen volt.
Amúgy nekem is volt már kétszer is rázós élményem (szó szerint!) villámokkal, de utólag - és a jelenség hátterét nagyjából megismerve - mindkettő veszélytelen volt.
Hát én azóta félek a villámoktól amióta ez kb 10 éve lehetett mellettem jó pár méterre egy háznak a kéményébe csapott be egy. Pont kerékpároztam a viharban soha nem felejtem el. Persze utóbb másnap derült ki ez. Konkrétan éreztem ahogy végigfut rajtam egy lökéshullám olyan mint amikor megráz az áram. Azért tudom mert rázott meg már áram villanyszerelő családból jöttem. Úgy iszkoltam haza hogy anyu nem tudta mi bajom beestem az ajtón.
Eskü’ nincs rá most agyi kapacitásom (értsd: már régen belefáradtam a mítoszok egyenkénti magyarázásába), hogy ezt most a makacs tények nyelvén szemléltessem. Hamarosan..
Addig is inkább rettegjen mindenki, mert abból nem lehet baj
Én azért nem szeretnék feltétlenül grillcsirkévé változni.
A közlekedéses összehasonlítás nem biztos, hogy életszerű.
Hányan ülnek autóba és abból hányan halnak meg?
Illetve hányan sétálgatnak, vagy bicikliznek a szabad ég alatt telefonnal a kézben épp egy zivatarcella kellős közepében?
A közlekedésben részt venni általában elkerülhetetlen kockázat, míg lecsapókat videózni nem feltétlenül kötelező szerintem.
Vagy az is mendemonda, hogy ziviben nem érdemes sárkányt eregetni?
A közlekedéses összehasonlítás nem biztos, hogy életszerű.
Hányan ülnek autóba és abból hányan halnak meg?
Illetve hányan sétálgatnak, vagy bicikliznek a szabad ég alatt telefonnal a kézben épp egy zivatarcella kellős közepében?
A közlekedésben részt venni általában elkerülhetetlen kockázat, míg lecsapókat videózni nem feltétlenül kötelező szerintem.
Vagy az is mendemonda, hogy ziviben nem érdemes sárkányt eregetni?
Itt van pl a szaudi megfelelőm: Link
Nem mondom, hogy követendő példa, de ameddig minden 10 ezredik halálos közlekedési balesetre jut egy villámcsapásos, addig ez megmosolyogtató félelem
Nem mondom, hogy követendő példa, de ameddig minden 10 ezredik halálos közlekedési balesetre jut egy villámcsapásos, addig ez megmosolyogtató félelem
Imádom ezt az indokolatlan félelmet a villámoktól Meglett kézilabdázók is gyerekké tudnak visszavedleni
Volt egy bizonyos ritmikája a villámlásnak tegnap. Nem volt az a stroboszkópos jelleg, inkább 10-15 másodpercenként szórt 1-1 fényes lecsapót. Nem igazán fordult elő olyan, hogy 2-3 másodperc után újabb nyilat eresztett volna, úgyhogy félve ugyan, de ki mertem fotózni a kocsi ablakon. Persze a pulzusom azért nem 60-as volt.
Tegnap hochnebel és az emelt konvekció párosa nehezítette a fotózást. Szombaton pedig főként az, hogy Pest mellett voltam délután és este. Úgyhogy sajnos lemaradtam a látványról.
Tegnap hochnebel és az emelt konvekció párosa nehezítette a fotózást. Szombaton pedig főként az, hogy Pest mellett voltam délután és este. Úgyhogy sajnos lemaradtam a látványról.
Az elmúlt 48 óra csapadékösszege 27 mm. Nagyon kellett már finoman szólva.
A tegnapi viharos képek idején egyébként teljesen meg voltam döbbenve. Én alig mertem néha letekerni az ablakot annyi időre, hogy készítsek egy fotót. Mindig megvártam egy lecsapót és egyből utána fotóztam, hátha közvetlenül utána nem jön újabb.
Ezzel szemben jópár ember kint tekert biciklivel Orosháza és Kardoskút között. Óriási, vakító, rózsaszín - lila fényű lecsapók is voltak, amelyek után szinte robbanásszerű volt a dörgés. Erre az emberek a legnagyobb természetességgel bicóznak a pusztában. Nem értem, hogy mi lehet annyira sürgős, hogy ekkorát kockáztasson bárki is. Bár gyanítom, nincsenek is tisztában a veszéllyel. Úgyis lehúzza a puszta a villámokat...
A tegnapi viharos képek idején egyébként teljesen meg voltam döbbenve. Én alig mertem néha letekerni az ablakot annyi időre, hogy készítsek egy fotót. Mindig megvártam egy lecsapót és egyből utána fotóztam, hátha közvetlenül utána nem jön újabb.
Ezzel szemben jópár ember kint tekert biciklivel Orosháza és Kardoskút között. Óriási, vakító, rózsaszín - lila fényű lecsapók is voltak, amelyek után szinte robbanásszerű volt a dörgés. Erre az emberek a legnagyobb természetességgel bicóznak a pusztában. Nem értem, hogy mi lehet annyira sürgős, hogy ekkorát kockáztasson bárki is. Bár gyanítom, nincsenek is tisztában a veszéllyel. Úgyis lehúzza a puszta a villámokat...