Hurrikánok és tájfunok
Hasznos linkek
>> National Hurricane Center>> Joint Typhoon Warning Center
>> Weather Underground
>> Tropical Tidbits
Amúgy élőben a pálmafa még mindig áll Gustavia szigetén: Link
És ördögtől való, de ha minden el is pusztult, azért zinternett még van
Palu: LOL
És ördögtől való, de ha minden el is pusztult, azért zinternett még van
Palu: LOL
Ezen nem látunk 350km/h+ szelet... Szerintem ezt Te is látod. Ez a videó kb olyan, mint ami a balatoni (keleti medence) 157km/h-s (vagy 158? nem emlékszem) downburst volt.
De nyilván én is túloztam a "nincs az a szerkezet" kijelentéssel
De nyilván én is túloztam a "nincs az a szerkezet" kijelentéssel
"Nincs azaz szerkezet, ami kibírja a 350km/h-s vagy e-feletti széllökéseket! "
Lásd alattam Tacloban...
De ha a szenzorra gondoltál, akkor igen, a mechanikusak méréstartományának teteje általában 60-75 m/s-nál van. Az ultrahangosok bírják a 90-100 m/s-ot is.
Lásd alattam Tacloban...
De ha a szenzorra gondoltál, akkor igen, a mechanikusak méréstartományának teteje általában 60-75 m/s-nál van. Az ultrahangosok bírják a 90-100 m/s-ot is.
0:14-től Link
Persze ez sem olyan, mintha ott lennénk. Cserébe arra egész évben kellemes strandidő van.
Persze ez sem olyan, mintha ott lennénk. Cserébe arra egész évben kellemes strandidő van.
Ráadásul nem ennyi volt, hanem ezek az utolsó elküldött adatok!
Közben néztem St. Barthalemy-t, de ott is megszűnt az összeköttetés a met. állomással. Nincs azaz szerkezet, ami kibírja a 350km/h-s vagy e-feletti széllökéseket! Legalábbis nem gondolnám, hogy erre méretezik ott az épületeket.
"Total damage", így jellemzik azokat a helyeket, ahol áthaladt a szem. Ez sajnos tudjuk mit jelent.
Ha találok állomást ami túléli, belinkelem majd.
Közben néztem St. Barthalemy-t, de ott is megszűnt az összeköttetés a met. állomással. Nincs azaz szerkezet, ami kibírja a 350km/h-s vagy e-feletti széllökéseket! Legalábbis nem gondolnám, hogy erre méretezik ott az épületeket.
"Total damage", így jellemzik azokat a helyeket, ahol áthaladt a szem. Ez sajnos tudjuk mit jelent.
Ha találok állomást ami túléli, belinkelem majd.
Ezek rettenetesen brutális adatok! Ezeket az ember ép ésszel el se tudná képzelni, míg meg nem tapasztal egy ilyet ... Egy óra alatt -50 mbar nyomáscsökkenés?! 53 m/s átlaghoz 69-es lökés?! Jesszus
Á, nem olyan gyenge az a szerkezet. Szerintem megmaradt mind. Már csak azért is, mert utána a többi adat ismét jött...
A légnyomásesés is csak így természetesen brutális. Amúgy egy sima repülőúton sokkal többet is "elszenved" az ember rövidebb idő alatt. Jellemzően (indulási magasságtól függően) kb 200 hPa a deltaP
A légnyomásesés is csak így természetesen brutális. Amúgy egy sima repülőúton sokkal többet is "elszenved" az ember rövidebb idő alatt. Jellemzően (indulási magasságtól függően) kb 200 hPa a deltaP
Csórikám még kibírt egy 250 km/h-s lökést, utána ledobta a szíjat...
70,1 hPa/h-s csökkenés se rossz
70,1 hPa/h-s csökkenés se rossz
Barbuda Dny-i részén lévő meteorológiai állomás két grafikonja. Szélsebesség (Gust) és légnyomás.
A széllökkést érdemes figyelni, ahogy közeledik a szem, és ahogy belekerül a szembe! Elképesztő a hirtelen váltás, ahogy hirtelen szélcsend lesz! Félelmetes lehet az egész!
Link
Link
Aztán sajnos megállt a szél mérés, gondolom nem bírta a kiképzést a szélmérő, bár az is lehet, hogy már a szélcsend is fail... Pedig érdekes lett volna a hátoldalon, mert ott még nagyobb a szélsebesség!
Met állomás mérései: Link
A széllökkést érdemes figyelni, ahogy közeledik a szem, és ahogy belekerül a szembe! Elképesztő a hirtelen váltás, ahogy hirtelen szélcsend lesz! Félelmetes lehet az egész!
Link
Link
Aztán sajnos megállt a szél mérés, gondolom nem bírta a kiképzést a szélmérő, bár az is lehet, hogy már a szélcsend is fail... Pedig érdekes lett volna a hátoldalon, mert ott még nagyobb a szélsebesség!
Met állomás mérései: Link