Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Persze, a jelenlévõk mindig kivételek. :-)
Abban teljesen igazad van, hogy az analóg technika (nem csak fotóban) sokkal megalapozottabb tudást igényel.
Viszont az egyszerû, hétköznapi halandók is tudnak vinni magukkal kirándulásra egy kis digi masinát, lefényképezhetik a virágokat, a hegyeket, a tengert, a szomszéd Józsit, ahogy kilóg a fél töke a fürdõnadrágból, stb. Azzal, hogy van digi, sok olyan ember is elkezd komolyan foglalkozni a fotózással, aki nem tudott volna eljutni analógban arra a szintre (elsõsorban anyagilag),hogy rendesen megtanuljon beállításokat, stb.
Én sose tanultam fényképezni, amit tudok, az 90% tapasztalat. Ennek a 90%-át a digitális technikának köszönhetem. (Hiába volt anyáméknak komoly analóg masinájuk, sose engedték, hogy hozzányúljak, inkább vettek nekem egy gyerekgépet, ami automata szutyok volt, azon nem lehet tanulni semmit. A Pentaxom is automata volt, az se volt jó semmire, semmi komolyra.) Csakis a diginek köszönhetem, hogy szeretek fényképezni, s hogy lehetõségem is van azt elviselhetõ színvonalon tenni.
Abban teljesen igazad van, hogy az analóg technika (nem csak fotóban) sokkal megalapozottabb tudást igényel.
Viszont az egyszerû, hétköznapi halandók is tudnak vinni magukkal kirándulásra egy kis digi masinát, lefényképezhetik a virágokat, a hegyeket, a tengert, a szomszéd Józsit, ahogy kilóg a fél töke a fürdõnadrágból, stb. Azzal, hogy van digi, sok olyan ember is elkezd komolyan foglalkozni a fotózással, aki nem tudott volna eljutni analógban arra a szintre (elsõsorban anyagilag),hogy rendesen megtanuljon beállításokat, stb.
Én sose tanultam fényképezni, amit tudok, az 90% tapasztalat. Ennek a 90%-át a digitális technikának köszönhetem. (Hiába volt anyáméknak komoly analóg masinájuk, sose engedték, hogy hozzányúljak, inkább vettek nekem egy gyerekgépet, ami automata szutyok volt, azon nem lehet tanulni semmit. A Pentaxom is automata volt, az se volt jó semmire, semmi komolyra.) Csakis a diginek köszönhetem, hogy szeretek fényképezni, s hogy lehetõségem is van azt elviselhetõ színvonalon tenni.
Persze, ez is nagyon jó benne. Én egyáltalán nem vagyok ellene, noha eleinte idegenkedtem tõle, de nagyon hamar rájöttem az elõnyeire. Csak meg kell találni az egyensúlyt, nem csak vaktában lövöldözni, "valamelyik úgyis jó lesz" felkiáltással. A jelenlevõk természetesen kivételek, amit a képtárban is látszik.
Ha még tartogatod pár évet, akkor megint fényképezhetsz rájuk!
Máris spóroltál!
Persze, hogy hûtttõben van, kicsit többet kell várnod!
Máris spóroltál!
Persze, hogy hûtttõben van, kicsit többet kell várnod!
Szerintem egész egyszerûen az lehet a magyarázat a régi gépek utáni vonzódásnak, hogy azok még azok, amiknek látszanak. Megfogható, igazi hangjuk van, nagy részük fémbõl készült. Lehet velük játszani. A digitális varázslat elmúlik, marad a tiszta, fotózás iránti szeretet. Persze mindent a helyén kell kezelni, mindennek megvan a maga helye és ideje. Ebben is fontos az egyensúly.
Digitális, ha akciókép kell, ha szélsõségesek a fényviszonyok, ha valaki tanulni akar, vagy csak szimplán a technika megszállottja. Az analóggal nem szabad rohanni, megfontoltságot, egyfajta elmélyülést kíván. Komponálás, ötletesség, elõrelátás.
Szerintem a digitális technika bizonyos értelemben ellustít, mert azonnal látod a képet, nem kell használnod a fantáziádat meg a tudásodat, hogy vajon hogy sikerülhetett a kép? Azonkívül az analóg technikából már hiányzik a marketing, (hál Istennek) az a fajta vedd-meg-dobd-el szemlélet, ami a digitális gyártókat a megapixel-hajhászás felé tereli.
Digitális, ha akciókép kell, ha szélsõségesek a fényviszonyok, ha valaki tanulni akar, vagy csak szimplán a technika megszállottja. Az analóggal nem szabad rohanni, megfontoltságot, egyfajta elmélyülést kíván. Komponálás, ötletesség, elõrelátás.
Szerintem a digitális technika bizonyos értelemben ellustít, mert azonnal látod a képet, nem kell használnod a fantáziádat meg a tudásodat, hogy vajon hogy sikerülhetett a kép? Azonkívül az analóg technikából már hiányzik a marketing, (hál Istennek) az a fajta vedd-meg-dobd-el szemlélet, ami a digitális gyártókat a megapixel-hajhászás felé tereli.