Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Áááá, én is azt hittem, hogy "becsapós". Amúgy 60 dBz felett ugyanaz a helyzet. Sõt, szerintem rosszabb. Ködben nekem nincs gond autópályán. 70 dBz felett meg már imádkozol: Link
Ugye mondanom se kell h elsõnek arra gondoltam, de azt hittem becsapós egy kicsit!
Pauli! 18h-s az!
Pauli! 18h-s az!
Én 20-al is mentem, összkerékhajtással 50 km-t. Tükörjégen, szakadó esõben -5 fokban.
A kérdés nem az, hogy mennyivel mész, hanem hogy milyen úton.
Autópálya.
Tiszta, száraz, napos idõben 160-nál sincs gond, ha OK az autó és nem hülye a sofõr. Más kérdés, hogy büntetik.
Havazásnál, -5 fokig ha rendesen takarítják, és csak sónedves, akkor a 120 teljesen ok, a 60 baromi veszélyes. A nyári gumi nem kifogás, télen betiltatnám. ha rajtam múlna.
Ha persze esik a hó, és nem takarítják, vagy csak latyakosra (ami rosszabb, mint a letaposott hó), akkor sok tényezõs a szitu. Lehet akkor is 120-szal menni baleset nélkül, de ott már tényleg észnél kell lenni sávváltásnál, és szintén csak megfelelõ autó/gumi. Átlag sofõrnek itt teljesen jó a 90-100, ott még a 3 sávon (leállóval együtt) még bõven lehet sok mindent korrigálni.
Pályán a 60 életveszély, ha valaki ennyivel megy akkor vagy felelõtlen, nem alkalmas a vezetésre, vagy a pálya nem járható (pl. 15-20 centi vastag hóval), utóbbi esetben akkor fel sem szabad rá engedni senkit.
Autópálya.
Tiszta, száraz, napos idõben 160-nál sincs gond, ha OK az autó és nem hülye a sofõr. Más kérdés, hogy büntetik.
Havazásnál, -5 fokig ha rendesen takarítják, és csak sónedves, akkor a 120 teljesen ok, a 60 baromi veszélyes. A nyári gumi nem kifogás, télen betiltatnám. ha rajtam múlna.
Ha persze esik a hó, és nem takarítják, vagy csak latyakosra (ami rosszabb, mint a letaposott hó), akkor sok tényezõs a szitu. Lehet akkor is 120-szal menni baleset nélkül, de ott már tényleg észnél kell lenni sávváltásnál, és szintén csak megfelelõ autó/gumi. Átlag sofõrnek itt teljesen jó a 90-100, ott még a 3 sávon (leállóval együtt) még bõven lehet sok mindent korrigálni.
Pályán a 60 életveszély, ha valaki ennyivel megy akkor vagy felelõtlen, nem alkalmas a vezetésre, vagy a pálya nem járható (pl. 15-20 centi vastag hóval), utóbbi esetben akkor fel sem szabad rá engedni senkit.
A hiba nem feltétlen az, hogy én össze hasonlítom, hanem inkább az, hogy közel olyan fals futások születtek, mint amekkorák 200 óránál szoktak. Értem amit írsz és értem a különbséget és azt is tudjuk, hogy ebben az idõtávban minden megtörténhet, mint ahogy annak az ellenkezõje is. És félreértés ne essék, nagyszerû, hogy rendszeresen jössz ezekkel a fáklyákkal.
Azért a 36 óra és a 240+ keverése elég súlyos hiba. A GFS nem finom felbontású precíz modell 60 órán belülre, pláne olyan igencsak kényes témában, mint a csapadék. 200 óra felett pedig makrohelyzeteket értékelhetünk hasonlóképp. Nem kell semmit elhinni, meg készpénznek venni, ne essen persze félreértés.
Sazomux: havas autópályán szerintem a 60 sokkal biztonságosabb, mint a 120, fõleg a jelenleg utakon lófráló autók mûszaki állapotát figyelembe véve... Jómagam 80-nal mennék, hogy le tudjak lassítani 50-re ha kell, de ne jöjjön belém egy õrült 120-al sem, amikor meglát a hóföggöny mögül kiugrani
Sazomux: havas autópályán szerintem a 60 sokkal biztonságosabb, mint a 120, fõleg a jelenleg utakon lófráló autók mûszaki állapotát figyelembe véve... Jómagam 80-nal mennék, hogy le tudjak lassítani 50-re ha kell, de ne jöjjön belém egy õrült 120-al sem, amikor meglát a hóföggöny mögül kiugrani
Igen, tudom, ez egy pesszimista verzió volt, az újabb pedig egy optimista Az igazság vélhetõen a kettõ között lesz.
Szerk.: közben újra rákezdett, nagyon esik, a lekotort úttest percek alatt fehér lett
Szerk.: közben újra rákezdett, nagyon esik, a lekotort úttest percek alatt fehér lett
10 nap... majd elõtte egy nappal megint pofára ejtenek minket a modellek....
Ilyen pechszériánk nincs. A korábbi 10 (néhol 10+) mm csapit ismét 0-ra redukálták a modellek. Mondjuk ez még mindig jobb, mint a tavalyi amikor 2-szer is 50 mm-t szedett ki egy-két nappal az esemény elõtt.
Ilyen pechszériánk nincs. A korábbi 10 (néhol 10+) mm csapit ismét 0-ra redukálták a modellek. Mondjuk ez még mindig jobb, mint a tavalyi amikor 2-szer is 50 mm-t szedett ki egy-két nappal az esemény elõtt.
Az elmúlt 36 órányi GFS attrakciók után már a fáklyát is alig-alig akartam megnézni, na de a 240+-t meg aztán tényleg....Nevetek!
Floo. Engem egyelõre csak az érdekel. Szép esténk lehet errefelé is, ha minden optimálisan alakul.
Floo. Engem egyelõre csak az érdekel. Szép esténk lehet errefelé is, ha minden optimálisan alakul.