Metnet találkozók
Nekünk néhány éve gázzal megy az autónk, át lett alakíttatva.
Beszerelés 200000 Ft volt, és ez nagyon hamar megtérült.
Eleinte elég magas volt a gáz ára, közelítette a 300 Ft is 1 liter. Az utóbbi években viszont elég szépen lement az ára.
Az elmúlt pár évben relatíve olcsón tankolunk, 250 Ft, majd 200 Ft alá ment az ára szerencsére.
Az elmúlt fél évben RENDRE 200 Ft közelében/ alatt volt az ára. Az óbudai LPG. mobil töltőállomáson szoktuk tankolni az autót a FŐTÁV kéménye közelében. Teli tank ( 45 liter ) 8460 Ft-ba kerül, a jelenlegi 188 Ft-os áron számolva ( de volt már 175 Ft is 1 liter ), és általában 500 km-t lehet elmenni vele, persze ez függ az adott évszaktól/hőmérséklettől is.
Nekem egy öreg diesel Nissan-om van egy ideje, de jó állapotú, és megdöbbentő, de 2.0 literes motor, öreg autó ide vagy oda, de csak 5 litert fogyaszt 100 km-en. Egy bácsi adta oda nekem 30000 Ft-ért!
Beszerelés 200000 Ft volt, és ez nagyon hamar megtérült.
Eleinte elég magas volt a gáz ára, közelítette a 300 Ft is 1 liter. Az utóbbi években viszont elég szépen lement az ára.
Az elmúlt pár évben relatíve olcsón tankolunk, 250 Ft, majd 200 Ft alá ment az ára szerencsére.
Az elmúlt fél évben RENDRE 200 Ft közelében/ alatt volt az ára. Az óbudai LPG. mobil töltőállomáson szoktuk tankolni az autót a FŐTÁV kéménye közelében. Teli tank ( 45 liter ) 8460 Ft-ba kerül, a jelenlegi 188 Ft-os áron számolva ( de volt már 175 Ft is 1 liter ), és általában 500 km-t lehet elmenni vele, persze ez függ az adott évszaktól/hőmérséklettől is.
Nekem egy öreg diesel Nissan-om van egy ideje, de jó állapotú, és megdöbbentő, de 2.0 literes motor, öreg autó ide vagy oda, de csak 5 litert fogyaszt 100 km-en. Egy bácsi adta oda nekem 30000 Ft-ért!
900 km. 7 literes fogyasztással, 350 Ft-os benzin árral 22050 Ft. +3000 a matrica.
Ha két ember megy, akkor már nem éri meg vonattal menni...
Ha két ember megy, akkor már nem éri meg vonattal menni...
Érdekes dolgok ezek, ezért is kérdeztem - kissé meglepődve.
Köszönöm mindkettőtöknek a választ..
Köszönöm mindkettőtöknek a választ..
Bizony, sok őrült járta ilyesmivel az országot akkoriban. :-) Ma már megszűnt ennek a fílingje is. Vagy éppen a kéregjegy gyűjtés...
Télember, sajnos anno - most már azért jó pár éve ennek - az aktuelle kormány úgy döntött, hogy a vasút közúthoz (értsd: busz) képesti utolsó mentsvárát, az alacsonyabb jegyárakat felemelte ugyanarra a szintre, mint a gumikerekűekét, megszűntek olyan kedvezmények, amikor bevezetésükkor kifejezetten úttörőek és modernek voltak stb. (Pl. virtuális vonatkilométer, ami annyit jelentett, hogy bizonyos viszonylatokon, ahol a vonat a vasút vonalvezetéséből kilométer-hátrányban volt a busszal szemben, nem a ténylegesen megtett távot fizette az ember, hanem egy központilag meghatározott távot, pl. Balassagyarmat-Budapest vasúton 110 km, de a virtuális jegy csak 80 km volt, de volt még pár ilyen központilag kedvezményezett viszonylat.) Sajnos azóta is közúti (buszos-kamionos lobbi) vezeti(!), illetve terelgeti a vasút meghatározó részeit, innentől kezdve semmi csoda nincs abban, hogy a vasút ellehetetlenítése a cél minden olyan szegmensben, ahol nem igazán van benne rövid idő alatt kiszivattyúzható nagy pénz... (Ezért fejlesztik az elővárost, mert ott a közút helyett jó alternatíva tud lenni, illetve 2019-ig - amikor a vasúti személyszállításba is beszállhatnak majd a maszek cégek - teret és pozíciót kell szerezni az államnak. Minden más (mellékvonalak, ráhordó vonalak, kevésbé frekventált fővonalak stb. el vannak felejtve, lélegeztetőgépre téve napi 2-4-6 pár vonattal, csak hogy el lehessen mondani - "mi nem zártuk be". Innentől politika...)
Télember, sajnos anno - most már azért jó pár éve ennek - az aktuelle kormány úgy döntött, hogy a vasút közúthoz (értsd: busz) képesti utolsó mentsvárát, az alacsonyabb jegyárakat felemelte ugyanarra a szintre, mint a gumikerekűekét, megszűntek olyan kedvezmények, amikor bevezetésükkor kifejezetten úttörőek és modernek voltak stb. (Pl. virtuális vonatkilométer, ami annyit jelentett, hogy bizonyos viszonylatokon, ahol a vonat a vasút vonalvezetéséből kilométer-hátrányban volt a busszal szemben, nem a ténylegesen megtett távot fizette az ember, hanem egy központilag meghatározott távot, pl. Balassagyarmat-Budapest vasúton 110 km, de a virtuális jegy csak 80 km volt, de volt még pár ilyen központilag kedvezményezett viszonylat.) Sajnos azóta is közúti (buszos-kamionos lobbi) vezeti(!), illetve terelgeti a vasút meghatározó részeit, innentől kezdve semmi csoda nincs abban, hogy a vasút ellehetetlenítése a cél minden olyan szegmensben, ahol nem igazán van benne rövid idő alatt kiszivattyúzható nagy pénz... (Ezért fejlesztik az elővárost, mert ott a közút helyett jó alternatíva tud lenni, illetve 2019-ig - amikor a vasúti személyszállításba is beszállhatnak majd a maszek cégek - teret és pozíciót kell szerezni az államnak. Minden más (mellékvonalak, ráhordó vonalak, kevésbé frekventált fővonalak stb. el vannak felejtve, lélegeztetőgépre téve napi 2-4-6 pár vonattal, csak hogy el lehessen mondani - "mi nem zártuk be". Innentől politika...)
Igen, annyi, elég húzós (legalább is a magyar átlagkeresethez képest, mert külföldi vasútárakhoz viszonyítva nem annyira). Én is csak addig fogok így utazgatni, amíg megvan a 90 %-os kedvezményem. De pl. tőlünk Budapest is 10000 körül van. Igazából csak annak éri meg vonatozni nagyobb távolságokra, akinek van valami kedvezménye, nem is csoda, hogy az IC-n a diákok/egyetemisták, a családok és a nyugdíjasok képzik a többséget általában. Pedig gyorsaságban felveszi a versenyt az autóval, még így is, hogy már elkészült az M86-os, mert 2,5óra alatt be lehet érni Szombathelyről Kelenföldre, és kocsival is legalább ennyi (ha nincs bedugulva az M1-es).
Mdávid: Valahol mintha már olvastam volna erről, vagy legalább is valami hasonlóról, de azt én sem tudom, hogy most még lehet-e ilyet csinálni.
Mdávid: Valahol mintha már olvastam volna erről, vagy legalább is valami hasonlóról, de azt én sem tudom, hogy most még lehet-e ilyet csinálni.
Jól látom, menettértivel teljes áron az út 15300 HUF-ba lenne?
Nem tudom ki mennyire vasutas de régen ugye volt az 500+os jegy ami 4 napig volt érvényes (lehet most is van, csak sokkal körülményesebb megtervezni mert sok vasútvonalat bezártak). A cél minél több vonalat bejárni úgy hogy ne érintsd 2-szer ( fejpályaudvarok egynek számítanak) a vonalat (GYSEV vonal sem játszik) és ezt hangold össze a menetrenddel. Van aki 2300km-es útvonalat tervezett a 4 napra.
Egyébként könnyen lehet, hogy én vagyok az első az országban, aki ilyen viszonylatra váltott jegyet.
Igen, azzal megyek én is. Ma veszem meg a jegyeket, majd megírom, hogy hova kaptam, és akkor esetleg kérdheted te is arra a környékre, ha tudod.
A Pestről 9:30-kor induló Jázmin IC a legszimpatikusabb, az ér be fél 12 körül Miskolcra, gondolom Zivipötty is azzal jön.