Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Közben rájöttem, hogy itt egy hülyeséget is írtam... Korrigálás.
A Canon 18-135/F3.5-5.6 EF-S IS STM objektívvel 135mm-en nem lehet 3.5-ös rekesszel fényképezni.
Rögtön felmegy 5.6-ra. Nem hiába a fix fényerejűek a legjobbak. Látszik, a háttérmosása katasztrofálisan gyenge.
Ezért is kell nagyon a Samyang 135/2-es.
A Canon 18-135/F3.5-5.6 EF-S IS STM objektívvel 135mm-en nem lehet 3.5-ös rekesszel fényképezni.
Rögtön felmegy 5.6-ra. Nem hiába a fix fényerejűek a legjobbak. Látszik, a háttérmosása katasztrofálisan gyenge.
Ezért is kell nagyon a Samyang 135/2-es.
Még kimaradt, hogy az ISO nálam mindig 100-on van, és csak a záridővel kell játszadoznom.
A Samyang üveg ráadásul f2-es! Így a háttérmosás is parádésabb lesz.
A Samyang üveg ráadásul f2-es! Így a háttérmosás is parádésabb lesz.
Szia!
Pont ezért merem megvenni, mert talán szereztem némi tapasztalatot most az M42-es objektívekkel.
A lehető legtöbbet szeretném majd kihozni belőle.
A focus stacking nemcsak a makrónál működik, a teléknél is jól vizsgázik. Ezt megtapaszaltam az utóbbi 1-2 hónapban.
Ahogy már írtam, TELJESEN NYITOTT rekesszel mindössze 1 képből nem tudnék megfelelő mélységélességet elérni, ha olyan a téma.
És nekem nagyon lényeges a megfelelően mosott háttér. Emiatt lényeg a fókuszsorozat, az állvány és persze a távkioldó.
Ezt a képet a Canon 18-135/F3.5-5.6 EF-S IS STM "csodaobjektívvel" készítettem.
Itt is a megfelelő mélységélesség elérése volt a cél full nyitott rekesszel. Szembemegy a 2 egymással, de így már nincs akadály.
135mm, 3.5, és kb. 5-8 képből összeillesztve.
Egyik pesti ismerősöm (szintén hobbifotós és kaktuszos) érdeklődött, hogy lett ilyen részletgazdag a kép. Utána írtam meg neki a titkot.
Pont ezért merem megvenni, mert talán szereztem némi tapasztalatot most az M42-es objektívekkel.
A lehető legtöbbet szeretném majd kihozni belőle.
A focus stacking nemcsak a makrónál működik, a teléknél is jól vizsgázik. Ezt megtapaszaltam az utóbbi 1-2 hónapban.
Ahogy már írtam, TELJESEN NYITOTT rekesszel mindössze 1 képből nem tudnék megfelelő mélységélességet elérni, ha olyan a téma.
És nekem nagyon lényeges a megfelelően mosott háttér. Emiatt lényeg a fókuszsorozat, az állvány és persze a távkioldó.
Ezt a képet a Canon 18-135/F3.5-5.6 EF-S IS STM "csodaobjektívvel" készítettem.
Itt is a megfelelő mélységélesség elérése volt a cél full nyitott rekesszel. Szembemegy a 2 egymással, de így már nincs akadály.
135mm, 3.5, és kb. 5-8 képből összeillesztve.
Egyik pesti ismerősöm (szintén hobbifotós és kaktuszos) érdeklődött, hogy lett ilyen részletgazdag a kép. Utána írtam meg neki a titkot.
Még közelemben sem volt a típus (kivéve egy Samyang 85-ös), de simán bent vannak az élmezőnyben. Tesztek alapján úgy tűnik jobb, mint a Canoné, viszont gondolom azt nem kell jelezni, hogy ez (is) MF-os.
Nagyon jó üveg! Meg is venném én is, ha nem lenne egy Canon nFD 135/2-őm, ami ugyan teljesen más karakterű, de csodás