Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Köszönöm, remek képek. Egyelõre csak érdeklõdöm, nézelõdöm, hogy mi is lenne megfelelõ számomra.
Átmenetes ND szûrõbõl mit ajánlotok, milyen gyártó, fajta stb.? (Fõleg tájképek, viharok fotózásához.)
Átmenetes ND szûrõbõl mit ajánlotok, milyen gyártó, fajta stb.? (Fõleg tájképek, viharok fotózásához.)
A Raynox DCR-250-hez van pár képem. Esetleg ez is segíthet: Link Ezekre a makrókra, esélyem nem lett volna enélkül az elõtétlencse nélkül... (nézd meg õket nagyban is)
Persze nekem bridge gépem van, de nem gondolnám, hogy a tükrös géppel rosszabbul viselkedne
Persze nekem bridge gépem van, de nem gondolnám, hogy a tükrös géppel rosszabbul viselkedne
Köszi szépen. Ehhez pontosan mi kellene, hogy rá tudjam rakni a Canon vázra?
-------------
Mici: köszönöm a válaszod/segítséged, egyelõre még gondolkodom rajta. A következõ szezonig van még idõ.
-------------
Mici: köszönöm a válaszod/segítséged, egyelõre még gondolkodom rajta. A következõ szezonig van még idõ.
Akár 5000 Ft-ért is kapsz timelapse képes gépet, annak ilyen képe van: Link (Canon a530)
Van rajta manuál mód, egyedül rekeszelni nem tudod, mert a helyett csak egy sötétítõ szûrõ van benne.
Lehet kapni 50.000 Ft-ért is gépet, annak ilyen a képe: Link (Sony R1)
Szerintem nagy szenzoros bridge gépet érdemes venni, ott nem ölöd meg a zárat, ha egy zivatar alatt csinálsz 5000 képet.
Nekem még ezen akadt meg a szemem nemrég: Canon IXUS 310HS
24mm f2.0-ás lencséje van. Sajnos érintõképernyõs, és a használt piacon is nagyon ritka.
Adatlap: Link
Van rajta manuál mód, egyedül rekeszelni nem tudod, mert a helyett csak egy sötétítõ szûrõ van benne.
Lehet kapni 50.000 Ft-ért is gépet, annak ilyen a képe: Link (Sony R1)
Szerintem nagy szenzoros bridge gépet érdemes venni, ott nem ölöd meg a zárat, ha egy zivatar alatt csinálsz 5000 képet.
Nekem még ezen akadt meg a szemem nemrég: Canon IXUS 310HS
24mm f2.0-ás lencséje van. Sajnos érintõképernyõs, és a használt piacon is nagyon ritka.
Adatlap: Link
Sajnos errõl az obiról konkrétan nem tudok semmit. Alapjában véve a Revuenon obik nem rosszak, de többet errõl sajna nem tudok mondani. Eddig az 50/1,7-el találkoztam.
Szerintem rossz nem lehet, ki kell próbálni.
Szerintem rossz nem lehet, ki kell próbálni.
Dehogy probléma, de csak részben van igazad.
A Helios 44-2 az egyik legjobbra sikerült Helios obi, kivetnivaló igazából nagyon nincs rajta. A széleken húz? Melyik mai obi nem? A szögletes bokeh nem az obi hibája. Attól még remekül rajzol.
A 44m-4 is hasonló, rengetegen használják digi gépeken is. Szintén torzít a széleken, de rekeszeléssel orvosolható.
Ettõl feljebb (Helios 6-7) a felbontás jelentõsen jobb és kontrasztosabb képet adnak, ezért drágábbak.
Amúgy rengeteg régi M42 (is) obiban van 10-12-15 vagy több lamella. Egy mai obit mutass, amiben ennyi van.
A Helios 44-2 az egyik legjobbra sikerült Helios obi, kivetnivaló igazából nagyon nincs rajta. A széleken húz? Melyik mai obi nem? A szögletes bokeh nem az obi hibája. Attól még remekül rajzol.
A 44m-4 is hasonló, rengetegen használják digi gépeken is. Szintén torzít a széleken, de rekeszeléssel orvosolható.
Ettõl feljebb (Helios 6-7) a felbontás jelentõsen jobb és kontrasztosabb képet adnak, ezért drágábbak.
Amúgy rengeteg régi M42 (is) obiban van 10-12-15 vagy több lamella. Egy mai obit mutass, amiben ennyi van.
Ebben az esetben egy kicsit kötekszem, ha nem probléma.
Tegnap csináltam live wiev-es tesztet négy objektívvel.
Helios 44-2 - lagymatag a kép... f2-õn erõsen torzít a széleken, amolyan túlzott portrémosáshatása van. f4-nél a probléma eltûnik. Bokeh, rekeszelésnél szögletes. Javaslom a jó kis ellenfényes növényfotókra amúgy. f2.8-on még nem szögletes a bokeh, és a harmadpontban tûrhetõ a tárgyélesség.
Helios 44m-4 - eggyel jobb fajta, de még mindig nem az igazi. Szintúgy a széleken jelentõs torzulás van, de maga a tiszta terület jóval nagyobb. Szembetûnõbb. Eggyel jobb választás lehet. Kisebb kompromisszummal lehet nyomatni f2.-õn de én az f2.8at javaslom.
Helios 44-6 - Ára szívós - 8-12ezer között változik. Nagyon jó minõségû darab, igazi élenjáró. f2-õn is éles, szép képet ad. Sajnos vissza kellett adnom mert másra gyûjtök... Sajnos... de lehet még találkozok ezzel az ojjektívvel.
Nah és jön a nagykutya:
- brutális bokehmonster, megszámlálhatatlan lamellája mindenféle rekeszen kör alako bokedlit biztosít. A legtágabb 2.8-as rekeszen is éles a kép. Bár némi szférikus aberációja észrevehetõ, tehát a bokehk nem tökéletes kör alakúak a kép szélein. Nekem annyi bajom van vele, hogy az enyém koszos... illetve nem MC-s és a direkt napfény teljesen elvakítja a képet...
.....................
MÁS:
Van egy Canon Pixma MG 5150-es nyomtatóm. A sokpatronos piktoliteres.. tudjátok.
Az utolsó 5-6 képnél minden erõsen zöldes árnyalatos... Mi lehet a gond? Tintapatronok csurig. Teljesen új szett van benne.
Mi ez a zöldes árnyalat? Mintha hiányozna a piros vagy a kék nem? Vagy nem szívja? Vagy mi a szösz?
Elõre is köszönöm a tanácsokat.
Tegnap csináltam live wiev-es tesztet négy objektívvel.
Helios 44-2 - lagymatag a kép... f2-õn erõsen torzít a széleken, amolyan túlzott portrémosáshatása van. f4-nél a probléma eltûnik. Bokeh, rekeszelésnél szögletes. Javaslom a jó kis ellenfényes növényfotókra amúgy. f2.8-on még nem szögletes a bokeh, és a harmadpontban tûrhetõ a tárgyélesség.
Helios 44m-4 - eggyel jobb fajta, de még mindig nem az igazi. Szintúgy a széleken jelentõs torzulás van, de maga a tiszta terület jóval nagyobb. Szembetûnõbb. Eggyel jobb választás lehet. Kisebb kompromisszummal lehet nyomatni f2.-õn de én az f2.8at javaslom.
Helios 44-6 - Ára szívós - 8-12ezer között változik. Nagyon jó minõségû darab, igazi élenjáró. f2-õn is éles, szép képet ad. Sajnos vissza kellett adnom mert másra gyûjtök... Sajnos... de lehet még találkozok ezzel az ojjektívvel.
Nah és jön a nagykutya:
- brutális bokehmonster, megszámlálhatatlan lamellája mindenféle rekeszen kör alako bokedlit biztosít. A legtágabb 2.8-as rekeszen is éles a kép. Bár némi szférikus aberációja észrevehetõ, tehát a bokehk nem tökéletes kör alakúak a kép szélein. Nekem annyi bajom van vele, hogy az enyém koszos... illetve nem MC-s és a direkt napfény teljesen elvakítja a képet...
.....................
MÁS:
Van egy Canon Pixma MG 5150-es nyomtatóm. A sokpatronos piktoliteres.. tudjátok.
Az utolsó 5-6 képnél minden erõsen zöldes árnyalatos... Mi lehet a gond? Tintapatronok csurig. Teljesen új szett van benne.
Mi ez a zöldes árnyalat? Mintha hiányozna a piros vagy a kék nem? Vagy nem szívja? Vagy mi a szösz?
Elõre is köszönöm a tanácsokat.
Nekem ez a rekeszbeugrasztós trükk nem múkod. Amint megnyomom a bajonett kioldót, elengedi a rekeszt, leold mindent.
Mivel az M42-es obik elég közel állnak hozzám és a Canon vázakon adapterrel kivétel nélkül tökéletesen használhatók, így gondoltam felsorolok néhány obit, amik bátran használhatóak, jó/kiváló a leképezésük:
CZJ Tessar 50/2,8 - 2,8-on kissé lágy, de már f/5,6-on penge kép.
Helios 44m-4 - nyitott rekeszen (f/2) is szép rajzolat, szép háttérmosás.
Helios 44-2 - Egyesek szerint a legendás Carl Zeiss Biotar 1:1-es másolata. Képminõségérõl árulkodik, hogy anno kiállításokon szerepelt a jó rajza miatt. Blendeelõválasztós, tehát a használatához hozzá kell szokni, de mindenképpen megéri. Nagyszerû obi, kiváló háttérmosással.
Pentacon 50/1,8 - jó, rajzolat, szép bokeh.
Pancolar 50/1,8 - kissé drágább obi, mint az elõzõek, de a minõsége odaver a mai Canon 50/1,8 II-nek is!!
Hosszabb fókuszokkal:
Pentacon 200/4 - szép rajzolat, remek háttérmosással.
Pentacon 135/2,8 (ebbõl is a 15? lamellás "bokehmonster") - mint becenevébõl is adódik rendkívül szép a háttérmosása és nyitott rekeszen is penge a képe.
Jupiter 135/3,5 - Már nyitott rekeszen is tûéles képe van.
Ezek az obik, amik nekem is vannak, illetve már voltak nálam és kipróbálhattam õket, így tudtam róluk véleményt alkotni, így bátran ajánlom õket. Tehát ezeknél is vannak jobb M42-es obik (pl. Flektogon, Biotar, Pancolar, Zenitar, stb), de azok jóval drágábbak ezeknél. A képük pedig már nem biztos, hogy tükrözik az árbeli többszörös különbséget.
CZJ Tessar 50/2,8 - 2,8-on kissé lágy, de már f/5,6-on penge kép.
Helios 44m-4 - nyitott rekeszen (f/2) is szép rajzolat, szép háttérmosás.
Helios 44-2 - Egyesek szerint a legendás Carl Zeiss Biotar 1:1-es másolata. Képminõségérõl árulkodik, hogy anno kiállításokon szerepelt a jó rajza miatt. Blendeelõválasztós, tehát a használatához hozzá kell szokni, de mindenképpen megéri. Nagyszerû obi, kiváló háttérmosással.
Pentacon 50/1,8 - jó, rajzolat, szép bokeh.
Pancolar 50/1,8 - kissé drágább obi, mint az elõzõek, de a minõsége odaver a mai Canon 50/1,8 II-nek is!!
Hosszabb fókuszokkal:
Pentacon 200/4 - szép rajzolat, remek háttérmosással.
Pentacon 135/2,8 (ebbõl is a 15? lamellás "bokehmonster") - mint becenevébõl is adódik rendkívül szép a háttérmosása és nyitott rekeszen is penge a képe.
Jupiter 135/3,5 - Már nyitott rekeszen is tûéles képe van.
Ezek az obik, amik nekem is vannak, illetve már voltak nálam és kipróbálhattam õket, így tudtam róluk véleményt alkotni, így bátran ajánlom õket. Tehát ezeknél is vannak jobb M42-es obik (pl. Flektogon, Biotar, Pancolar, Zenitar, stb), de azok jóval drágábbak ezeknél. A képük pedig már nem biztos, hogy tükrözik az árbeli többszörös különbséget.
Az elsõ kérdésre: A legolcsóbb és elég jó minõséget tudsz elérni vele, az M42 obi közgyûrûvel. Egy jó képességû M42 obit (pl. CZJ Tessar, Pentaconok, Heliosok - ezek az olcsóbb obik, de rajzuk nyitott rekeszen is nagyon jó), pl. Vateráról vagy akár bármilyen fotó-optika adok-veszek fórumon pár ezer forintért kaphatóak. Ekkor kell egy chipes M42-EOS adaptergyûrû, ami szintén 2-3000 Ft és egy közgyûrûsor, ami szintén 1-2000 Ft.
Ez a legköltséghatékonyabb és jó képminõséget tudsz vele elérni. Magam is gyakran használom ezt a kombinációt. A másik, talán egy kicsit drágább, de csak egy eszközt kell pluszban hurcolászni, a Raynox DCR-250 elõtétlencse. Ennek ára 15-17.000 Ft.
A tájmlepszel kapcsolatban pl. Mici okosabb, mint én.
Vízálló tokot otthon is tudsz barkácsolni. Nem kell hozzá más, mint egy átlátszó anyagból készült esõkabát és némi varrási ismeret. De pl. itt van egy Link Ennél csak drágábbak vannak.
Ez a legköltséghatékonyabb és jó képminõséget tudsz vele elérni. Magam is gyakran használom ezt a kombinációt. A másik, talán egy kicsit drágább, de csak egy eszközt kell pluszban hurcolászni, a Raynox DCR-250 elõtétlencse. Ennek ára 15-17.000 Ft.
A tájmlepszel kapcsolatban pl. Mici okosabb, mint én.
Vízálló tokot otthon is tudsz barkácsolni. Nem kell hozzá más, mint egy átlátszó anyagból készült esõkabát és némi varrási ismeret. De pl. itt van egy Link Ennél csak drágábbak vannak.
Melyiket ajánlanád, amivel jó képminõséget lehet elérni viszonylag olcsón? Egyelõre egy alapobjektívem van Canon 1100D-re (EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS II). Honnan tudom beszerezni a hozzávalókat?
Elérkezett az a pillanat, amikor már nem elég egy gép. Pont délelõtt, amikor vártam a zivatarláncot, már felraktam a gépet az állványra és lõttem a képeket a time lapse videóhoz. Ezzel eddig semmi baj, de amikor már tisztes távolságba érkezett (látszott a peremfelhõ) szerettem volna fotózni is. (panorámakép stb...) Ennek a time lapse látta kárát, addig van kép, amíg feltûnik a peremfelhõ. (Én sem nagyon szeretem abbahagyni, neten is sok olyan videó van, ami csak eddig "készült el". Holott ezután jönne a lényeg) Az egyik kérdésem: mennyiért lehet kapni olyan gépet, amit csak erre a célra használnék (time lapse), lényeg, hogy lehessen manuálisan állítani rajta mindent. Másik: tudtok ajánlani olyan tokot, ami védené a gépet esõ/hó ellen? Nem konkrétan vízálló tokra gondolok, bármilyen házilag összebarkácsolható védõburokra. Ma például egy kisebb törülközõt vittem, hogyha elkezdene cseperegni mielõtt ideér a java.
Elérkezett az a pillanat, amikor már nem elég egy gép. Pont délelõtt, amikor vártam a zivatarláncot, már felraktam a gépet az állványra és lõttem a képeket a time lapse videóhoz. Ezzel eddig semmi baj, de amikor már tisztes távolságba érkezett (látszott a peremfelhõ) szerettem volna fotózni is. (panorámakép stb...) Ennek a time lapse látta kárát, addig van kép, amíg feltûnik a peremfelhõ. (Én sem nagyon szeretem abbahagyni, neten is sok olyan videó van, ami csak eddig "készült el". Holott ezután jönne a lényeg) Az egyik kérdésem: mennyiért lehet kapni olyan gépet, amit csak erre a célra használnék (time lapse), lényeg, hogy lehessen manuálisan állítani rajta mindent. Másik: tudtok ajánlani olyan tokot, ami védené a gépet esõ/hó ellen? Nem konkrétan vízálló tokra gondolok, bármilyen házilag összebarkácsolható védõburokra. Ma például egy kisebb törülközõt vittem, hogyha elkezdene cseperegni mielõtt ideér a java.
Tamás nagyon jól leírta, nekem annyi megjegyzésem lenne, hogy Nikon esetében a fordított objektív használatánál még figyelni kell egy apróságra, nevezetesen az optika bajonett felõli végén a rekeszt beugrasztó kis pöcökre. Ez alapállásban (tehát ha le van véve a vázról) a legszûkebb értéken tartja a rekeszt, de természetesen mozgatható (rugós), így csak ki kell peckelni valamivel ezt a kis fém karocskát.
Makrózáshoz rengeteg technikai megoldás létezik, de mindegyikkel más-más minõséget lehet elérni.
1., A legegyszerûbb megoldás és mindig kéznél van a KIT obi. Lehet kapni fordítógyûrût, amivel egyszerûen a frontlencsét a gépváz felé fordítod és úgy teszed fel a vázra. Elõnye a meglehetõsen nagy nagyítás, olcsó, viszonylag elfogadható minõségû képet adnak. Hátránya a fényszegény kép és az AF hiánya (élességállítás manuális) és a kis mélységélesség. Ezért külsõ fényforrás használata szükséges. TIPP: rekeszelést is meg lehet oldani: a vázon beállítod a kívánt rekeszértéket, majd megnyomod az obi mellett, a vázon levõ mélységélesség-ellenörzõ gombot és közben letekered a vázról az obit. És láss csodát van rekeszelhetõ "makroobid".
2., A következõ lehetõség ha a KIT obit rendeltetésszerûen hagyod a vázon, majd ez elé szintén fordítógyûrûvel egy másik objektívet szembefordítasz vele. Ezzel is meglehetõsen nagy nagyítást tudsz elérni. Hátránya a fényszegény kép és a kis mélységélesség.
3., Aztán lehet még azt is, hogy pl. a KIT-obi (vagy M42 obi) elé közgyûrûsort teszel. Ennek az a legnagyobb elõnye, hogy az obi és a váz között nincs plusz határfelület, ami rontaná az obi leképezését. Hátránya a fényszegény keresõ és a kis mélységélesség, viszont egész jó képminõséget lehet vele elérni. Itt is be lehet vetni, hogy az közgyûrûsorral felszerelt obi elé teszel egy másik obit fordítva, de akkor már akkora lenne a nagyítás, hogy szétesik a kép fény hiányában. A megvilágításhoz, meg már komoly felszerelés szükséges, tehát leginkább statikus témára ajánlott.
4., A negyedik lehetõség, hogy az obit megfordítod és így teszel az obi és a váz közé közgyûrûsor.
5., Az ötödik lehetõség, ha az obid elé teszel egy makró elõtétlencsét. A mostanában gyártott ilyen elõtétek meglepõen jó minõségûek. A legjobb és ajánlható a Raynox DCR-250 elõtétlencse. Egy jó obival + ez, majdnem kiváltható egy jó makroobi.
A 6., megoldás a külön ezekre a témákra fejlesztett makroobik. Kiváló leképezésûek, nagy fényerejûek, tudják az 1:1-es leképezést, hátrányuk viszont az áruk. A jó makroobik ára sokszor egy fényképezõgép váz áránál kezdõik.
Külön ki kell emelni, hogy ilyen esetekben a legjobb képminõséget mindig a fix gyújtótávolságú objektívekkel tudod elérni. Legyen az M42-es obi, vagy bármilyen más. M42-es technikát érdemes kipróbálnod. Olcsó, jó képminõség.
Nagyjából ennyi (aztán lehet valami kimaradt), amivel tudtam segíteni a makrózás technikájában, mikéntjében.
1., A legegyszerûbb megoldás és mindig kéznél van a KIT obi. Lehet kapni fordítógyûrût, amivel egyszerûen a frontlencsét a gépváz felé fordítod és úgy teszed fel a vázra. Elõnye a meglehetõsen nagy nagyítás, olcsó, viszonylag elfogadható minõségû képet adnak. Hátránya a fényszegény kép és az AF hiánya (élességállítás manuális) és a kis mélységélesség. Ezért külsõ fényforrás használata szükséges. TIPP: rekeszelést is meg lehet oldani: a vázon beállítod a kívánt rekeszértéket, majd megnyomod az obi mellett, a vázon levõ mélységélesség-ellenörzõ gombot és közben letekered a vázról az obit. És láss csodát van rekeszelhetõ "makroobid".
2., A következõ lehetõség ha a KIT obit rendeltetésszerûen hagyod a vázon, majd ez elé szintén fordítógyûrûvel egy másik objektívet szembefordítasz vele. Ezzel is meglehetõsen nagy nagyítást tudsz elérni. Hátránya a fényszegény kép és a kis mélységélesség.
3., Aztán lehet még azt is, hogy pl. a KIT-obi (vagy M42 obi) elé közgyûrûsort teszel. Ennek az a legnagyobb elõnye, hogy az obi és a váz között nincs plusz határfelület, ami rontaná az obi leképezését. Hátránya a fényszegény keresõ és a kis mélységélesség, viszont egész jó képminõséget lehet vele elérni. Itt is be lehet vetni, hogy az közgyûrûsorral felszerelt obi elé teszel egy másik obit fordítva, de akkor már akkora lenne a nagyítás, hogy szétesik a kép fény hiányában. A megvilágításhoz, meg már komoly felszerelés szükséges, tehát leginkább statikus témára ajánlott.
4., A negyedik lehetõség, hogy az obit megfordítod és így teszel az obi és a váz közé közgyûrûsor.
5., Az ötödik lehetõség, ha az obid elé teszel egy makró elõtétlencsét. A mostanában gyártott ilyen elõtétek meglepõen jó minõségûek. A legjobb és ajánlható a Raynox DCR-250 elõtétlencse. Egy jó obival + ez, majdnem kiváltható egy jó makroobi.
A 6., megoldás a külön ezekre a témákra fejlesztett makroobik. Kiváló leképezésûek, nagy fényerejûek, tudják az 1:1-es leképezést, hátrányuk viszont az áruk. A jó makroobik ára sokszor egy fényképezõgép váz áránál kezdõik.
Külön ki kell emelni, hogy ilyen esetekben a legjobb képminõséget mindig a fix gyújtótávolságú objektívekkel tudod elérni. Legyen az M42-es obi, vagy bármilyen más. M42-es technikát érdemes kipróbálnod. Olcsó, jó képminõség.
Nagyjából ennyi (aztán lehet valami kimaradt), amivel tudtam segíteni a makrózás technikájában, mikéntjében.
Próbáltam ezt a fordított obis dolgot, de hogyan kell megcsinálni, ha egyszer nem érzékeli az obit a váz, mivel nincs hozzácsatlakoztatva? Ezt csak úgy lehet megcsinálni, ha van még egy objektívem, amihez a másikat fordítom hozzá, nem?
Tegnap éjjel, vagyis ma éjjel kimentem lecsapókra vadászni, de egyet nem láttam, csak távoli villogást. Nem is igen fotóztam, de azért lõttem egy képet, hogy ne kelljen üres géppel hazamennem.
Link
Tegnap éjjel, vagyis ma éjjel kimentem lecsapókra vadászni, de egyet nem láttam, csak távoli villogást. Nem is igen fotóztam, de azért lõttem egy képet, hogy ne kelljen üres géppel hazamennem.
Link
A képnél ugyanazt tudom mondani amit Ervin.
Ezeknél fontos, hogy látszódjon, honnét jön a víz. A fények hidegek, túl hidegek már ehhez. Szerintem max 10-12ezer Kelvin segített volna a beállításnál rajta, esetleg utólag. Ezért jó RAW-ban fotózni.
Egy ilyen képet azért necces megcsinálni mert nincs lejtés... Én nem is nagyon próbálkozok vele. Inkább a felhõket próbálom mosni... de hát ahhoz ND1000 kell... aztán az meg tudjuk mennyibe kerül.
Míg keresel makro elõtétlencsét... Addig próbáld meg, hogy a kitobit fordítva odatartod a fényképezõgéphez. Elég nagy zoomot tud, de kicsi mélységélességgel. Próbálkozz vele.
Szerintem el lehet játszani velük. Én így csináltam a hópehely makrofotóimat.
Ezeknél fontos, hogy látszódjon, honnét jön a víz. A fények hidegek, túl hidegek már ehhez. Szerintem max 10-12ezer Kelvin segített volna a beállításnál rajta, esetleg utólag. Ezért jó RAW-ban fotózni.
Egy ilyen képet azért necces megcsinálni mert nincs lejtés... Én nem is nagyon próbálkozok vele. Inkább a felhõket próbálom mosni... de hát ahhoz ND1000 kell... aztán az meg tudjuk mennyibe kerül.
Míg keresel makro elõtétlencsét... Addig próbáld meg, hogy a kitobit fordítva odatartod a fényképezõgéphez. Elég nagy zoomot tud, de kicsi mélységélességgel. Próbálkozz vele.
Szerintem el lehet játszani velük. Én így csináltam a hópehely makrofotóimat.
Az állványomon ez a legalacsonyabb funkció amit elérhetek, én is akartam alacsonyabbról fotózni, de nem találtam olyan pontot, ahová fixen le tudtam volna tenni a gépem. Lehet ma ( ha az idõ engedi ) ismét kimegyek a helyszínre és viszek valami követ vagy téglát, amire rá tudom majd a gépem tenni, hogy kisebb magasságból tudjak fotózni.
A lepkés tanácsodat/észrevételeidet pedig megfogadom, ha az idõ engedi ki is próbálom! Majd szeretnék egy 58 mm-es makro elõtétlencsét venni, hogy még közelebbrõl tudjak makrózni.
A lepkés tanácsodat/észrevételeidet pedig megfogadom, ha az idõ engedi ki is próbálom! Majd szeretnék egy 58 mm-es makro elõtétlencsét venni, hogy még közelebbrõl tudjak makrózni.
Hát ez gáz! :-)))
fetcroll
Az élességgel minden oké. Nekem egyrészt a kép tetején a belógó híd (csõ, gázvezeték vagy mi) zavaró, illúzió-romboló. Másrészt pedig ez a kékes-lilás hideg színezet, ami magához a vízhez illik, de a zöld színeket eléggé megkeverte. Az ötlet viszont tetszik, alapvetõen a kompozíció is ok, az utómunkát viszont túlzónak érzem.
Illetve egy ötlet, de az már egy másik kép lesz. :-) A pár méterrel feljebb, a kép közepén is látható vízben lévõ köveket én megpróbálnám egy laposabb szögbõl, a kitobjektív végén (55 mm) meglõni úgy, hogy csak a háttérben látszódjon fû, oldalt még ne lógjon be a képbe. (No ezt most jól megassszondtam. :-) )
szerk.: a lepkéknél pedig megpróbálnék a lehetõ legközelebb menni és a legtágabb rekeszt (55 mm-en 5.6) használni, hogy még jobban el legyen mosva a háttér. Illetve úgy komponálni, hogy a fõ téma és a háttér közt minél nagyobb távolság legyen (tehát a lepkék mögött a közelben ne legyen fûszál, egyéb giz-gaz, hasonlók). Igaz, így a terepen jól körbe kell járni a témát, megnézve, melyik szögbõl lesz optimális, de a jó fotóért sajnos (vagy nem, én erre szavazok :-) ) meg kell szenvedni.
fetcroll
Az élességgel minden oké. Nekem egyrészt a kép tetején a belógó híd (csõ, gázvezeték vagy mi) zavaró, illúzió-romboló. Másrészt pedig ez a kékes-lilás hideg színezet, ami magához a vízhez illik, de a zöld színeket eléggé megkeverte. Az ötlet viszont tetszik, alapvetõen a kompozíció is ok, az utómunkát viszont túlzónak érzem.
Illetve egy ötlet, de az már egy másik kép lesz. :-) A pár méterrel feljebb, a kép közepén is látható vízben lévõ köveket én megpróbálnám egy laposabb szögbõl, a kitobjektív végén (55 mm) meglõni úgy, hogy csak a háttérben látszódjon fû, oldalt még ne lógjon be a képbe. (No ezt most jól megassszondtam. :-) )
szerk.: a lepkéknél pedig megpróbálnék a lehetõ legközelebb menni és a legtágabb rekeszt (55 mm-en 5.6) használni, hogy még jobban el legyen mosva a háttér. Illetve úgy komponálni, hogy a fõ téma és a háttér közt minél nagyobb távolság legyen (tehát a lepkék mögött a közelben ne legyen fûszál, egyéb giz-gaz, hasonlók). Igaz, így a terepen jól körbe kell járni a témát, megnézve, melyik szögbõl lesz optimális, de a jó fotóért sajnos (vagy nem, én erre szavazok :-) ) meg kell szenvedni.
Úúú! Link Szerelmes vagyok. :-) De most az optikába. :-) Imádom ezt az Olympus-style-t. Már a sima 4/3-os kitobik is sokkalta kellemesebbek külsõre (is) mint a többi gyártóé, de ez nálam mindent visz. :-)
Ugye az nem kütyümánia, ha egy ilyet legszívesebben a polcomon látnék egy üvegvitrin mögött...? Fenébe! :-)
Ugye az nem kütyümánia, ha egy ilyet legszívesebben a polcomon látnék egy üvegvitrin mögött...? Fenébe! :-)