Eredetileg valóban egy kérdést tettél föl, amit aztán követett - az én olvasatomban - némi elégedetlenség, ezt nem értettem, hogy miért kell rajta annyit rugózni, annál is inkább, mert - ha jól értem abból, amit írtál - nincs sok időd, amit a versenybeli tippleadásra tudsz szánni, ami szerintem nagyobb mértékben növeli a pontatlanságot, mint 5-6 km differencia a reptér 2 vége között, annál is inkább, mivel a jobb felbontású modellekben is ekkora táv kb. 2, max 3 rácspontot, és hozzá tartozó adatot jelent (amik jellemzően nem különböznek), a kettő között meg interpolálnak valamit, hogy ne nézzen ki furcsán a térkép, amiből aztán mi meg próbáljuk megsaccolni, hogy mi is lesz.
Ezek a dolgok, mint a jobb oldali küszöb, meg hogy melyik pálya melyik, olyanok, amiket egyszer megkérdez az ember, vagy a forduló előtt a kiírók adnak róla ki tájékoztatót (pl térképet), hogy mi hol van, és meg van oldva a történet. Az szerintem lényegesen nem hosszabbít a tippelésen, hogy a szélirányt tippeled meg előbb, és csak utána (annak függvényében) a hőmérsékletet. (eleve a hőmérséklet előrejelzéséhez előbb célszerű tudni a szelet is) És hogy az utolsó pontra is reagáljak: szerintem egy versenyzésnek fontos eleme a kihívás is. Ha az megnyugtat, én se tudom, hogy mi az a jobboldali küszöb, de a verseny szempontjából szerintem nem jelentékeny a befolyásoló tényezője.