Globális jelenségek
Sziasztok! Tegnap a magyar repülésirányítás (HungaroControl) egyik vezetöjével söröztem, és elég érdekes dolgokat mondott, aminek köze lehet az éghajlatváltozáshoz. A ferihegyi kifutópáját úgy tervezték annak idején, hogy a fel- és leszállások az uralkodó széliránnyal szemben történhessenek, és -különösen a leszállás- ne a város felöl. Ezért ÉNY-DK-i a pálya iránya.
1988 óta azonban egyre gyakoribbá vált a D-i DK-i áramlás, és emiatt egyre többször kell a város felett erszkedni, ami a zajártalom szempontjából sem mindegy. Van Budapesttel egy megállapodásuk, hogy az összes leszállás 5%-a történhet a város felöl. Volt olyan év, hogy ezt 1 hét alatt majdnem kimerítették az állandó DK-i szél miatt.
És ezek nem szubjektív dolgok, a repülésirányítást a tények érdeklik.
1988 óta azonban egyre gyakoribbá vált a D-i DK-i áramlás, és emiatt egyre többször kell a város felett erszkedni, ami a zajártalom szempontjából sem mindegy. Van Budapesttel egy megállapodásuk, hogy az összes leszállás 5%-a történhet a város felöl. Volt olyan év, hogy ezt 1 hét alatt majdnem kimerítették az állandó DK-i szél miatt.
És ezek nem szubjektív dolgok, a repülésirányítást a tények érdeklik.