Hó- és zivatarlesen
Sat24 animált mûholdkép
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Európai radarképek
Kedves fórumozók!
Egy újabb fejlesztés nyomán az alábbi változás állt be a szakmai fórumok használatával kapcsolatban: A "Hó- és zivatarlesen" valamint a "Hosszútávú esélylatolgatások" fórumok használata ezentúl az ú.n. szakmai joghoz van kötve.
Részleteket ld. a Metnet szabályzat I/7. pontjában.
Módosítva: 2009.07.18
Egy-két gyors észrevétel a mai "abádi-cella" lehetséges kiváltóiról:
1.
A szélnyírás helyi függélyes menetérõl mindössze a 12z-s bp.-i és 00z-s kolozsvári és szegedi felszállások birtokában inkább nem nyitnék vitát... a többirõl meg ne feledjétek, hogy csak modell! - hacsak Derick nem látott valami valósidejû profiler-adatot...
De ha már a 12z-s bp.-inél tartunk: teljes spirális körbefordulás a troposzférában, ebbõl 180° kb. pont 850-700hPa(!) között, 10-15m/s-os erõsségekkel - kell ennél jobb?...
Link
2.
Ne feledjük, hogy a cella eleinte, Tiszanána környékén - mint rend szerint - már majdnem elhalt, majd a Tisza-tavat átlépve éledt újra, s azóta szórja töretlenül a jeget!
Hûlõ esti levegõben nagy langyos párolgó felület - kitûnõ alsó betáp!
3.
Igaz, hogy a hidegfront nyugtalansága k. felé levonulóban van ugyan, de a Duna-Tisza térsége fölé pont most este helyezõdött át egy é.ny.-d.k.-i konkáv lefutású "jet" (magasszinti mérsékeltövi szélcsatorna), 5Xm/s-os(!) tengely-sebességgel - vagyis pont beledudált annak a ... fenekébe!(Glider is a tetõk erõs é.-ias dõlésérõl számol be.)
Iskolapéldája a magasszinti kiváltónak! (Nálunk egyébként ritkán érvényesül tisztán.)
Aztán a jet ill. a felsõ vezérlés elmúlt 12ó-ás ny.-k.-i áthelyezõdését tekintve a 12z-s bp.-i felszállást akár helytállónak is tekinthetjük ott és most.
Link
4.
És mindez egy felsõ-tiszai zápor-vonal d.ny.-i csücskén!
/Aki ismeri ezt az elméletemet, sejti, hogy most vigyorogva dagadok...! Ha minden igaz, valamikor most jelenik meg az USA-ban - sajnos m.o.-n az a lap nem jár.../
S.
Összegezve: a pont jó helyen, pont jó idõben összjátéka.
1.
A szélnyírás helyi függélyes menetérõl mindössze a 12z-s bp.-i és 00z-s kolozsvári és szegedi felszállások birtokában inkább nem nyitnék vitát... a többirõl meg ne feledjétek, hogy csak modell! - hacsak Derick nem látott valami valósidejû profiler-adatot...
De ha már a 12z-s bp.-inél tartunk: teljes spirális körbefordulás a troposzférában, ebbõl 180° kb. pont 850-700hPa(!) között, 10-15m/s-os erõsségekkel - kell ennél jobb?...
Link
2.
Ne feledjük, hogy a cella eleinte, Tiszanána környékén - mint rend szerint - már majdnem elhalt, majd a Tisza-tavat átlépve éledt újra, s azóta szórja töretlenül a jeget!
Hûlõ esti levegõben nagy langyos párolgó felület - kitûnõ alsó betáp!
3.
Igaz, hogy a hidegfront nyugtalansága k. felé levonulóban van ugyan, de a Duna-Tisza térsége fölé pont most este helyezõdött át egy é.ny.-d.k.-i konkáv lefutású "jet" (magasszinti mérsékeltövi szélcsatorna), 5Xm/s-os(!) tengely-sebességgel - vagyis pont beledudált annak a ... fenekébe!(Glider is a tetõk erõs é.-ias dõlésérõl számol be.)
Iskolapéldája a magasszinti kiváltónak! (Nálunk egyébként ritkán érvényesül tisztán.)
Aztán a jet ill. a felsõ vezérlés elmúlt 12ó-ás ny.-k.-i áthelyezõdését tekintve a 12z-s bp.-i felszállást akár helytállónak is tekinthetjük ott és most.
Link
4.
És mindez egy felsõ-tiszai zápor-vonal d.ny.-i csücskén!
/Aki ismeri ezt az elméletemet, sejti, hogy most vigyorogva dagadok...! Ha minden igaz, valamikor most jelenik meg az USA-ban - sajnos m.o.-n az a lap nem jár.../
S.
Összegezve: a pont jó helyen, pont jó idõben összjátéka.