Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Kicsit ez olyan, mint a repüléstől való ösztönös félelem.
Az emberek többsége fél, egy része retteg a repüléstől, pedig a legbiztonságosabb közlekedési eszköz.
Az elmúlt 10 évben egyetlen menetrend szerint közlekedő utasszállító szenvedett halálos kimenetelű balesetet Európában, azt sem a repülőgép hibájából, hanem egy bekattant pilóta miatt, aki szándékosan hegynek vezette a Germanwings járatát 2015-ben és több száz ember halt meg a fedélzeten.
Persze viszonylag gyakoriak a kisrepülőgépes balesetek Európa szerte, de menetrend szerint közlekedő járatoknál mint fentebb írtam is, komoly a biztonság.
Persze balesetek mindig is lesznek, de a sok-sok múltbeli katasztrófa, tapasztalat annyira biztonságossá tette a repülést, hogy 99,9 + %, hogy nem fog valaki meghalni egy menetrend szerint közlekedő repülőút során.
Eddig életem során kb. 20-szor utaztam repülőn, és sosem féltem, az első alkalommal sem.
Ezen kb. 20 repülés alatt egyszer sem tapasztaltam semmi negatív dolgot, és még érdemi turbulenciát sem.
Legutóbbi május közepi repülésem alatt tapasztaltam csak némi izgalmat, mikor Lisszabon légterében akkora szélvihar volt, hogy a pilóta elsőre nem tudta letenni a gépet. Már a hátsó kereket éreztük, hogy épp hogy letette, de azzal a lendülettel egy kövér gázt adott, és átstartoltunk.
Amikor billegett a gép, akkor volt bennem egy minimális félsz, de mikor átstartoltunk, akkor full nyugodt lettem, aztán belegondoltam oké, hogy átstartoltunk, de a második próbálkozásnál sem lesz kisebb a szél. Nem is lett kisebb, ugyanúgy billegett a gép, aztán másodszorra csak letette a pilóta sikeresen a gépet.
Aki fél pl. a turbulenciától, annak itt egy megnyugtató videó :
Az utasszállító repülőgépek többségét úgy tervezik, hogy a légkörben tapasztalható maximális erőshatás másfélszereresét bírják ki.
Link
Az emberek többsége fél, egy része retteg a repüléstől, pedig a legbiztonságosabb közlekedési eszköz.
Az elmúlt 10 évben egyetlen menetrend szerint közlekedő utasszállító szenvedett halálos kimenetelű balesetet Európában, azt sem a repülőgép hibájából, hanem egy bekattant pilóta miatt, aki szándékosan hegynek vezette a Germanwings járatát 2015-ben és több száz ember halt meg a fedélzeten.
Persze viszonylag gyakoriak a kisrepülőgépes balesetek Európa szerte, de menetrend szerint közlekedő járatoknál mint fentebb írtam is, komoly a biztonság.
Persze balesetek mindig is lesznek, de a sok-sok múltbeli katasztrófa, tapasztalat annyira biztonságossá tette a repülést, hogy 99,9 + %, hogy nem fog valaki meghalni egy menetrend szerint közlekedő repülőút során.
Eddig életem során kb. 20-szor utaztam repülőn, és sosem féltem, az első alkalommal sem.
Ezen kb. 20 repülés alatt egyszer sem tapasztaltam semmi negatív dolgot, és még érdemi turbulenciát sem.
Legutóbbi május közepi repülésem alatt tapasztaltam csak némi izgalmat, mikor Lisszabon légterében akkora szélvihar volt, hogy a pilóta elsőre nem tudta letenni a gépet. Már a hátsó kereket éreztük, hogy épp hogy letette, de azzal a lendülettel egy kövér gázt adott, és átstartoltunk.
Amikor billegett a gép, akkor volt bennem egy minimális félsz, de mikor átstartoltunk, akkor full nyugodt lettem, aztán belegondoltam oké, hogy átstartoltunk, de a második próbálkozásnál sem lesz kisebb a szél. Nem is lett kisebb, ugyanúgy billegett a gép, aztán másodszorra csak letette a pilóta sikeresen a gépet.
Aki fél pl. a turbulenciától, annak itt egy megnyugtató videó :
Az utasszállító repülőgépek többségét úgy tervezik, hogy a légkörben tapasztalható maximális erőshatás másfélszereresét bírják ki.
Link