Csillagászat és űrkutatás
Ezt nem biztos, hogy szürkével kellett szedni, Lordom.
A Tarelka-dolgokat ismertem már, egy picike fenntartásom van vele azért, fõleg az üzemanyagcsökkentést illetõen, de nem tudom, milyen elven mûködik pontosan. Ami igazán "gyanús" benne, hogy nincs pénz rá, szóval várjuk ki a végét, jó ötlet biztosan, amit talán hasznosítani is lehet. Viszont ugye a szovjet éra végével megszûnt az oroszoknál az a fajta teljesítménykényszer is, ami iszonyú sok hasznos dolgot szült. Én már azon is csodálkozom, hogy pl. a Dubna-ban lévõ gyorsító még mindig képes csodákra (épp a minap volt róla hír, hogy elõállították a 117-es elemet, amit eddig nem tudtak, csak azt tudták, hogy van Link )
Mi még jó helyzetben vagyunk, itthon egyelõre nem kell azon harcolni, hogy pl szabad-e evolúciót oktatni az iskolában szemben a teremtés kötelezõ csodájával. Ami az óraszámot illeti, minden egyéb természettudományos oktatást, viszont ugyanolyan siralmas a helyzet, mint máshol... Azt se hiszem el, hogy jobb pedagógiai módszerekkel ne lehetne már a kisgyerekekkel megszerettetni e tárgyakat, s mumusokból érdekes tudnivalókat tartalmazó oktatási anyaggá tenni pl. a fizikát, kémiát. Attól tartok, hogy a fejétõl bûzik s a gyökerénél rohad esetei itt már párban járnak... Csodaszámba megy a jó tanár, aki nem kényszerbõl, hanem valódi szenvedélybõl tud tanítani. Pedig ha valamikor, akkor ma minden rendelkezésre áll (internet, lártványos bemutatók, akár filmen, akár PC-n) ahhoz, hogy tág és átfogó ismereteket adjanak át, valami mégis nagyon el van rontva, és ez nem ma kezdõdött, hanem kb. 20 éve...
A Tarelka-dolgokat ismertem már, egy picike fenntartásom van vele azért, fõleg az üzemanyagcsökkentést illetõen, de nem tudom, milyen elven mûködik pontosan. Ami igazán "gyanús" benne, hogy nincs pénz rá, szóval várjuk ki a végét, jó ötlet biztosan, amit talán hasznosítani is lehet. Viszont ugye a szovjet éra végével megszûnt az oroszoknál az a fajta teljesítménykényszer is, ami iszonyú sok hasznos dolgot szült. Én már azon is csodálkozom, hogy pl. a Dubna-ban lévõ gyorsító még mindig képes csodákra (épp a minap volt róla hír, hogy elõállították a 117-es elemet, amit eddig nem tudtak, csak azt tudták, hogy van Link )
Mi még jó helyzetben vagyunk, itthon egyelõre nem kell azon harcolni, hogy pl szabad-e evolúciót oktatni az iskolában szemben a teremtés kötelezõ csodájával. Ami az óraszámot illeti, minden egyéb természettudományos oktatást, viszont ugyanolyan siralmas a helyzet, mint máshol... Azt se hiszem el, hogy jobb pedagógiai módszerekkel ne lehetne már a kisgyerekekkel megszerettetni e tárgyakat, s mumusokból érdekes tudnivalókat tartalmazó oktatási anyaggá tenni pl. a fizikát, kémiát. Attól tartok, hogy a fejétõl bûzik s a gyökerénél rohad esetei itt már párban járnak... Csodaszámba megy a jó tanár, aki nem kényszerbõl, hanem valódi szenvedélybõl tud tanítani. Pedig ha valamikor, akkor ma minden rendelkezésre áll (internet, lártványos bemutatók, akár filmen, akár PC-n) ahhoz, hogy tág és átfogó ismereteket adjanak át, valami mégis nagyon el van rontva, és ez nem ma kezdõdött, hanem kb. 20 éve...