Valósággal kultusza van ma már a falszigetelésnek(még a kiváló építõanyagból készült új házaknál is)ugyanakkor szerintem is a padlások és régi,rossz nyílászárók sokszorta több meleget engednek ki.Szerintem a házbecsomagolások óriási költségei a valóságban(persze az energiaárak függvényében)lehet,hogy évtizedek alatt térülnek meg(és az elõállításuk,szállításuk,felrakásuk is energiaigényes).Ugyanakkor egy orkán,jégesõ könnyedén letépheti,nem is tudhatjuk,hogy évtizedeket egyáltalán kibírnak-e ?Sokszor ész nélkül akarunk takarékoskodni,és ez igaz a közlekedésre is.
Szerintem egy ilyen ritkán lakott területen,mint a Bakony vidéke,nem biztos,hogy a tömegközlekedés(amely egyébként kritikán aluli járatsûrûség,minõség,lefedettség tekintetében)fejlesztése lenne a fontos a személygépkocsikkal szemben.De egy nagy metropolisz esetében ha leépítik a lassú és korszerûtlen tömegközlekedést és autóznak(ha kisebb kocsikkal is)az emberek,nem hiszem,hogy jobb lenne.Dugókban nem lehet gyorsan haladni,nõ a szennyezés és gond a parkolás.Orvoslása ennek nagyon költséges és energiaigényes,ráadásul nõ a balesetek száma !
A metró gigantikus költséggel épül,hihetetlen energia az elkészítése ugyanakkor az üzemeltetése szintén falja az energiát.Kiszámolta már valaki a metró világításigényét,hisz éjjel nappal lámpamilliók üzemelnek ?A mozgólépcsõrendszerek tömege százezreket szállít le majd fel a mélybe megállás nélkül,aztán lehet,hogy 2-3 megállót megy csak a metrón.Ezek energiája nem kellene a felszínen !A trolibuszok nem szennyezik a levegõt tudtommal,sokkal olcsóbbak,de sosem hallok fejlesztésrõl e téren ?Mert elveszik a helyet a városokban flangáló batár luxusterepjáróktól ?
Arról sem tudok,hogy metróépítés esetén mi lesz a milliárdnyi köbméter kitermelt földdel,kõvel stb ?Hova suvasztják el?Mi errõl a környezetvédõk véleménye?
Sokszor úgy látom,hogy közlekedési szakemberek vannak-de minek ?