Globális jelenségek
Nagy kérdés, milyen forrásból nyerik az energiát, ha ehhez atomerõmûvet vagy fúziós erõmûvet használnak (vagy valami csoda folytán nap/szél/vízenergiát), akkor még jó döntés is lehet.
A betonnal az a baj, hogy veszettül kopik, emellett nagyon koptatja a gumit is. Ez a vonal szerintem sokkal inkább meghozza majd a technológiai váltást, mint az, hogy az üzemanyag elfogy.
Persze a nyerõ megoldás az lehetne (idõvel úgysem marad más), hogy fúziós erõmûvekben elõállított árammal töltött /minireaktorral felszerelt villanyautók, esetleg vízbõl helyben áromot (persze a szükséges Pt alapú katalizátorok ma még igenigen drágák) elõállító "üzemanyagcellás" járgányok, terjedjenek el, hogy ezek aztán hogyan haladnak (gurulnak úton, sinen, lebegnek EM mezõn, vagy bármi más), másodlagos.
Könnyítene a helyzeten a nagymértékû erdõtelepítés is, hiszen egyrészt a helyi klímát kiegyensúlyozza, másrészt a CO2-t megköti. Ez esetben viszont gondoskodni kell róla hogy a kipusztult fákból a CO2 ne kerülhessen vissza a légkörbe.
A betonnal az a baj, hogy veszettül kopik, emellett nagyon koptatja a gumit is. Ez a vonal szerintem sokkal inkább meghozza majd a technológiai váltást, mint az, hogy az üzemanyag elfogy.
Persze a nyerõ megoldás az lehetne (idõvel úgysem marad más), hogy fúziós erõmûvekben elõállított árammal töltött /minireaktorral felszerelt villanyautók, esetleg vízbõl helyben áromot (persze a szükséges Pt alapú katalizátorok ma még igenigen drágák) elõállító "üzemanyagcellás" járgányok, terjedjenek el, hogy ezek aztán hogyan haladnak (gurulnak úton, sinen, lebegnek EM mezõn, vagy bármi más), másodlagos.
Könnyítene a helyzeten a nagymértékû erdõtelepítés is, hiszen egyrészt a helyi klímát kiegyensúlyozza, másrészt a CO2-t megköti. Ez esetben viszont gondoskodni kell róla hogy a kipusztult fákból a CO2 ne kerülhessen vissza a légkörbe.