Globális jelenségek
Igaz: az aszfalt a kõolaj lepárlásánál visszamaradó legsûrûbb, üzemanyagként már használhatatlan frakcióból készül. Vannak olyan szénhidrogén-telepek is, amik szinte csak ezeket a nagy molekulájú anyagokat tartalmazzák - ezekbõl nagyobb tartalékaink vannak, mint a hagyományosan termelt könnyû olajból. Aszfaltgyártásra pl. kiválóak lennének a sokat emlegetett kanadai olajhomokok. Bár sajnos a terv az, hogy a hosszú szénláncú molekulákat elbontva (jókora energiabefektetéssel!) ebbõl is benzint és gázolajat állítanak elõ...
Az is megfordult a fejemben, hogy a mûanyagokhoz hasonlóan újra lehetne hasznosítani az aszfaltot (bár nem tudom, ez mennyiben rontaná a minõséget)... De kézenfekvõ megoldásként ott van még a beton - vagy pedig az, ha autópálya helyett inkább vasutat építünk, aminek sok más elõnye is lenne.
Az is megfordult a fejemben, hogy a mûanyagokhoz hasonlóan újra lehetne hasznosítani az aszfaltot (bár nem tudom, ez mennyiben rontaná a minõséget)... De kézenfekvõ megoldásként ott van még a beton - vagy pedig az, ha autópálya helyett inkább vasutat építünk, aminek sok más elõnye is lenne.