Azért nem szép dolog egy A6-ot egy sokkal kisebb dízelhez hasonlítani nevet

Ettõl függetlenül a korompamacs ellenére (vagy épp miatta) a 100 km-es össz szennyezést kellene mérni, természetesen azonos köbcentire vagy teljesítményre (esetleg 100 liter elfogyasztott üzemanyagra) vetítve, bár dizeleknél a nagy nyomaték miatt ez csalóka.


A közlekedés értelmes szervezésével egyébként sokat lehetne csökkenteni a szennyezésen, meg persze az EUR4-et nem teljesítõ autók leállításával - bár az én EU4-es autóm a kuplung benyomásakor 2000-re viszi fel a fordulatszámot (annak érdekében hogy felengedéskor tisztább maradjon a kipufgáz és hogy a hajtáslánc ne terhelõdjön), emiatt fél literrel többet fogyaszt mint kellene - azaz lenne még mit tenni a fogyasztás csökkentése érdekében.
E szempontból az EU5 szerintem elhibázott, ugyanis pl. a koromszûrõ 3-4-5 decivel is növeli a fogyasztást....

Szerintem a legtisztább megoldás továbbra is az atom- és fúziós erõmûben elõállított áram és az ezzel (vagy saját mini reaktorral, H2-vel) hajtott jármûvek.

Le kell mondani az égetéses energiatermelés minden fajtájáról (erõmû, robbanómotor stb), csak ez a megoldás.