Globális jelenségek
Vesszõparipám,hogy a tömegközlekedés szándékos tönkretétele(fõleg a vasúté)nálunk nem csak környezetszennyezés,hanem össztársadalmi szinten a legégetõbb bajok egyike.Ahelyett,hogy villamosított vasútvonalakon bonyolódna a személy és teherforgalom zöme,áttevõdött minden a közúti forgalomra.Teherautók,buszok,kamionok és személykocsik õrületes tömege közlekedik a kritikán aluli közutakon,hatalmas szennyezõdést okozva.A vasutat és az alsóbbrendû utakat elsorvasztják,és autópályákat építenek iszonyú költségen,melyek fenntartását vastagon megfizettetik az autósokkal.Pl.az elhíresült autópályhíd költsége több,mint a magyar polgárok vizitdíjra egy év alatt kifizetett pénze.Míg ez uóbbiról állandóan pofáznak,a híd költségeit csak felépülése után árulták el.
Óriási demagógia lapul a "gazdaságtalanok a vasutak"szövegben.Évtizedekig nem törõdtek a kisebb forgalmú vasutakkal(ezek átlagsebessége 30 km/hó),az embereknek nincs ideje,mondjuk fél napot utazni,hogy megtegyenek átszállással100-150 km-t és átnyergeltek buszra,autóra.Most meg kevés az utas,zárjuk be a vasutat a jelszó.Saját bõrömön tapasztaltam,évekig utaztam vasút-busz-kombinációval Pápáról Csesznekre.A 45 km jó csatlakozással 2-2,5 óra,ha nincs vagy lekési a vonat Veszprémvarsányban a buszt(a busz egy percet sem várt a vonatra),akkor akár 4-5 óra(már gyalogoltam is).Ezt már gyerekkel nem lehetett csinálni,így kénytelen voltam kocsit venni 98-ban.Azóta a vasúti közlekedés meg is szûnt Pápa és Tatabánya közt.Kérdem én "olcsóbb" az nekünk,ha a térségben lakó tízezrek,vagy legyenek csak ezrek,vonat helyett autóval járnak ?Az utakra meg nincs pénz.Ha a kamionok(nem a személykocsiktól kályúsodnak, meg horpadnak be)végleg tönkreteszik õket,akkor áttérünk a repülõre,helikopterre,terepjáróra?Ha már épülnek autópályák,akkor csak ott engedném a kamionforgalmat,de ma a legkisebb faluba is bemennek,a legszûkebb utcába is behajtanak.Ahelyett,hogy megoldanák a kisebb tömegû áruk kisebb autókonszállítását a vasútállomásokról,ill. autópálya melletti "kamionpályaudvarokról".
Csodálkozunk ezek után,hogy miért hal meg évente 1300 magyar az utakon ?És ugyanennyi vagy több autófüstmérgezésben?Plusz azéghajlat-de az lassabban öl...
Óriási demagógia lapul a "gazdaságtalanok a vasutak"szövegben.Évtizedekig nem törõdtek a kisebb forgalmú vasutakkal(ezek átlagsebessége 30 km/hó),az embereknek nincs ideje,mondjuk fél napot utazni,hogy megtegyenek átszállással100-150 km-t és átnyergeltek buszra,autóra.Most meg kevés az utas,zárjuk be a vasutat a jelszó.Saját bõrömön tapasztaltam,évekig utaztam vasút-busz-kombinációval Pápáról Csesznekre.A 45 km jó csatlakozással 2-2,5 óra,ha nincs vagy lekési a vonat Veszprémvarsányban a buszt(a busz egy percet sem várt a vonatra),akkor akár 4-5 óra(már gyalogoltam is).Ezt már gyerekkel nem lehetett csinálni,így kénytelen voltam kocsit venni 98-ban.Azóta a vasúti közlekedés meg is szûnt Pápa és Tatabánya közt.Kérdem én "olcsóbb" az nekünk,ha a térségben lakó tízezrek,vagy legyenek csak ezrek,vonat helyett autóval járnak ?Az utakra meg nincs pénz.Ha a kamionok(nem a személykocsiktól kályúsodnak, meg horpadnak be)végleg tönkreteszik õket,akkor áttérünk a repülõre,helikopterre,terepjáróra?Ha már épülnek autópályák,akkor csak ott engedném a kamionforgalmat,de ma a legkisebb faluba is bemennek,a legszûkebb utcába is behajtanak.Ahelyett,hogy megoldanák a kisebb tömegû áruk kisebb autókonszállítását a vasútállomásokról,ill. autópálya melletti "kamionpályaudvarokról".
Csodálkozunk ezek után,hogy miért hal meg évente 1300 magyar az utakon ?És ugyanennyi vagy több autófüstmérgezésben?Plusz azéghajlat-de az lassabban öl...