Csillagászat és űrkutatás
Gondolom Ti is, én is tucatszám csináltam ilyen "rövid-kondenzes" képet de mégse tettem fel
Eszembe jut errõl, két alkalommal is láttam, fotóztam a sugárhajtómûves gépek megszokott magasságában és szögsebességével hangtalanul elmozduló, távcsõben megnézve fémes színû ellipszoidot, mégsem kezdtem UFO-t sikítozni, mert a reneszánszát éli a He-ballonos katonai és polgári teherszállítás mellyel jó pár éve kísérleteznek. Ez pld. már 1999.április 27-én elérte a 22,5 km körüli szolgálati magasságát
Ha valakit érdekel leírása:Link
Ezek pedig 15-20 km közé vannak tervezve
Forrás: Link
audio and imagery surveillance, communication relay, reconnaissance, intelligence gathering, aerial targets, atmospheric sampling, search and rescue equipment, aerial video relay applications célokra
Ezek csak "polgári" 40 tonnások
Lassú, csak 185 km/h sebességû de 1000 tonna terhet cipel
Katonai alkalmazásával már kísérleteznek Link
Meteorológiai alkalmazása rég bevált és sikeresen kísérleteznek ballonra szerelt csillagászati távcsövekkel is, a sûrû légkörbõl kiemeli, stabilizálása megoldott, olcsóbb mint az ûrtávcsõ. Itthon is kísérleteznek vele diákok, netes fóruma is van, ahol egyik metnetes fórumtársunk is hozzászólt utólagos engedelmével idézem tökéletesen jogos és helytálló aggályait: "....mit tesz a csapat, ha a visszahulló csomag magánterületre esik és Gizi néni nem adja vissza, vagy mi van, ha kimegy az országból..."
Nem lennék meglepve ha a robottávcsõ fotóin csillagok között elmozduló csíkok a tenger fölött 22-24 km-es szolgálati magasságon cirkáló nappal szinte észrevehetetlen légtérfigyelõ ballonok lennének.
A "vödörképre" visszatérve, címe kérdõjeles, tehát vélhetõen a közzétevõ sem merte állítani tényként. Kommentjébõl engem fõleg ez a sor fogott meg " Unfortunately, the date on the camera was set wrong but the time of day was correct." Ugyan írta "at 9 a.m." ami kissé pontatlan. Szerencsétlen véletlen hogy a képre sem került idõpont, amibõl kideríthetõ lenne, járhatott arra földi repülõtest, de legalább más szemtanúk is látták más szögben, más helyrõl
Eszembe jut errõl, két alkalommal is láttam, fotóztam a sugárhajtómûves gépek megszokott magasságában és szögsebességével hangtalanul elmozduló, távcsõben megnézve fémes színû ellipszoidot, mégsem kezdtem UFO-t sikítozni, mert a reneszánszát éli a He-ballonos katonai és polgári teherszállítás mellyel jó pár éve kísérleteznek. Ez pld. már 1999.április 27-én elérte a 22,5 km körüli szolgálati magasságát
Ha valakit érdekel leírása:Link
Ezek pedig 15-20 km közé vannak tervezve
Forrás: Link
audio and imagery surveillance, communication relay, reconnaissance, intelligence gathering, aerial targets, atmospheric sampling, search and rescue equipment, aerial video relay applications célokra
Ezek csak "polgári" 40 tonnások
Lassú, csak 185 km/h sebességû de 1000 tonna terhet cipel
Katonai alkalmazásával már kísérleteznek Link
Meteorológiai alkalmazása rég bevált és sikeresen kísérleteznek ballonra szerelt csillagászati távcsövekkel is, a sûrû légkörbõl kiemeli, stabilizálása megoldott, olcsóbb mint az ûrtávcsõ. Itthon is kísérleteznek vele diákok, netes fóruma is van, ahol egyik metnetes fórumtársunk is hozzászólt utólagos engedelmével idézem tökéletesen jogos és helytálló aggályait: "....mit tesz a csapat, ha a visszahulló csomag magánterületre esik és Gizi néni nem adja vissza, vagy mi van, ha kimegy az országból..."
Nem lennék meglepve ha a robottávcsõ fotóin csillagok között elmozduló csíkok a tenger fölött 22-24 km-es szolgálati magasságon cirkáló nappal szinte észrevehetetlen légtérfigyelõ ballonok lennének.
A "vödörképre" visszatérve, címe kérdõjeles, tehát vélhetõen a közzétevõ sem merte állítani tényként. Kommentjébõl engem fõleg ez a sor fogott meg " Unfortunately, the date on the camera was set wrong but the time of day was correct." Ugyan írta "at 9 a.m." ami kissé pontatlan. Szerencsétlen véletlen hogy a képre sem került idõpont, amibõl kideríthetõ lenne, járhatott arra földi repülõtest, de legalább más szemtanúk is látták más szögben, más helyrõl