Globális jelenségek
Aggodalom ide vagy oda, tenni kell valamit. Taki példája mutatja hogy lehet tenni valamit és a kicsi is több mint a semmi arról nem beszélve hogy a példát hamarosan követni fogja aki csak tudja ki igy ki úgy. Én is megpróbálom a kéglit napkollektorral kiszolgálni legalább részben, ha a fiam cége létrejön. Annál is inkább mert ha tényleg beüt a felmelegedés, jobb lesz a hatásfoka. Autós kollegáknak meg javaslom az átállást a gázra, én azzal járatom az öreg jatagánt. 2000-ben lett átállítva vegyes üzemre, de jóformán csak gázzal járok, a még mindig alacsony árak mellett hamar megtérült a kb. 100 pénz kiadás. Igaz a teljesítménye visszaesik, gázzal max 170-et megy, benzinnel simán viszi órákon át a 200-at (a hosszupályi túráról hazajövet Pestre megtapasztalta a tornádós kollegám). A gázár kb. 60%-a a benzinnek és tiszta, nem büdös, nem füstöl. Egyetlen hátrány hogy a legnagyobb tartály lett beépítve (72 l-es) és a csomagtartó felét elfoglalja de az öreg jatagánnak nagy a csomagtere. Ja meg a másik "negativum" hogy szigorított mûszaki vizsgán kell áttolni, de ez érthetõ, végül is egy 72 liter folyékony gázzal töltött bomba, oda kell rá figyelni, különösen ha a benzintank is teli van tartaléknak. Benzinnel 9-10 l-t, gázból 10-11 körül fogyaszt 100 km-re. Mindenkinek ajánlom aki teheti, állítsa át a kocsiját gázüzemre amig más jobb meghajtás nem lesz, ezzel legalább a levegõ lesz tisztább.