A hiba kapcsán a sunyisággal egyetértek, de ha azt nézem, hogy mennyire ment tönkre minden infrastruktúra a rengés / cunami miatt, talán érthetõ, hogy miért barkácsmegoldásokat kénytelenek használni a japánok. Ahhoz, hogy bármit oda tudjanak vinni, takarítani kell, a takarításhoz üzemanyag kell, amit nem tudnak odavinni, míg romok vannak az utakon, használhatatlanok a vasutak. Mindeddig egyetlen kikötõt nyitottak újra, a keleti partiak be vannak zárva, a cunami azokat is rendesen elpakolta. Ebben feltétlenül SOKKAL nehezebb a helyzet, mint Csernobilban volt, ahol legalább könnyedén oda lehetett jutni az erõmûhöz.
A sunyiságra visszatérve, az tuti azzal kezdõdött, hogy õk se tudtak normális információt szerezni, nem tudtak mérni, stb. Ez persze közben sokat javult, de a kezdeti hazudozásból már nem tudnak kijönni.

Másrészt ne feledjük azt sem, hogy a tengervizes locsolásnak, amint azt annak megkezdésekor is írtam, fokozott korrózió és a talán még mûködõképes rendszerek további tönkremenetele a következménye. Ergo minél késõbb tudnak visszatérni a normál, édesvizes hûtéshez, annál kisebb az esélye, hogy ez megoldható _teljes_ csõvezeték- (annak minden beépített kis egységével együtt) és pumpacsere nélkül. (Aki fürdött már tengerben, tudja, hogy a bõrén is kicsapódik a száraz só, ha kijön a vízbõl - és az emberi bõr csak harmincegynehány fokos, míg itt ennél jóval melegebb minden cucc - a só pedig még az oly jó védõfunkciókat ellátó bõrünket is kiszárítja, kirepedezik tõle. Bocs a hülye hasonlatért, de talán könnyebben érthetõ, miért károsít a tengervíz.)