Metnet találkozók
Bizony, sok őrült járta ilyesmivel az országot akkoriban. :-) Ma már megszűnt ennek a fílingje is. Vagy éppen a kéregjegy gyűjtés...
Télember, sajnos anno - most már azért jó pár éve ennek - az aktuelle kormány úgy döntött, hogy a vasút közúthoz (értsd: busz) képesti utolsó mentsvárát, az alacsonyabb jegyárakat felemelte ugyanarra a szintre, mint a gumikerekűekét, megszűntek olyan kedvezmények, amikor bevezetésükkor kifejezetten úttörőek és modernek voltak stb. (Pl. virtuális vonatkilométer, ami annyit jelentett, hogy bizonyos viszonylatokon, ahol a vonat a vasút vonalvezetéséből kilométer-hátrányban volt a busszal szemben, nem a ténylegesen megtett távot fizette az ember, hanem egy központilag meghatározott távot, pl. Balassagyarmat-Budapest vasúton 110 km, de a virtuális jegy csak 80 km volt, de volt még pár ilyen központilag kedvezményezett viszonylat.) Sajnos azóta is közúti (buszos-kamionos lobbi) vezeti(!), illetve terelgeti a vasút meghatározó részeit, innentől kezdve semmi csoda nincs abban, hogy a vasút ellehetetlenítése a cél minden olyan szegmensben, ahol nem igazán van benne rövid idő alatt kiszivattyúzható nagy pénz... (Ezért fejlesztik az elővárost, mert ott a közút helyett jó alternatíva tud lenni, illetve 2019-ig - amikor a vasúti személyszállításba is beszállhatnak majd a maszek cégek - teret és pozíciót kell szerezni az államnak. Minden más (mellékvonalak, ráhordó vonalak, kevésbé frekventált fővonalak stb. el vannak felejtve, lélegeztetőgépre téve napi 2-4-6 pár vonattal, csak hogy el lehessen mondani - "mi nem zártuk be". Innentől politika...)
Télember, sajnos anno - most már azért jó pár éve ennek - az aktuelle kormány úgy döntött, hogy a vasút közúthoz (értsd: busz) képesti utolsó mentsvárát, az alacsonyabb jegyárakat felemelte ugyanarra a szintre, mint a gumikerekűekét, megszűntek olyan kedvezmények, amikor bevezetésükkor kifejezetten úttörőek és modernek voltak stb. (Pl. virtuális vonatkilométer, ami annyit jelentett, hogy bizonyos viszonylatokon, ahol a vonat a vasút vonalvezetéséből kilométer-hátrányban volt a busszal szemben, nem a ténylegesen megtett távot fizette az ember, hanem egy központilag meghatározott távot, pl. Balassagyarmat-Budapest vasúton 110 km, de a virtuális jegy csak 80 km volt, de volt még pár ilyen központilag kedvezményezett viszonylat.) Sajnos azóta is közúti (buszos-kamionos lobbi) vezeti(!), illetve terelgeti a vasút meghatározó részeit, innentől kezdve semmi csoda nincs abban, hogy a vasút ellehetetlenítése a cél minden olyan szegmensben, ahol nem igazán van benne rövid idő alatt kiszivattyúzható nagy pénz... (Ezért fejlesztik az elővárost, mert ott a közút helyett jó alternatíva tud lenni, illetve 2019-ig - amikor a vasúti személyszállításba is beszállhatnak majd a maszek cégek - teret és pozíciót kell szerezni az államnak. Minden más (mellékvonalak, ráhordó vonalak, kevésbé frekventált fővonalak stb. el vannak felejtve, lélegeztetőgépre téve napi 2-4-6 pár vonattal, csak hogy el lehessen mondani - "mi nem zártuk be". Innentől politika...)