A mai publikus programok alkalmatlanok a többprocesszoros mûködésre, hiszen pl. évek óta vannak kétmagos CPU-k, mégis csak 1-2 éve kezdik el rendesen kihasználni õket, de pl az egyik legnagyobb publikus szegmens, a játékipar kb sehol nem áll ebben.

A szerverek persze már profitálnak ezekbõl, nem véletlen hogy a Sun Niagara processzorok ( Link ) már ennyire elõreszaladtak pl az Intelhez képest.

Az, hogy egy feladat mennyire párhuzamosítható... ez valóban érdekes kérdés, ám legtöbbször nem maga az elérendõ cél, hanem a megvalósítás a korlátja a dolognak. Az egymásra épülõ eredmények ugyanis pl egy fát alkotnak, annak pedig az ágait azért szét lehet osztani többé-kevésbé.

Másrészt a párhuzamosítás a fordító dolga is lehet, hiszen egy száz lépéses ciklust lehetséges (nyilván a ciklus belsõ tartalmának erre alkalmasnak kell lennie) 10 magon 10-10 lépésben lefuttatni; de erre a fordítónak kell rájönnie.


Természetesen ahhoz, hogy mondjuk a Windows vagy a Linux ne egy AMD-n, hanem egy Gef GTX-en fusson, alapvetõ átalakítások kellenek, de igaziból nincs rá szükség, azok a terület viszont, ahol ez értelmes, szvsz 3-4-5 éven belül át fognak állni.