Kérdések és válaszok
Infó
Régi adósságunknak eleget téve ezentúl sokkal pontosabb, az esetleges félreértéseket kizáró definíciókat olvashattok a Gyakori kérdések menüpontban az Éghajlati napló feltöltésével kapcsolatban, a 25. pont alatt. Kérünk tehát mindenkit, hogy az Éghajlati naplót a definíciók alapos tanulmányozása után töltse fel és egyben megköszönjük munkátokat :)
A GAMET a 10.000 ft(=láb) (azaz kb. 3km) alatti kisgépes – többnyire ellenõrizetlen légtérbeli – repülés számára rendszerességgel, 6ó-rás idõtartamra adott elõrejelzés, elsõsorban az ezt veszélyeztetõ jelenségekrõl; rövidített nyílt szövegû szerkesztésben. Ez rögtön vagy négy ok, amiért ez így nem használható észlelésként!
(Akár félrevezetõ is lehet, ha egy pilóta böngészés közben ráakad!! Aztán persze rájön, hogy nincs "Ráckeve FIR" és komolytalanul legyint – az oldalra is...)
Folyó helyzet leírására ilyen nyelvezettel az AIRMET/SIGMET-ek vannak (100hft alatt/felett), de kizárólag csak a repülést veszélyeztetõ jelenségekrõl, ált. 4ó-s idõtartamú érvénnyel. Ezek pedig sehol sem "kinézek" észlelési alapon, hanem (pilóta-) jelentések, radarképek, stb. alapján készülnek.
Mivel itt már élõben vagyon- és életvédelemrõl van szó, nagyon szigorú, hogy ki, mikor és milyen illetékességgel adhat ki ilyet!! (Jó, ezen még látszik hogy játék, csak nehogy egyszer egy "jóindulatú" akárki ... Meg volt itt már bp.-en tornádó-riadó is, amin csak utólag nevetünk - de ha akkor te veszegetted volna fel a sok behisztizett mátrix-elem telefonját, hát ...)
Ezzel persze nem azt mondom, hogy a nemzetközi nyíltszövegû rövidítéseket ne alkalmazzuk, kiváltképp az idõjárástani mûveltségünket bõvítendõ! pl. WND, SCT, EMBD, SQL (=szél, elszórt, beágyazott, kifutószél), stb.
(Tényleg, tök jó az ötlet! – a leendõ egyesületi újságban majd lesz egy ilyen rovat is, mint a Fülesben a rejtvényfejtõk kislexikona...)
(Akár félrevezetõ is lehet, ha egy pilóta böngészés közben ráakad!! Aztán persze rájön, hogy nincs "Ráckeve FIR" és komolytalanul legyint – az oldalra is...)
Folyó helyzet leírására ilyen nyelvezettel az AIRMET/SIGMET-ek vannak (100hft alatt/felett), de kizárólag csak a repülést veszélyeztetõ jelenségekrõl, ált. 4ó-s idõtartamú érvénnyel. Ezek pedig sehol sem "kinézek" észlelési alapon, hanem (pilóta-) jelentések, radarképek, stb. alapján készülnek.
Mivel itt már élõben vagyon- és életvédelemrõl van szó, nagyon szigorú, hogy ki, mikor és milyen illetékességgel adhat ki ilyet!! (Jó, ezen még látszik hogy játék, csak nehogy egyszer egy "jóindulatú" akárki ... Meg volt itt már bp.-en tornádó-riadó is, amin csak utólag nevetünk - de ha akkor te veszegetted volna fel a sok behisztizett mátrix-elem telefonját, hát ...)
Ezzel persze nem azt mondom, hogy a nemzetközi nyíltszövegû rövidítéseket ne alkalmazzuk, kiváltképp az idõjárástani mûveltségünket bõvítendõ! pl. WND, SCT, EMBD, SQL (=szél, elszórt, beágyazott, kifutószél), stb.
(Tényleg, tök jó az ötlet! – a leendõ egyesületi újságban majd lesz egy ilyen rovat is, mint a Fülesben a rejtvényfejtõk kislexikona...)