nevet ez kész: persze hogy nem fontos addig, míg elég sok molekulát tekintünk, vagy véges értékig mérünk, vagy a kis hibától eltekintünk. Persze, hogy az autó az úton marad, hiába van egy ezred milliméteres eltérés az abroncsban. De amint azt kezdjük el vizsgálni, hogy mi avna kkor, ha az út pont olyan széles, mint a kerék és egy nyomvályúban haladunk, ha egy milliárdod-milliárdod rész eltérés van, akkor az csak akkor derül ki, ha nagyon finom a rendszerünk, vagy rengeteg eset fordul elõ. A légkör pont iylen: 10^23-on nagyságrendû molekulamennyiség és a (10^23) a rengetediken lehetséges variáció miatt már pár hónap után jelentõssé válnak a kezdetben szinte zéró hatások.
Lásd pillangóeffektus: az egyik oxigénmolekula egyik oxigénatomjában meglévõ 8 proton egyike a méretének milliomod részével kissé más irányba rezdül, ez a hiba akár globális eltérést is okozhat idõjárásilag két majdnem ugyanolyan kiindulási állapot esetén is. És akkor még nem is esett szó az egyéb hatásokról.
Ha ezt valaki képes elfogadni, csak az érti meg igazán, mirõl is szól az egész. Olvass utána, akár egyszerû rendszerek miylen kaotikus viselkedést képesek produkálni (pl: f(X[n])=rX[n-1](1-X[n-1]), azaz az f(x)=rx(x-1) rekurzív függvény r paraméterfüggése.
De ha már az idõjárásnál tartunk, akkor a Lorenz féle attraktor, vagy a vizi-kerék forgása. Persze egyszerû csak tagadni, utána meg semmit sem bebizonyítani.