Földtan
Paks leállítása komoly gondokat okozna. Így is beteges az import- export arányunk a gazdaságban , olajból , gázból szinte totál behozatalra szorulunk. Az import mellett komoly stratégiai jelentõsége is van az energiának. Hiába a villamosenergia liberalizáció, alaperõmûvekre szüksége van egy országnak. Az alaperõmûvek stratégiai , és gazdaságossági kritériuma a saját , vagy kevesebb kockázati tényezõkkel beszerezhetõ , lehetõleg olcsó energiahordozó. Az atom napjainkig megfelel e kritériumoknak, a hazai fosszilis energiahordozók mellett. A lakossági energia felhasználás az iparhoz viszonyítva olyan, mint pl. a lakásunkban a világításra használt áramfelhasználás a többi fogyasztóhoz viszonyítva. A válság óta az elektromos áram ára kevesebb mint fele, mint elõtte. Már amit az erõmû tulajdonosa bevételként elkönyvelhet. Ugye mi ebbõl semmit nem vettünk észre? Azt azonban tuti, hogy észrevennénk, ha még magasabb lenne az import energiahordozókból elõállított áram aránya, vagy a közvetlen import áram! Megjegyzem nem igazán a "spórolás" felé tendál a lakossági energia igény. Eddig u.n. téli csúcs jelentkezett az elektromos rendszerekben, most már van nyári csúcs is a hõségek idején , a komoly fogyasztó légkondik miatt.
glider (2179)
Azért kicsit sántít ez az érvelés, már elnézést...A mûszakvezetõ, felelõs vezetõ, vagy nem is tudom hogy hívjuk (én õrült blokkgépésznek tituláltam) igenis felelõs a kialakult tragédiáért! Az nem lehet érv, hogy nem érte el a merevrészeg elvtársak valamelyikét! Nagyon régi szabály az gyakorlatilag az egész iparban, de különösen a veszélyes üzemeknél, hogy ha élet és vagyonbiztonság forog kockán az adott érvényben lévõ vezetõi utasítás megszeghetõ, sõt napjainkra ez odaáig fajult, hogy meg is kell szegned, és a veszélyhelyzetet el kell hárítanod. Sok helyzet van amikor nincs mód új utasításokra várnod, kérned, pillanatokon belül kell döntened. Kicsit ellentmondásosak a neten fellelhetõ infók csernobilról, fõleg ami a részleteket illeti, márpedig az ördög a részletekben rejlik. A csernobili katasztrófa idején szolgálatban lévõ mûszakvezetõ a fellépõ veszélyes jelek ellenére - amire beosztottai figyelmeztették - továbbvitte a mûveletet, és tragédiát okozott. Persze felmentõ körülménynek tûnhet a percek alatt bekövetkezõ magolvadás, de el kellett ehhez a ponthoz jutni valahogy. Szibéria, vagy agyonlövetés már nem igazán fenyegetett senkit még a SZU -ban sem, ha valaki nem éppen az elvtársak utasításai alapján járt el.
glider (2179)
Azért kicsit sántít ez az érvelés, már elnézést...A mûszakvezetõ, felelõs vezetõ, vagy nem is tudom hogy hívjuk (én õrült blokkgépésznek tituláltam) igenis felelõs a kialakult tragédiáért! Az nem lehet érv, hogy nem érte el a merevrészeg elvtársak valamelyikét! Nagyon régi szabály az gyakorlatilag az egész iparban, de különösen a veszélyes üzemeknél, hogy ha élet és vagyonbiztonság forog kockán az adott érvényben lévõ vezetõi utasítás megszeghetõ, sõt napjainkra ez odaáig fajult, hogy meg is kell szegned, és a veszélyhelyzetet el kell hárítanod. Sok helyzet van amikor nincs mód új utasításokra várnod, kérned, pillanatokon belül kell döntened. Kicsit ellentmondásosak a neten fellelhetõ infók csernobilról, fõleg ami a részleteket illeti, márpedig az ördög a részletekben rejlik. A csernobili katasztrófa idején szolgálatban lévõ mûszakvezetõ a fellépõ veszélyes jelek ellenére - amire beosztottai figyelmeztették - továbbvitte a mûveletet, és tragédiát okozott. Persze felmentõ körülménynek tûnhet a percek alatt bekövetkezõ magolvadás, de el kellett ehhez a ponthoz jutni valahogy. Szibéria, vagy agyonlövetés már nem igazán fenyegetett senkit még a SZU -ban sem, ha valaki nem éppen az elvtársak utasításai alapján járt el.