No én ezért szoktam állványra tenni a gépet, 15-20-30 mp-expó, 10-es sorozat. Így több percen keresztül csak két kép közötti idő (kb. 1-2 mp) ami kiesik, minden más rajta van a felvételeken. Egy hátránya van, hogy így lesz 10 képe az embernek ugyanazzal a kompozícióval, csak a villámok vannak más helyen. Persze ha ügyes és gyors az ember, akkor két kép között gyorsan elfordíthatja picit másfelé a masinát, vagy egy képet (rajta esetleg egy villámot :-))) ) beáldozva kép készülte közben fordítja el, így egy kép kuka, de változatosabb a kompozíció. :-) (Igazán perverz ötlet, de így még akár éjszakai villámos panorámát is lehet csinálni, csak nagyon pontosan be kell lőni a vízszintest az állványon, de így akár az is kivitelezhető!)

Én a szűk rekesszel annyira nem értek egyet, pontosabban a mélységélesség miatt nem aggódnék. Ember legyen a talpán, aki ekv. 25-30-35 mm-nél megmondja (feltételezve a helyes végtelen fókuszt), hogy az a kép 2.8-on vagy 8-on készült. Inkább a lágyság ami bezavarhat, de szerintem az sem akkora érvágás mint az, ha az amúgy is fényszegény éjszakai környezetben még csökkentjuük a bejutó fény mennyiségét... Ugye f/2.8-ról f/8-ra az 3 fényérték, érzékletesebben néhány másodperc helyett közel egy perces expó... Megéri? Szerintem nem, én ezért inkább a lehető legtágabb/viszonylag tág (amit a lehetőségek engednek) rekesz híve vagyok.