Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
A különbözõ idõskálákon különbözõ mértékben, de megkérdõjelezhetõ a globális felmelegedés ténye. A legegyértelmûbb a tendencia a kb. 30-50 éves idõskálán, de pl. az utóbbi tíz évben és az utóbbi 150-200 évben sem szignifikáns. További mértékét elõrejelezni sem tudjuk pontosan, az egyes verziók a 0-tól 6-7°C/100 év között szórnak. A régebbi elõrejelzéseknek pedig az alsó széle is kis mértékben túlbecsülte a mostanáig bekövetkezett melegedés mértékét.
Azt sem mondanám, hogy a szakma is teljes mértékben egyetért. Egyik tanárom a sok diáknak (nem csak meteosoknak) kötelezõen tartott óráin pl. az IPCC-jelentések alapján tanítja, hogy glob.felm. van és kész.
Az a kevés diák, aki ezzel szeretne késõbb foglalkozni, számukra külön speciket tart a témában, ahol megtanítja azt is, hogy hát ez azért nem teljesen így van, csak úgy sejtjük, vannak mellette és ellene érvek, és hogy ebbõl ki mit miért szûr le, valamint hogyan lehet tudományos módszerekkel vizsgálni a dolgot, stb.
Azt sem mondanám, hogy a szakma is teljes mértékben egyetért. Egyik tanárom a sok diáknak (nem csak meteosoknak) kötelezõen tartott óráin pl. az IPCC-jelentések alapján tanítja, hogy glob.felm. van és kész.
Az a kevés diák, aki ezzel szeretne késõbb foglalkozni, számukra külön speciket tart a témában, ahol megtanítja azt is, hogy hát ez azért nem teljesen így van, csak úgy sejtjük, vannak mellette és ellene érvek, és hogy ebbõl ki mit miért szûr le, valamint hogyan lehet tudományos módszerekkel vizsgálni a dolgot, stb.