Hát, a reakció valóban csak a döbbenet lehet. A gép - elbaltázott akció miatti - lelövésével túl messzire ment Putyin, most talán kicsit keményebben fogják szorongatni a tökét azon nyugat-európai országok is, akiknek ez nem érdeke, persze nagy illúziók nincsenek, nálunk ugye meg még a látszat terén se, pártunk vezetése tudja, hova kell felsorakozni.

Mindenesetre hatványozottan merül fel a légiútvonalak átrendezésének kérdése, Kelet-Ukrajna légterét persze már lezárták, de a az ISIS ellenõrizte Irak felett szinte bedugul az Európa-Öböl forgalom. Mindenesetre az Emirates most váltott, néhány gépük már most is az iráni légtéren keresztül jön az iraki helyett, késõbb ezt minden gépükre kiterjesztik. Etihad, Qatar, Gulfair egyelõre maradnak az Irak feletti útvonalakon.
Kíváncsi vagyok, hogy W6 merre repül majd a januári utunkon. Az A320-nak így is nagyon ki van számolva a kerozin Dubajig, eleve most is csak 144 utast visznek alkalmanként, néha kellett variálniuk a csomagokkal is. Iránon keresztül + 100-200 km lenne az út DWC-ig. Nyilván csak akkor fogják bevállalni a költségnövekedést, ha nem marad más választás. Az Emirates A330-nak persze nem lesz gond a BUD-DXB út Iránon keresztül sem.