Földtan
Gyõrben nincs szállópor-mérés? Meg kellene nézned, hogy látszik-e valami rajta. Amit én láttam, hogy nálam a mintagyûjtésre kirakott edényben NEM volt vulkáni eredetû por. (mikroszkóppal ellenõriztem). Veszprémben nem tudok szállópor mérésérõl, a kéndioxidot mérik, abban 17-én nappal volt egy nagyobb kiugrás, kicsit magasabb az elõtte és utána jövõ napoknál, de ugyanekkor megnõtt a talajszinti ózon is, elképzelhetõnek tartom, hogy ez a vulkántól TELJESEN független mozgás, más okból adódó, hisz az ózonnak semmi köze (talajszinten) a vulkáni felhõhöz. (Sztatoszférában a SO2 bontja az ottani ózont, de ez teljesen más ügy).
Ami eszembe jutott, hogy esetleg a sok csapi miatt nem lehet-e gombaspóra a levegõben, ami hatott a kisfiad asztmájára?
Ami eszembe jutott, hogy esetleg a sok csapi miatt nem lehet-e gombaspóra a levegõben, ami hatott a kisfiad asztmájára?
Nem tudom mennyire a hamufelho hatasa vagy sem, de tegnap masfel ora kinti jatek utan estere, ejszakara, az asztmatol szenvedo kisfiam szepen befulladt, rengeteget kohogott. Par hete nem volt mar tunet. Na meg az ilyen hirrel se tudok mit kezdeni Link Jo lenne mar egy egyseges allaspont...
Akkor még nagyobbat koppannál Newton szerint. Na hol vannak azok a csillagmotoros dugattyús gépek, amik nyestetve az erdõk, sziklák felett azért mégis reppennek.( Addig míg a légszürõ elnemdugul és a gyertya benemslusszol.) És talán a "könnyû" rep.benzin jobban elég, mint a fuxos kerozin.
Én amellett lennék, hogy csak hamuzzon tovább egy ideig Jobb a madárkákat hallgatni, mint a vasmadarakat Bár nem mintha a vulkánt érdekelné a véleményem
Én magasabban repülnék, ha menni kellene.
És persze ha ezt a gép is megengedi.
A hamu jelentõs része 10 km alatt van.
És persze ha ezt a gép is megengedi.
A hamu jelentõs része 10 km alatt van.
Igen. Hát nyilván ha rendelkezésre állnak megbízható, részletes adatok, ennek alapján útnak indulhatnak. Meg, ha alacsonyabban repülnek, az is megoldás lehet.
Mindenesetre hõsünk továbbra is rendületnelül hamuzik.
Mindenesetre hõsünk továbbra is rendületnelül hamuzik.
Igen, erre gondoltam én is
Áki: Ma Niki Lauda személyesen elvezette az egyik utasszállítóját Bécsbõl Salzburgba, és az AUA is küldött egy gépet két igazgatóval a fedélzeten Grazba - egyik gépen sem mutatkoztak a hamu nyomai. Ellenben a Sonnblick-en, 3000 m magasban továbbra is mérhetõ a hamu jelenléte (folyamatosan mérik ott), a mai nap folyamán csökkenõ mennyiségben.
Áki: Ma Niki Lauda személyesen elvezette az egyik utasszállítóját Bécsbõl Salzburgba, és az AUA is küldött egy gépet két igazgatóval a fedélzeten Grazba - egyik gépen sem mutatkoztak a hamu nyomai. Ellenben a Sonnblick-en, 3000 m magasban továbbra is mérhetõ a hamu jelenléte (folyamatosan mérik ott), a mai nap folyamán csökkenõ mennyiségben.
Azért vannak bátrak: Link
Mondták, hogy a Lufthansa és a KLM is "tesztelt", minden rendben és örülnek. Megint meg kell halni valakinek, hogy észhez térjenek???
Mondták, hogy a Lufthansa és a KLM is "tesztelt", minden rendben és örülnek. Megint meg kell halni valakinek, hogy észhez térjenek???
Erre csak annyit tudok reagálni, hogy nesze neked globalizmus....
Helyi ellátást helyi termeléssel!
Szóval egy ilyen, Természet által produkált, nem is különösebben ritka helyzet megmutatja, hogy mennyire helytelen az az út, amit a világ manapság bejár.
Végtelenül sajnálom azokat, akik nem tudnak hazamenni a szeretteikhez a légtérzárak miatt, de ennek ellenére régen örültem ennyire valaminek, ami történik a világon. Még terroristák se kellenek ahhoz, hogy tiszta legyen az ég...
Helyi ellátást helyi termeléssel!
Szóval egy ilyen, Természet által produkált, nem is különösebben ritka helyzet megmutatja, hogy mennyire helytelen az az út, amit a világ manapság bejár.
Végtelenül sajnálom azokat, akik nem tudnak hazamenni a szeretteikhez a légtérzárak miatt, de ennek ellenére régen örültem ennyire valaminek, ami történik a világon. Még terroristák se kellenek ahhoz, hogy tiszta legyen az ég...
A németek megnyitották ugyan a légteret, de úgy látszik, egy óra múlva ismét lezárják, egy újabb, komoly "adag" hamu indult el DK felé.
Ismét megmutatkozik, mennyire a természettõl függünk... és még mindig nem fogtuk fel, hogy úgy kéne élnünk és berendezkednünk, hogy ne legyünk kiszolgáltatva pl. a repülés leállításával adódó problémáknak. Ha egy teljes hétig áll a légiközlekedés, az kb. 1 milliárd euró veszteséget jelent a légitársaságoknak, két hét esetén már az egész gazdaságra komoly hatással lehet, egy hónap esetén pedig sok légitársaság komplett csõdbe mehet, rengeteg gazdasági ágazatra komoly csapást jelent, tömeges elbocsátások, stb. Egyszer csak megtanuljuk.
Ismét megmutatkozik, mennyire a természettõl függünk... és még mindig nem fogtuk fel, hogy úgy kéne élnünk és berendezkednünk, hogy ne legyünk kiszolgáltatva pl. a repülés leállításával adódó problémáknak. Ha egy teljes hétig áll a légiközlekedés, az kb. 1 milliárd euró veszteséget jelent a légitársaságoknak, két hét esetén már az egész gazdaságra komoly hatással lehet, egy hónap esetén pedig sok légitársaság komplett csõdbe mehet, rengeteg gazdasági ágazatra komoly csapást jelent, tömeges elbocsátások, stb. Egyszer csak megtanuljuk.
Nagy élmény volt a mai nap. A repcsizajmentes madárcsicsergés mellett az ég is egészen furcsa látványt nyújtott a napnyugta elõtti 1-2 órában. A zenit környékén sötétebb, szürkéskékre váltott az ég kb. 17h-kor, még a délkeleti horizont is jóval világosabb volt. Szinte szabad szemmel láthatók voltak a hamufelhõ sûrûbb és ritkább részei is.
Ezzel egyidõben É-ÉNY felé a napnyugtától fehéredõ ég elõször sárgás lett, majd napnyugta után egészen vörös. A Nap körül pedig szokatlanul nagy és fényes fehér udvar volt (mint zivataros nap elõtt délelõtt szokott). A szinte abszolut cirruszmentes égen hiányoztak a jól megszokott csíkok.
Érdekes volt .
Ezzel egyidõben É-ÉNY felé a napnyugtától fehéredõ ég elõször sárgás lett, majd napnyugta után egészen vörös. A Nap körül pedig szokatlanul nagy és fényes fehér udvar volt (mint zivataros nap elõtt délelõtt szokott). A szinte abszolut cirruszmentes égen hiányoztak a jól megszokott csíkok.
Érdekes volt .
Hú, de visszamennék 100évet és végignézném, milyen lehetett az élet.
Nagyon szemléletes a vulkán háromszög-mutatója.
Nagyon szemléletes a vulkán háromszög-mutatója.
Nekem az nem jutott eszembe, mivel akkor majd összetojtam magam a félelemtõl, ugyanis épp dolgoztam, a munkahelyem meg hazánk elsõ számú katonai célpontja mellett 200 méterrel van...
A reggeli madárdal a Látóhegyen igazán tüneményes volt, egy rakás citromsármány, énekes rigó fújta, s köztük 3 fülemüle éneke mindent elnyomva szépítette meg a fotózásra szánt idõt. Az egyik fülemüle a hátam mögött 10 méterrel lévõ bozótban volt, szabályosan üvöltött. Ez olyan, mintha egy operaénekes altatót akarna énekelni a maga operaházat bezengõ orgánumával. :-) Fülemüléink hangja egy km.re is elhallik, így nagyszerû háttérzene a késõ tavaszi éjjelek megfigyeléseihez.
A reggeli madárdal a Látóhegyen igazán tüneményes volt, egy rakás citromsármány, énekes rigó fújta, s köztük 3 fülemüle éneke mindent elnyomva szépítette meg a fotózásra szánt idõt. Az egyik fülemüle a hátam mögött 10 méterrel lévõ bozótban volt, szabályosan üvöltött. Ez olyan, mintha egy operaénekes altatót akarna énekelni a maga operaházat bezengõ orgánumával. :-) Fülemüléink hangja egy km.re is elhallik, így nagyszerû háttérzene a késõ tavaszi éjjelek megfigyeléseihez.
Csatlakozom, nekem is fura volt, hogy csak a madarak csiripeltek, semmi légiforgalom Szept. 11-re emlékeztetett.
Igen ez azz!
Egy kis nosztalgia akár 1930-ig. Gondoljunk csak el. Egy mai menetrendszerû repcsi mennyi mérges kerozint tankol fel? Több tonnát. És azt szétszórja elégetve a szép kék-szüz légkörünkbe.
Tanulságos 3-om szögek, csak lenne több ilyen tisztító hamuka felhõ.
Egy kis nosztalgia akár 1930-ig. Gondoljunk csak el. Egy mai menetrendszerû repcsi mennyi mérges kerozint tankol fel? Több tonnát. És azt szétszórja elégetve a szép kék-szüz légkörünkbe.
Tanulságos 3-om szögek, csak lenne több ilyen tisztító hamuka felhõ.
És milyen csodás a szûz kék égbolt, sehol egy csík, egy fénylõ pont! Annyira fura volt napkeltekor, kissé magányosnak éreztem magamat a szokásos 20-30 csík nélkül. CSak a fülemülék szórakoztattak az énekükkel, semmi motorzaj. (Ilyen lehetett az élet 100 éve, ejh!)
Amúgy meg éljenek a hajók meg a vonatok! Kicsit környezetbarátabb a repcsiknél mindegyik...
Egy "hatástanulmány", hogy mennyit tett az Eyjafjöll a környezetünkért:
Link
Link
Amúgy meg éljenek a hajók meg a vonatok! Kicsit környezetbarátabb a repcsiknél mindegyik...
Egy "hatástanulmány", hogy mennyit tett az Eyjafjöll a környezetünkért:
Link
Link
Állítólag a tegnapi gyengébb, inkább csak vízgõzt tartalmazó kitörési idõszak után most ismét folyamatosan erõsödik a hamukibocsájtás. Itt eredetileg 14 óráig tervezték fenntartani a repülési tilalmat, ill. a légtérzárlatot, most már azonban az egész napról van szó, nyitott véggel. A DWD is a repülési tilalom kiterjesztését javasolja.
Noli, le a kalappal a fantasztikus cikk elõtt, gratulálok!
A londoni VAAC készít 6 óránként elõrejelzéseket, ezt használják hivatalosan a légtereket érintõ döntéseknél, érdemes lehet nézegetni.
Link
A londoni VAAC készít 6 óránként elõrejelzéseket, ezt használják hivatalosan a légtereket érintõ döntéseknél, érdemes lehet nézegetni.
Link
Köszönöm még egyszer!
Nézzétek a webkamerát, hihetetlen mûsor van!
Link
Elég magasnak (a korábbinál magasabbnak) látom a felhõt. Nemsokár besötétedik, lehet vadászni a villámokat a felhben!
Nézzétek a webkamerát, hihetetlen mûsor van!
Link
Elég magasnak (a korábbinál magasabbnak) látom a felhõt. Nemsokár besötétedik, lehet vadászni a villámokat a felhben!
Ma 18:35 kor sikerült elkapni egy webkameraképet ahol viszonylag kevesebb a köd, s látni is lehet valamit.
Ezek szerint még tart a hamuszórás.
Ezek szerint még tart a hamuszórás.
Hasizom-gyakorló hsz. a magyarra fordításból.
"Gépek vizsgálata után kiderült, hogy még rövid távon közlekedõ tuhkapölyssä okozhat jelentõs károkat a hajtómûbe." --- Vadkacsa, vagy ahogy ejtik tunderpulyka, pötyka. tutti! ---
Kössz Noli!
"Gépek vizsgálata után kiderült, hogy még rövid távon közlekedõ tuhkapölyssä okozhat jelentõs károkat a hajtómûbe." --- Vadkacsa, vagy ahogy ejtik tunderpulyka, pötyka. tutti! ---
Kössz Noli!
Köszönöm, de ne hozzatok már zavarba! Az uramnak köszönjétek, aki kitakarított, míg én írtam. :-)
Gratula a cikkhez Noli!
Öcsém Brüsszelbõl jönne haza holnap repülõvel.
Lehet nem tud hazajönni.
Öcsém Brüsszelbõl jönne haza holnap repülõvel.
Lehet nem tud hazajönni.
A vártnál délebbre jön a felhõ, ma este 8-kor bezár Wien-Schwechat is (valamint Linz és Salzburg).
Kössz Taki!
Ahová lépek, "tócsa terem" . Ilyen a hátsó kert, mint egy kiterített szivacs.
Na szóval, sok lett kicsit a léé.. a részben feledett nyúlházban is 20 centis víz van a betonon.Na majd múlik, a horg. lemeznek,drótnak sem tesz jót ez a biomaradványos víz.
Ahová lépek, "tócsa terem" . Ilyen a hátsó kert, mint egy kiterített szivacs.
Na szóval, sok lett kicsit a léé.. a részben feledett nyúlházban is 20 centis víz van a betonon.Na majd múlik, a horg. lemeznek,drótnak sem tesz jót ez a biomaradványos víz.
Bubu! A lakkos fényezést nem bántja, csak az egyrétegû, akryl fényezéseknek árt. (régebbi keleti paripák, Swift I., teherautók, stb. Pl a metálfényezés, vagy a gyöngyház nem ide tartozik.) Sokkal nagyobb kárt okoz az el nem távolított madárkaka, kormos városi por.
Most is szór. Nem tudni, meddig és milyen intenzitással, de várhatóan elhúzódó lesz és változó erõsségû. Pár hónapig is kitarthat, de az se kizárt, hogy holnap vége.
Istenem, ennyi baromságot egy halomra... Véresõ. Jó, hogy nem rögtön maga a Ragnarök..........