2024. december 29., vasárnap

Repülés

Adott napon: 
Keresés:
#1229
A restart helyett inkább Go-around az.
PIA 716 Link
#1228
Tegnapi képek Kecskemétrõl:
Link Link Link Link
Link Link Link Link
Link Link
Link Link Link Link
Link Link Link Link
Link Link Link

beillesztett kép


Nagy élmény volt!
#1227
Valaki tudja, hogy miért nem láthatóak az érkezõ és induló járatok a Flightradar24 oldalon Debrecen Airport tekintetében?
Elvileg ha ráklikkelek a repülõteret jelentõ kék pontra, akkor láthatóak az éppen levegõben tartózkodó gépek, de ez Debrecenre nem igaz.
Korábban itt is lehetett látni, de mostanában nem.
#1226
Hátha éredekel valakit.
Letölhetõ repülõgép hangok Link
#1225
Nagyon jó kis videó!!! nevet
Imádom az A380 típust!
Az álmom, hogy utazzak vele, pl. az Emirates színezetûvel.

#1224
komoly!...ehhez már pilóta kell vidám
a hét végén voltam a Fairford repülõgép fesztiválon angliában. Volt pár Low pass, köztük a BA A380 is, ami restartolt. Van benne erõ nevet
Link
#1223
Ohh, 400 csomós low pass Boeing 757-tel Link Utána meg lehetett süppedni az ülésbe nevet
#1222
Általában én is csak keresztezõ, vagy szembe jövõ gépekkel találkozok odafenn pedig minden alkalommal ablak mellé ülök, ritka az ilyen. (na meg persze gyönyörû zivatarokkal laza ) De ott csak a szemedre támaszkodhatsz, nincs flightradar24...így nagyon sokat észre sem veszünk. Akkor jöttem rá, amikor az American Airlines totál új 777-300as án volt net, gyors fizettem is rá, felpattantam a flightradar24-re és egész amerika felett a környezõ gépeket kerestem vidám
#1221
Kicsit kevés bejegyzés érkezik a lapra, gondoltam felturbózom kicsit. Nem hiába vannak a met.állomások a repterek mellett, mert szoros összefüggése van az idõjárással.
Egy kis müszaki-informatikai leírásokat szedtem össze, remélem sokan olvassák a közelgõ kecskeméti repülõnap elõtt.
Link
Link
Link
Jó nézelõdést, és tanulást!
nevet
#1220
Köszi a magyarázatot, oktatást! nevet
-----------------
GibiM3: Izgalmas lehetett, hogy 20 percen keresztül egymás mellett repültetek. nevet
Én is láttam több ilyen közeli gépet most amikor Barcelonába repültem, de azok az ellenkezõ irányba repültek, mint mi.
Érdekes látvány, ahogy elsuhannak mellettünk a gépek 12 km magasban.
#1219
Hír: Szegeden majdnem balesetet okozott a lézer fényes rávilágítás a pilótára.
Link

Más,esetleg érdekes téma a repülés kedvelõinek. Pár éve játszom a szimulátor programmal, köszönet a szombathelyi észlelõ kollégámnak és a kalocsai nyelv és oktatómnak, fordítómnak.
Egy ilyen motoros géppel is elég macerás leszállni, egy kis szemelvény az oktató programból;
Link
Sok nekifutásra azért sikerült az iskola köröm a Cessnával:
Link
nevet

#1218
Az elkülönítési szabályok a mérvadóak, függõlegesen 1000 láb (300 méter) a minimális elõírás, a magaslégtér felsõ részében ez 2000 láb is lehet. Azonos magasság mellett oldalirányban 9 km a minimum.
1 km magasságkülönbség mellett, ugyanazon kijelzett gépsebesség mellett, a földhöz viszonyított sebesség nagyon eltérhet az áramlás irányától/erõsségétõl függõen (tailwind vs. headwind).
#1217
nagyjából ezt láthatták:
Link

ezt a képet én készítettem, London-Miami útvonalon, BA 747-essel elõztük a Swiss Air A330-asát. Érdekes volt. Körül belül 20 percig tartott az elõzés nevet De gyorsabbak voltunk vidám
#1216
Arra lettem figyelmes nemrég, hogy 2 repülõgép nagyon közel egymáshoz repülnek DK-ÉNY irányba.
Ha nem tudnám, hogy milyen szigorú szabályai vannak a repülésnek, akkor arra gondolnék, hogy a magyar légi irányítás munkatársa versenyeztette a gépeket. vidám
Az egyik gép az Air India Boeing 787 típusú gépe volt, ami Delhibõl Párizsba repült, a másik a British Airways Boeing 777 fajtájú Mumbaiból Londonba tartó gépe volt. Teljesen egymás mellett haladtak. (A magasságukra sajnos már csak a határnál kattintottam, ott közel 1 km volt a különbség.)
A magyar-osztrák határt átlépve érdekes módon a Londonba tartó gép azonnal kezdett kissé lemaradni a másikhoz képest, ami a Flightradar24 oldalon nagyon jól látható volt.
nevet nevet
#1215
Már megint a B787...elképesztõ. Az A350 le fogja söpörni?!

Link
#1214
Ó, nem is tudom, miért nem néztem én eddig utána. Mindig repkednek északnak a katonai repcsik, de nem tudtam, honnan szállhatnak fel. Most már tudom, hogy Szliácson van egy (részben) katonai reptér: Link Ma délelõtt is ment vagy három kört nem messze innen egy hangos dög, de most már legalább nem lesz "rejtély", honnan is jönnek. :-) Ami érdekesebb, az a nyári idõszakban jellemzõ heti néhány járat Burgaszba, illetve Antalyába: Link Õket is láttam mér néhányszor alacsonyan repkedni, de mindig azt hittem, Ferihegyrõl/re tartó gépek.
#1213
Budapest - Barcelona közötti 2 és 1/2 órás repülõút képekben:
Link
2013. július 2-án 17:00-19:30 közötti repülésemet örökítettem meg.

#1212
Bizony, ezek a permetezõ gépek "félelmetesen" alacsonyan vannak, még lakott terület fölött is. Egyszer beszélgettem egy pilótával aki pécsen és környékén szokott repülni az AN2-essel. Õ azt mondta, hogy ha ki lenne feszítve egy kötél két 10 emeletes között, akkor néha bajba kerülne. Szóval a 30 méter reális.
Azt is mondta, hogy muszáj ilyen alacsonyan repülni az irtás hatékonysága miatt...

Más: Megérkezett a BA elsõ A380asa nevet Tegnap landolt Heathrow-n.
#1211
Köszi! Nagyon meglepõdtünk, hogy egyszer csak karnyújtásnyira ott volt a gép... vidám
#1210
Nálam 2-3 hete voltak, a templom - a környék legmagasabb épülete - csúcsa 21 méter, ehhez viszonyítva nem lehetett magasabban 30-35 méternél.
#1209
Hallottuk. nevet Tegnapelõtt este Leányfalun volt szerencsénk találkozni vele (szép sárga, duplafedeles gép volt), tegnap meg a Margitsziget felett láttam. Nekem úgy tûnt, nincs magasabban 20-25 méternél. Azt hittem elviszi a fenyõnk tetejét. Azért is kérdezem, mert csalóka ilyenkor a szemmérték.
#1208
Nemrég húzott el egy fölöttünk, szerintem 50 méternél nem volt magasabban, ment szépen felétek, mármint ha még mindig itthon vagy. :]
#1207
A szúnyogirtó gépek milyen magasságban repülnek szórás közben?
#1206
A350 - az elsõ repülés - gyönyörû: Link
#1205
Általában csinálnak egy vagyonosodási vizsgálatot és egy családfakutatást, majd azután döntenek . :]
Szóval valóban random, de pl. strandpapucsban és másnapos ábrázattal drámaian csökken az esély. laza
#1204
Nem tudja valaki véletlenül, hogy ha egy légitársaság upgradeingel, akkor milyen módszerrel választják ki, hogy kit? Ma pl úgy jártam, hogy utaztam vissza angliába a BA-el, és Business Classra kaptam jegyet, de az utolsó pillanatban, már a beszálló kapunál szóltak. Nyilván azért mert túl volt foglalva a járat, de kíváncsi vagyok mi alapján eshetett ez alkalommal rám a választás. Szóval ez teljesen random, és ma én voltam a szerencsés?

Amugy Heathrow-n igazi A380 találkozó volt ma nevet Emirates(2db) Quantas(2db) Malaysien Airline(1db) Singapur airline (2db) meg egy 787-es is ott olálkodott. Ethiopian airline
#1203
Tegnap egy teljesen új irányba nyitott a Wizz Air.
Mostantól Budapestrõl is utazhatunk közvetlenül Bakuba (Azerbajdzsán).

#1202
Egy a párizsi Charles de Gaulle reptéren pihenõ A380 remek feldolgozásban Nánási Pál fotóján:

beillesztett kép

#1201
Király, jöhet az A380-jamboree. laza
Egyébként talán lesz is forgalom; ha nem lenne olyan közel BTS, akkor a szlovák szegmensre is lehetne fapados forgalmat alapozni, így picit nehezebb.
#1200
A péri repülõtér (Gyõr-Pér Airport) új fénytechnika rendszere elkészült: Link
nevet
Már alig várom, hogy nagy utasszállító gépek is induljanak és érkezzenek a repülõtérrõl.
#1199
Köszi, hogy megosztottad velünk. Csodásak nevet
#1198
Köszi szépen, hogy megmutattad a képeket!
Élmény volt végignézni õket. nevet
(Sajnos mostanában nem csak ez a fórum csendes, úgy általában az egész metneten pangás van.)
#1197
1 hónapja volt az utcsó hzszls, pörögjön fel a fórum :]
BUD - Ciprus út légifotói: Link
#1196
Meghosszabbítják a kifutópályát Péren. Link A webkamerán jól látszanak a munkagépek is: Link

#1195
Ahogy kiderül az égbolt, repülnek. Ha a Google Map felbontása, frissítése a cél, akkor megértem.
laza
Link
#1194
Nagyon jó lehetett ott Ferihegyen. nevet
Napokban vadásztam le a netrõl az alábbi weblapot, ha már repülésrõl és az idõjárásról van szó;
Link

Itt mindjárt a Metnet kezdõlap az elsõ, sõt lejjebb is. Nagyon szépen szerkesztett oldal,sok videóval is, a repülés szerelmeseinek. nevet
#1193
Tegnap egy nagyon színvonalas és érdekes szakmai bemutatónak - ha tetszik nyílt napnak - lehettünk részesei Misóval, Szekével (és kisfiával) KP vezetésével a Liszt Ferenc repülõtéren (Alias Ferihegy). Ezúton szeretném neki, illetve a repülésmeteorológiai osztály többi munkatársának megköszönni az idegenvezetést és a sok-sok érdekes információ megosztását! És természetesen KP-nak az állomások közti fuvart is!

Nagy élmény volt számomra ez az egész: Saját szememmel látni az irányítóközpontot, felmenni a nagy 45 méteres toronyba, ahonnan látszik az egész reptér, érdekes met. mûszereket meglátogatni és úgy általában hogy egy olyan helyen voltam, ahová legalább 2-3 biztonsági ellenõrzés után lehet csak tartózkodni (és nem utasként). Kár hogy nem fényképeztem végül, csak az volt bennem, hogy ha a Hungarocontrol épületében nem lehetett, akkor a reptéren sem lehet majd. Na, mindegy! nevet

Még egyszer köszönöm legfõképp KP-nak, hogy lehetõséget adott nekünk erre a bemutatóra!
#1192
Link
Megszûnik a milánói járat Debrecenbõl.
Nem sokáig (még fél évet sem) volt repülõjárat a két város között. A cikk információja szerint alacsony kihasználtság az indok.
Helyette (április 26-tól) új járatot indít a Wizz Air Dortmundba.
#1191
Link
Pér: megvannak az engedélyek a reptér bõvítéséhez
#1190
Egy kis érdekesség, igaz angolul van a cikk.
Link

A British Airways egy Airbus A318-as átalakított változatával repül London City airport és NY JFK között. A gépen kizárólag Business Class helyek vannak.
#1189
Link
Május 17-tõl a Wizz Air járatot indít Budapest és Málta között.
#1188
Ilyen idõben vajon hogy vizsgázna az ILS? Napokban olvastam egy cikket a pilóta nélküli gépek jövõjérõl és a tesztekrõl amik jelenleg is folynak. pl:Link vagy: Link
a többit most nem keresem meg nevet
#1187
7:03-nál lecsapó a háttérben. nevet
#1186
Látványos ez a videó is.Link
Mintha egy helyben, lebegve szállnának le a madárkák.nevet
#1185
Ilyenkor a kapitány dönt, õ meg úgy döntött, hogy belefér, akár a kárpit árán is. :]

Amúgy pl. a B777-300 méretû gépeket negyed annyira sem tudta megdobálni ugyanez a szélerõ: Link
#1184
Úúúúúú...ez nagyon komoly.
Ebben a leszállásban nagyon sok volt a kockázat. Brrr...kiráz a hideg a videó megnézése után.
Nem is értem, hogy miért nem irányították át másik repülõtérre a gépet.
#1183
:-))) No igen, leszállás után lehet, hogy a pszichiátrián kötöttek ki... :-)
#1182
Meg a takarítógépé is, ami kihozza a kárpitból a szennyezõdéseket...
#1181
1:10, te jó ég... Kötélidegek és betonbiztos kezek. Minden tiszteletem a pilótáké...
#1180
Tokió Narita: átstartolás, majd sikeres - bár még rizikósabb - 2. kísérlet durva oldalszélben: Link

Havazás előrejelzés

Utolsó észlelés

2024-12-29 17:03:49

Kapuvár - 120 m

2.0 °C

18002

RH: 81 | P: 1028.7

Észlelési napló

Térképek

Radar
map
Aktuális hõmérséklet
map
Aktuális szél
map

Utolsó kép

133406

Hírek, események

Indul a MetNet előrejelzési verseny sorozatának 41. sorozata

MetNet | 2024-11-02 11:38

pic
Kis pihenés után folytatódhat a meteorológiai megmérettetés, immáron 41.