Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Jah, igen.
Maga az exif adatok "lelopása" nem ütközik semmi akadályba (szvsz).
Amúgy ehhez a képhez a helyes adatok:
EOS 30D
Sigma 400/5,6 Apo Tele Macro
f/5,6
ISO1600
1/500s
Maga az exif adatok "lelopása" nem ütközik semmi akadályba (szvsz).
Amúgy ehhez a képhez a helyes adatok:
EOS 30D
Sigma 400/5,6 Apo Tele Macro
f/5,6
ISO1600
1/500s
Atya-gatya! Gyönyörûek! :-)
Az elsõnek nagyon érdekes hangulata van, tetszik, hogy megfûszerezted egy kicsit a természetes színeket.
Gratula!
Az elsõnek nagyon érdekes hangulata van, tetszik, hogy megfûszerezted egy kicsit a természetes színeket.
Gratula!
(Rafinak már gratuláltam máshol.) Dehogy bonyolult, ez logikus. Én is így tudtam. (Az etikai kérdésre nem kaptam választ.) A nálam megjelenõ adatokban 1/500s, f/5.6, max.rekesz f/1.19!, (ezért kérdeztem) ISO 1600, 400mm. Akkor lehet, hogy ez a FastStone szerkesztõ nem látja pontosan?
Az utóbbi napok jó idõjárása több esélyt adott a víznek, mint eddig bármikor.
Nem voltam rest kimenni fotózni. Majdnem minden délután kintvagyunk, nyakunkban a géppel.
Van ahol tükrözõdik, van ahol izzik és van ahol fodrozódik.
Nem voltam rest kimenni fotózni. Majdnem minden délután kintvagyunk, nyakunkban a géppel.
Van ahol tükrözõdik, van ahol izzik és van ahol fodrozódik.
Köszi szépen.
Az, hogy mennyire mosott a háttér az csak az optika tulajdonságaitól függ egy adott gépvázon. Minél nagyobb nyíláson fotózunk az obival, annál mosottabb lesz a háttér. Persze egy nagyban függ a tárgytávolságtól is. Ha pl. ez az Egerész ölyv még közelebb lett volna, akkor még mosottabb lenne a háttér.
A magas ISO érték használata nem elõnyös. Egy úgymond szükséges rossz. A magas ISO-val az objektív optikai határait bõvítjük ki. Mivel egy objektívnek adott a legnagyobb rekeszértéke, így ha nincs elég fény ezzel már nem tudunk játszani, mivel az obi nem tud jobban kinyitni és a kép alulexponált lenne. Ekkor megoldás lehet az érzékenység növelése. Ilyenkor ugyanannyi fénynél, ugyanazzal az optikával, ugyanazzal a rekesszel elég expoidõt tudunk kicsikarni, hogy ne mozduljon be a kép, úgymond kimerevítsük.
Remélem nem volt túl bonyolult.
Az, hogy mennyire mosott a háttér az csak az optika tulajdonságaitól függ egy adott gépvázon. Minél nagyobb nyíláson fotózunk az obival, annál mosottabb lesz a háttér. Persze egy nagyban függ a tárgytávolságtól is. Ha pl. ez az Egerész ölyv még közelebb lett volna, akkor még mosottabb lenne a háttér.
A magas ISO érték használata nem elõnyös. Egy úgymond szükséges rossz. A magas ISO-val az objektív optikai határait bõvítjük ki. Mivel egy objektívnek adott a legnagyobb rekeszértéke, így ha nincs elég fény ezzel már nem tudunk játszani, mivel az obi nem tud jobban kinyitni és a kép alulexponált lenne. Ekkor megoldás lehet az érzékenység növelése. Ilyenkor ugyanannyi fénynél, ugyanazzal az optikával, ugyanazzal a rekesszel elég expoidõt tudunk kicsikarni, hogy ne mozduljon be a kép, úgymond kimerevítsük.
Remélem nem volt túl bonyolult.
Nagyszerû kép! Lenyûgöz, hogy ilyen éles a téma, és ilyen homályos, "mosott" a háttér jó nagy távolságból. Nem hiszem, hogy ez "csak" egy spéci üveg dolga lenne, kellenek hozzá egy tapasztalt fotós pontos exponálási beállításai. Ezzel kapcsolatban: Miért elõnyösebb magas ISO értéket alkalmazni nappal, vagy szürkületben, nagyobb blende nyílás kisebb ISO érték helyett? (Illik-e "lelopni" az exif adatokat? Ütközik-e etikai problémába, amikor több képtárban is látszódnak, vagy sok fotós maga közli?) És egyébként, sokat vártál rá? Mi a madárka neve? Bocs a sok kérdésért!
Hát izé... ja. Nem csak egyet. A környékrõl lett volna pár téma, ami megérte volna a HDR-t. De még jobb lett volna, ha naplemente tájékán megyek a környékre, mert akkor verhetetlen fényviszonyok lettek volna. De sajnos erre nem volt lehetõség.
Szerencsére kihagytátok ezeket a képeket...
Nekem ez lett volna, ha nem csesztem volna el ennyire az expót, és nem égett volna szénné
Nekem ez lett volna, ha nem csesztem volna el ennyire az expót, és nem égett volna szénné
És természetesen a levegõ is tele van vele, ameddig csak a szem ellát! :-)
Azon kivételes fordulók közé tartozik számorma a mostani, ahol nem egyetlen kép volt a tarsolyomban. Az egyik "vesztes":
Link
Azon kivételes fordulók közé tartozik számorma a mostani, ahol nem egyetlen kép volt a tarsolyomban. Az egyik "vesztes":
Link
Pedig jó kép, nekem teccik
Általában utólag jön rá az ember mit kellett volna választania.
Talán ezt kellett volna küldenem:
Mondjuk már feltöltöttem pár éve, de akkor még nem volt verseny
Általában utólag jön rá az ember mit kellett volna választania.
Talán ezt kellett volna küldenem:
Mondjuk már feltöltöttem pár éve, de akkor még nem volt verseny
Ez volt az elsõ képem, de aztán másikat választottam.
Link
Pedig ezen aztán van víz minden mennyiségben: egyrészt ott van a kis tengerszem, ez nyilvánvaló, de ha jobban belegondolunk, a növények is tele vannak vízzel, nem beszélve a felhõkrõl! Ráadásul pedig a táj jelenlegi arculatát is nagyrészt víz, ill. annak szilárd formája, jég alakította ki.
Link
Pedig ezen aztán van víz minden mennyiségben: egyrészt ott van a kis tengerszem, ez nyilvánvaló, de ha jobban belegondolunk, a növények is tele vannak vízzel, nem beszélve a felhõkrõl! Ráadásul pedig a táj jelenlegi arculatát is nagyrészt víz, ill. annak szilárd formája, jég alakította ki.
No, végülis 9 kép lett, köszönet minden beküldõnek
Induljon a szavazás, a beküldési határidõ 2014. december 28, vasárnap, 17 óra.
Induljon a szavazás, a beküldési határidõ 2014. december 28, vasárnap, 17 óra.
Segítség kéne s itt talán vannak hozzáértõ emberek..
A kérdés: Nikon D3100 gépemen azt vettem észre, hogy az ISO200 sokszor világosabb képet csinál éjszaka, mint pl az ISO400,800,1600.. Ez mitõl lehet? Zárcsere kéne? Expószám 70.000 körül van. A beállítások azok, mint régebben.
Tudnátok segíteni, megköszönném!
A kérdés: Nikon D3100 gépemen azt vettem észre, hogy az ISO200 sokszor világosabb képet csinál éjszaka, mint pl az ISO400,800,1600.. Ez mitõl lehet? Zárcsere kéne? Expószám 70.000 körül van. A beállítások azok, mint régebben.
Tudnátok segíteni, megköszönném!
Engem az év végi hajtás akadályozott, de megpróbálok délig keresni valamit a vinyó mélyérõl.
Hát, az nem túl sok...
Sajnos a majd egy éves kihagyás után sokaknak kiment a fejébõl, hogy van a fotópályázat.
Picit hirdettem a társalgókban, hátha.
Sajnos a majd egy éves kihagyás után sokaknak kiment a fejébõl, hogy van a fotópályázat.
Picit hirdettem a társalgókban, hátha.
Sziasztok!
Sajnos nem sikerült összehoznom erre a fordulóra semmit. Szavazni természetesen fogok!
Hajrá!
Sajnos nem sikerült összehoznom erre a fordulóra semmit. Szavazni természetesen fogok!
Hajrá!
Köszönjük! :-)
Dolga volt Pesten, én is akkor jöttem haza Szegedrõl, összefutottunk és együtt hoztuk el. :-) Szóval igen, kicsit korábban jött a Jézuska, bár nálunk az ilyesfajta meglepik mindig megbeszélés tárgyát képezik, nehogy mellélövés legyen. :-)
Már régóta nézegettük neki a gépeket, mondta mire szeretné használni (=nyári városnézõs túrák során lefotózni mindent, ami szembe jöhet :-) ), az alapján választottam. Szereti a nagy zoomot, keresõs gépet akart, és késõbb elvileg bele akar mélyedni a dologba, szóval a manuál beállítások is kellettek.
Kompaktoknál elég sarkalatos pont az érzékenység, jobb minél lejjebb tartani, ezért volt szimpatikus a 600 mm-en is 2.8-as optika. Ez legalább 2 fényértékkel jobb, mint az átlag, 1600-os érzékenység helyett elég mondjuk 400 adott esetben egy szürkületi fotónál pl., ilyen kis szenzoron sokat fog számtani.
Ma pedig a szép napos idõben irány kifelé, valami "vizes" fotó után, csak gyõzzem feldolgozni este 5-ig... :-)
Dolga volt Pesten, én is akkor jöttem haza Szegedrõl, összefutottunk és együtt hoztuk el. :-) Szóval igen, kicsit korábban jött a Jézuska, bár nálunk az ilyesfajta meglepik mindig megbeszélés tárgyát képezik, nehogy mellélövés legyen. :-)
Már régóta nézegettük neki a gépeket, mondta mire szeretné használni (=nyári városnézõs túrák során lefotózni mindent, ami szembe jöhet :-) ), az alapján választottam. Szereti a nagy zoomot, keresõs gépet akart, és késõbb elvileg bele akar mélyedni a dologba, szóval a manuál beállítások is kellettek.
Kompaktoknál elég sarkalatos pont az érzékenység, jobb minél lejjebb tartani, ezért volt szimpatikus a 600 mm-en is 2.8-as optika. Ez legalább 2 fényértékkel jobb, mint az átlag, 1600-os érzékenység helyett elég mondjuk 400 adott esetben egy szürkületi fotónál pl., ilyen kis szenzoron sokat fog számtani.
Ma pedig a szép napos idõben irány kifelé, valami "vizes" fotó után, csak gyõzzem feldolgozni este 5-ig... :-)
A témának megfelelõ fényeket! Hamarabb jött a Jézuska? Vagy még nem kapta meg?
Új családtag érkezett: Link Apám masinája lesz, még nem volt idõm tüzetesebben kipróbálni, de az elsõ tapogatózások alapján igencsak "tyûha!" kategória! És most szolgáltatásaihoz képest baráti áron kapható, megbízható helyen is! (Digitcam)
Köszönöm szépen Ervin és Rafy, nagyon hasznos tanácsok ezek nekem!
Itt egy korábbi kép, csak másik oldalról: Link
Itt egy korábbi kép, csak másik oldalról: Link
Bocsi a duplázásért!
Én a Horizont 102-est javaslom. Legalábbis ezt fogom megvenni. 500mm f5-ös fényerõvel.
56700 Ft a tubus maga: Link - egy kis átalakítás ... sõt talán még az sem kell mert a prizmasínen van fotómenet. Aztán csak rá kell tenni az állványra.
Fókuszálása kicsit "fura" de én csalni fogok mert intézek egy T2 chipes átalakítót és akkor még fókuszvisszajelzés is lesz. Mellesleg ez a fogasléces megoldás még azt is segíti, hogy a markolatot fogva az egyik ujjammal tudom piszkálni a fókuszt.
Egyedül a súlya kicsit necces.
Én a Horizont 102-est javaslom. Legalábbis ezt fogom megvenni. 500mm f5-ös fényerõvel.
56700 Ft a tubus maga: Link - egy kis átalakítás ... sõt talán még az sem kell mert a prizmasínen van fotómenet. Aztán csak rá kell tenni az állványra.
Fókuszálása kicsit "fura" de én csalni fogok mert intézek egy T2 chipes átalakítót és akkor még fókuszvisszajelzés is lesz. Mellesleg ez a fogasléces megoldás még azt is segíti, hogy a markolatot fogva az egyik ujjammal tudom piszkálni a fókuszt.
Egyedül a súlya kicsit necces.
Ez egy szabályos épület ahol a szimmetria kötelezõ. Legalábbis ha nagyon látványos képet akarsz, itt bizony jólenne az a szimmetria.
Hogy hol megy ki a képbõl az épület "oldala" az lehet az alsó harmadpont, vagy maga a két alsó sarok. Attól függ mekkora helyed van.
Ez a ködös FF hatás sokat nyom a dologba.
Hogy hol megy ki a képbõl az épület "oldala" az lehet az alsó harmadpont, vagy maga a két alsó sarok. Attól függ mekkora helyed van.
Ez a ködös FF hatás sokat nyom a dologba.
Szerintem alapvetõen is jó kis kép.
Az égbõl minél kevesebb, annál jobb, mert nem az a fõ téma. Szimmetria pedig magán az épületen sincs, így nem is igazán lehetséges úgy komponálni. Ha megvágod fentrõl, nagyon pöpec lesz. :-) (Egyre jobb, érdekesebb képeket, kompozíciókat készítesz, nekem nagyon tetszenek a képeid, van bennük fantázia!)
Én ha megismételném, egy picit balra állnék fotózáskor, hogy a bal szélsõ árnyékos rész egészében beleférjen a képbe, és ne legyen hirtelen elvágva (jobboldalról úgysem fog hiányozni semmi különös, a bal oldali árnyék, illetve az éles végzõdése viszont szerintem el tudja vonni a figyelmet).
Persze ehhez kell hochnebel éppen jó magasságban, meg egy kis szabadidõ. :-) (Álló formátumban is érdekes lehet, pláne ha tényleg bejön a magasköd, és mondjuk a teteje már csak haloványan látszódik, vagy eltûnik, hm... :-) )
Az égbõl minél kevesebb, annál jobb, mert nem az a fõ téma. Szimmetria pedig magán az épületen sincs, így nem is igazán lehetséges úgy komponálni. Ha megvágod fentrõl, nagyon pöpec lesz. :-) (Egyre jobb, érdekesebb képeket, kompozíciókat készítesz, nekem nagyon tetszenek a képeid, van bennük fantázia!)
Én ha megismételném, egy picit balra állnék fotózáskor, hogy a bal szélsõ árnyékos rész egészében beleférjen a képbe, és ne legyen hirtelen elvágva (jobboldalról úgysem fog hiányozni semmi különös, a bal oldali árnyék, illetve az éles végzõdése viszont szerintem el tudja vonni a figyelmet).
Persze ehhez kell hochnebel éppen jó magasságban, meg egy kis szabadidõ. :-) (Álló formátumban is érdekes lehet, pláne ha tényleg bejön a magasköd, és mondjuk a teteje már csak haloványan látszódik, vagy eltûnik, hm... :-) )
Szeretném kérdezni tõletek, hogy egy ilyen típusú képet hogyan érdemes szépen megkomponálni?
Link
Szerintem nem az igazi, de nem tudom pontosan, hogy hogyan kellet volna lefotózni. (szimmetria, arányok, stb.)
Link
Szerintem nem az igazi, de nem tudom pontosan, hogy hogyan kellet volna lefotózni. (szimmetria, arányok, stb.)
Jah, a Walimex is T2 csatis, de szuperül lehet adapterezni (chipessel)
Igazából nem ugrik be alternatíva. Ha nem zavar a szemrákot okozó háttér (van aki szereti, pl. én ), akkor egy tükrös 500-asban is gondolkodhatsz, de az f8-nál indul.
400 mm-esben van egy nagyon jó Takumar/SMC Takumar, mégpedig a 400/5,6. És kb. feleannyiba kerül, mint az 500-as (és fele olyan nehéz, az 500-as egy szörny). Csakhát vesztesz 160 mm-t.
Alternatívaként:
Pentacon 500/5,6
Walimex 500/6,3 (tükör)
vagy esetleg távcsõben gondolkodni és akkor a Skywatcher 80/600. 600mm fókusz f/7,5. Kiváló a képe - hiszen távcsõ - viszont használata kissé nehézkes. Viszont statikus témára kit érdekel? Csatija T2.
Pentacon 500/5,6
Walimex 500/6,3 (tükör)
vagy esetleg távcsõben gondolkodni és akkor a Skywatcher 80/600. 600mm fókusz f/7,5. Kiváló a képe - hiszen távcsõ - viszont használata kissé nehézkes. Viszont statikus témára kit érdekel? Csatija T2.
Távolra. Canon 600D. Nyilván csak statikus témára, esetleg rejtekbõl állatokra, manuál fókusszal kizárt, hogy bármi gyorsan mozgót lefotózzak.
Alternatíva esetleg? Nem nagyon vagyok ismerõs ebben a szegmensben.
Jobb, mint egy tükrös 500-as, sokkal... f5,6-tól (ed méginkább f8-tól) éles (ha kifogsz egy jót), a háttérmosása csodálatos. Viszont elég sok CA-t produkál, bár fekete-fehér esetén ez mindegy Van sima és SMC-változata is, utóbbi CA szempontból jobb.