Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Hát, srácok, 4 darab kép érkezett a versenyre. Ez sajna alapos érdektelenség, és így nem sok értelme van, és örömet sem okoz Szerintem jobb, ha berekesztjük a versenyt... Tudom, én is hibás vagyok a korábbi igen hosszú szünet miatt. Mindegy
Köszönöm!
Bármi kérdésed van asztrotájképekkel kapcsolatban, én szívesen segítek. 18-55össel is lehet jó asztrotájképeket csinálni, csak kicsit csalafinta módon kell bánni vele.
;-)
Kipróbáltam ... megint a 70-200-ast:
Azért az elég durva, hogy az USM már megfogja ezeket a kicsi hópelyheket is... Szerencsére úgy állítottam a leányzót, hogy kevesebb hó hulljon az arcába. Bár ígyis sikerült behavaztatni.
Bármi kérdésed van asztrotájképekkel kapcsolatban, én szívesen segítek. 18-55össel is lehet jó asztrotájképeket csinálni, csak kicsit csalafinta módon kell bánni vele.
;-)
Kipróbáltam ... megint a 70-200-ast:
Azért az elég durva, hogy az USM már megfogja ezeket a kicsi hópelyheket is... Szerencsére úgy állítottam a leányzót, hogy kevesebb hó hulljon az arcába. Bár ígyis sikerült behavaztatni.
Köszönöm szépen. Elmentettem a hozzászólásokat. Ebben az évben bele akarok "kóstolni" az astroba is.
Rafy!!! A májusi képed kegyetlen!!!
Rafy!!! A májusi képed kegyetlen!!!
Köszi!
Élõben is az volt, nagypelyhes havazás, sehol egy lélek, csak a hó susogása, tök jó volt. Este ugyanez, csak napközben ne lett volna annyi esõ.
Élõben is az volt, nagypelyhes havazás, sehol egy lélek, csak a hó susogása, tök jó volt. Este ugyanez, csak napközben ne lett volna annyi esõ.
REMAKE kép május utolsó dekádjáról:
6D / 15mm / f3.5 / ISO12800 / 20sec
Még kezdõ voltam ISO terén. Elég lett volna 6400 is.
6D / 15mm / f3.5 / ISO12800 / 20sec
Még kezdõ voltam ISO terén. Elég lett volna 6400 is.
Ha a kitobit akarod leváltani akkor Canon 17-55 f2.8 IS USM -et érdemes rárakni. Picit Érvágás ár terén, de ASP-C rendszerben brutálisan dolgozik. Ugye eleve f2.8 teljes zoomtartományban, mellesleg sokkal jobb a képe mint a kitobinak. Még nyitott rekeszen is. USM meg szerintem mindent elmond. "Füt" hang és már fókuszon is vagy.
Elõször én is ebben gondolkodtam, aztán elvetettem az ötletet mert FF-re váltottam és ott már olyan "tészták" vannak mint pld ... szépen sorjában 16-35 f2.8 / 24-70 f2.8 / 70-200 f2.8
De egy 7D-re valóban nemvaló kitobi. ;-)
Ha esetleg csillagos fotókat akarsz. Használd az 500-as szabályt. 500 osztva az ekvivalens gyutávval egyenlõ az exponálható másodpercek számával amit égre fotózhatsz úgy hogy nem mozdulnak be a csillagok. És igen, bátran tekerd ISO4000-re legalább a vázat.
Ha elmegy a hold akkor próbálkozz ISO4000, f3.5, 20sec-el 18mm-en a kitobinál. Ott sem fogsz rosz végeredményt kapni... esetleg készíts 4-5 állóképet és azt rakd egybe panorámaprogival. Én régen úgy csináltam ISO1600-al... egy ideig bevált, míg nagyobb nem lett az igényem.
Elõször én is ebben gondolkodtam, aztán elvetettem az ötletet mert FF-re váltottam és ott már olyan "tészták" vannak mint pld ... szépen sorjában 16-35 f2.8 / 24-70 f2.8 / 70-200 f2.8
De egy 7D-re valóban nemvaló kitobi. ;-)
Ha esetleg csillagos fotókat akarsz. Használd az 500-as szabályt. 500 osztva az ekvivalens gyutávval egyenlõ az exponálható másodpercek számával amit égre fotózhatsz úgy hogy nem mozdulnak be a csillagok. És igen, bátran tekerd ISO4000-re legalább a vázat.
Ha elmegy a hold akkor próbálkozz ISO4000, f3.5, 20sec-el 18mm-en a kitobinál. Ott sem fogsz rosz végeredményt kapni... esetleg készíts 4-5 állóképet és azt rakd egybe panorámaprogival. Én régen úgy csináltam ISO1600-al... egy ideig bevált, míg nagyobb nem lett az igényem.
Gondolom 18(ekv. 2 mm. Na most ilyen gyújtótávon jóval fényerõsebb optikát találni elég nehéz. (Illetve "indokot" találni nem nehéz, de olyat, ami ténylegesen megköveteli a másik objektívet, az már nehezebb.) Szerintem a 18 mm / f/3.5 annyira nem rossz értékek asztro-tájképeknél (ilyen gyútávon kb. 2.8 fényérték a legjobb, amit általában kaphat az ember, az a 3.5-höz képest kevesebb, mint fél fényérték, ez azonos rekesznél számolva 10 helyett csak 6-7 másodpercet jelentne exponálási idõben, szerintem ez elhanyagolható...). Nem mondom, hogy a 18 mm / f/3.5 a csillagos ég fotózásánál a legjobb, de ennél sokkal rosszabbak is akadnak... Ha az a lényeg, hogy minél kevesebb zaj legyen az éjszakai képen, akkor a 3.5-ös rekesz mellé ISO 100-200 + a max záridõ. Ha pedig a pontszerû csillagok a lényeg, akkor meg f/3.5 + nagy érzékenység --> rövidebb záridõ --> csillagok kisebb elmozdulása.
Itt inkább az lehet az érdekes, meddig tudod zajosodás nélkül emelni az érzékenységet (gépváz), valamint olyan helyen fotózni, ahol kevés a fényszennyezés (ez szerintem fontosabb, minél távolabb belvárostól, meg úgy általában településtõl).
De vannak itt nálam tapasztaltabb asztrofotósok, reméljük tudnak segíteni.
Itt inkább az lehet az érdekes, meddig tudod zajosodás nélkül emelni az érzékenységet (gépváz), valamint olyan helyen fotózni, ahol kevés a fényszennyezés (ez szerintem fontosabb, minél távolabb belvárostól, meg úgy általában településtõl).
De vannak itt nálam tapasztaltabb asztrofotósok, reméljük tudnak segíteni.
ISO 800, Záridõ 10 másodperc kb. Biztosan nem tudom, mert "BULB" módban fényképeztem... Én állítottam le, nem a gép. De ez az objektív akkoris hitvány gyenge.
A képzaj elsõsorban a váz szenzorának tulajdonságait, valamint a feldolgozó szoftver képességeit tükrözi vissza.
ISO értéket és záridõt tudsz mondani a képhez?
ISO értéket és záridõt tudsz mondani a képhez?
Sziasztok.
Hasonlóakat szeretnék fényképezni... Link
Sajnos a 18-55-ös "csodaobjektívet", még akkoriban az 1100D-hez adták. Azóta már 7D-vel kattintgatok, de egy ilyen váz nem érdemel meg egy ilyen objektívet. Milyen optikát ajánlotok hasonló témában, amelynél nem lennének ennyire zajosak a csillagos részek?
Hasonlóakat szeretnék fényképezni... Link
Sajnos a 18-55-ös "csodaobjektívet", még akkoriban az 1100D-hez adták. Azóta már 7D-vel kattintgatok, de egy ilyen váz nem érdemel meg egy ilyen objektívet. Milyen optikát ajánlotok hasonló témában, amelynél nem lennének ennyire zajosak a csillagos részek?
Nekem is jól jön a hosszabbítás...
Talán akad némi látnivaló ezen az unalmas 970hPa körüli hétvégén
Talán akad némi látnivaló ezen az unalmas 970hPa körüli hétvégén
Hálás köszönet! Remélem más is kihasználja az extra idöt egy kis fotózásra
A bombasztikus képeket meg kicsit könnyebb lesz rangsorolni a hosszabb szavazási idöben érkezö több szavazattal...
A bombasztikus képeket meg kicsit könnyebb lesz rangsorolni a hosszabb szavazási idöben érkezö több szavazattal...
Akkor inkább 1 héttel, mert hétközben nem érek rá sajnos. Akkor legyen az új határid február 7., és szavazni ezúttal 12 napig lehet majd, mert 10-19-ig el leszek utazva
Nyuli: esetleg 1-1,5 nappal meg lehetne hosszabbítani a határidöt?
Ezesetben még a hétvégén ki tudnánk magunkat tombolni képügyileg is...
Ezesetben még a hétvégén ki tudnánk magunkat tombolni képügyileg is...
Atyaúr.... friss képet akartam csinálni rá, de eddig se idöm nem volt, se túl jó lehetöségek.
Két nap múlva lejár a fotópályázat határideje, tessenek elõszedni a jobbnál jobb képeket!
Szia!
A kábeles sokkal stabilabb.
Nagyszerûek a képek! Csak így tovább!
Tegnap szórakoztunk a halastó mellett. Jóbarát odaadta az 1.4 III-as konviját. Fel is raktam a 70-200 f4L-re viccelõdni. Ugye 70mm-bõl majdnem 100mm lett. Minõségromlás minimális szerencsére, közelpont megmarad... nem volt rossz na.
Ilyen képet ad f22-es rekesznél:
Amit megjegyeznék ennél a képnél, hogy a színek nem fatális tévedés miatt ilyenek, hanem a havas domboldal ahogy kelet felé dõlt, azaz felém... a mélykék égbolt színét verte vissza. Kaptam olyan kérdést, hogy sárga a naplemente, akkor az hogyhogy kék. Nos az égtõl kék.
Ez amolyan hangulatfotó, sok jelentõsége nincs, csak már hiányzott egy napsugaras, na!
A kábeles sokkal stabilabb.
Nagyszerûek a képek! Csak így tovább!
Tegnap szórakoztunk a halastó mellett. Jóbarát odaadta az 1.4 III-as konviját. Fel is raktam a 70-200 f4L-re viccelõdni. Ugye 70mm-bõl majdnem 100mm lett. Minõségromlás minimális szerencsére, közelpont megmarad... nem volt rossz na.
Ilyen képet ad f22-es rekesznél:
Amit megjegyeznék ennél a képnél, hogy a színek nem fatális tévedés miatt ilyenek, hanem a havas domboldal ahogy kelet felé dõlt, azaz felém... a mélykék égbolt színét verte vissza. Kaptam olyan kérdést, hogy sárga a naplemente, akkor az hogyhogy kék. Nos az égtõl kék.
Ez amolyan hangulatfotó, sok jelentõsége nincs, csak már hiányzott egy napsugaras, na!
Sziasztok.
Távkioldót szeretnék vásárolni a 7D-hez. Melyik a jó? Az infrás vagy a vezetékes, illetve teljesen lényegtelen?
Távkioldót szeretnék vásárolni a 7D-hez. Melyik a jó? Az infrás vagy a vezetékes, illetve teljesen lényegtelen?
Igen.
Közben eszembe jutott megnézni, hogy a régi Canon S3IS fényképezõgépemnek mekkora a szenzora. Azt hittem, hogy valamivel nagyobb, de az is csak 1/2,5"...
Közben eszembe jutott megnézni, hogy a régi Canon S3IS fényképezõgépemnek mekkora a szenzora. Azt hittem, hogy valamivel nagyobb, de az is csak 1/2,5"...
Köszönöm szépen.
Canon eos 7D + sigma 105/2.8 ex dg os hsm macro
Canon eos 7D + sigma 105/2.8 ex dg os hsm macro
Milyen szépen elmossa a hátteret! Milyen géppel és objektívvel is fotózol?
A sok számolás után én is hoztam egy képet
Tavaszra várva Link
A sok számolás után én is hoztam egy képet
Tavaszra várva Link
Úgy tûnik, hogy a számítás helyes. Találtam egy alkalmazást, abban kiválasztottam egy ugyanekkora érzékelõvel rendelkezõ kompakt kamerát, megadtam a többi értéket és végül 199,3 és 200,7 mm jött ki.
Azaz elméletileg nagyon nehéz kézzel beállítani a pontos élességet a telefonnal való fényképezés közben (ekkora tárgytávolság esetén) és jobb inkább az automatikára bízni.
Azaz elméletileg nagyon nehéz kézzel beállítani a pontos élességet a telefonnal való fényképezés közben (ekkora tárgytávolság esetén) és jobb inkább az automatikára bízni.
Azon gondolkoztam, hogy pontosan milyen kamera is van a Nokia 930-ban és számolgattam is kicsit, viszont nem tudom, hogy helyes-e az eredmény.
Ami biztos:
Gyújtótávolság: 26 mm
Blende: 2,4 (fix)
Szenzor mérete: 1/2,5"
Ezekbõl ha jól számoltam, akkor a crop-factor 6x-os értékû.
Ami nekem teljesen új volt most, az a circle of confusion, de utánaolvasva nagyon érdekes dolog.
Ennek az értéke elvileg a 35 mm-es film coc értéke per a crop factor, azaz 0,03/6=0,005
A mélységélességet szerettem volna számszerûen meghatározni, a képletek Link szerint ezek mind kellenek hozzá.
Behelyettesítve a számokat azt az eredményt kaptam, hogy egy 200 mm-re lévõ tárgy esetén az élesség tartománya 199,4 és 200,6 mm értékek között van.
A 200 mm egyébként elég közeli témának számít, 100 mm a minimális fókusztávolság.
Az lenne a kérdésem, hogy reális-e az eredmény, vagy elszámoltam valamit? Mert egyébként a gyakorlatban azért mintha mintha nem lenne ennyire nehéz éles képet készíteni a telefonnal egy 10-20 cm-re lévõ tárgyról.
Ami biztos:
Gyújtótávolság: 26 mm
Blende: 2,4 (fix)
Szenzor mérete: 1/2,5"
Ezekbõl ha jól számoltam, akkor a crop-factor 6x-os értékû.
Ami nekem teljesen új volt most, az a circle of confusion, de utánaolvasva nagyon érdekes dolog.
Ennek az értéke elvileg a 35 mm-es film coc értéke per a crop factor, azaz 0,03/6=0,005
A mélységélességet szerettem volna számszerûen meghatározni, a képletek Link szerint ezek mind kellenek hozzá.
Behelyettesítve a számokat azt az eredményt kaptam, hogy egy 200 mm-re lévõ tárgy esetén az élesség tartománya 199,4 és 200,6 mm értékek között van.
A 200 mm egyébként elég közeli témának számít, 100 mm a minimális fókusztávolság.
Az lenne a kérdésem, hogy reális-e az eredmény, vagy elszámoltam valamit? Mert egyébként a gyakorlatban azért mintha mintha nem lenne ennyire nehéz éles képet készíteni a telefonnal egy 10-20 cm-re lévõ tárgyról.
Ez egy nagyon jó technika, hogy a cseppenés hangjával lehet vezérelni az expót. Érdemes még sok sok hasonlót fotózni különbözõ beállításokkal.
Gondolkodtam már én is ilyenen a vizes témánál, de valahogy könnyebb volt kimenni a rétre és elhasalni a nyakig harmatos fûben.
Közben az elsõ komolyabb áztatós teszt is meglett a 70-200-al. A mélységélesség FF-en nekem valami lenyûgözõ. Tetszik ez az éles leképezés. Link
Ahol élesnek kell lennie, ott éles.
Gondolkodtam már én is ilyenen a vizes témánál, de valahogy könnyebb volt kimenni a rétre és elhasalni a nyakig harmatos fûben.
Közben az elsõ komolyabb áztatós teszt is meglett a 70-200-al. A mélységélesség FF-en nekem valami lenyûgözõ. Tetszik ez az éles leképezés. Link
Ahol élesnek kell lennie, ott éles.
Nincs rajta semmi, még a tok se. Sajnos tré a széleken, de inkább ezt nyúzom, mint a mechanikus zárat. Videóban jobb egy fokkal, fõleg 1080/60p-ben. Ha a steady shot-ot bekapcsolom, akkor csak 120° a látószöge. Elõnye a wifi, mobilról is lehet iránítani, illetve nagyon jó a mikrofonja, sztereó és jó széles sávban vesz, frekiileg. A flip funkció is hasznos, ha fejjel lefelé lehet csak rögzíteni, akkor jön jól. Megfordítja a képet. Hátránya, hogy valóban mosott a széleken. A színekkel nekem nincs gondom. tud még 60, illetve 120 fps-sel rögzíteni 720p-ben, ezek lassított videók. Példa: Link ezen még kicsit lassítottam utólag.
Nyilván egy GoPro jobb, de "enyhén" túl van árazva...
Nyilván egy GoPro jobb, de "enyhén" túl van árazva...
Nekem is van hasonló kamerám. A látószöge olyan 120 fok körül lehet, de a színek össze-vissza mászkálnak rajta. Általában fedélzeti kamerának használom autós felvételekhez. Zivatarban ilyen képe van: Link
SJ1000: Link
A széleken eléggé mosott a sony képe. Annó a teszteknél mintha jobb lett volna. Vagy ezen van plusz lencse?
SJ1000: Link
A széleken eléggé mosott a sony képe. Annó a teszteknél mintha jobb lett volna. Vagy ezen van plusz lencse?
Én (nemcsak) timelapse-re egy Sony HDR-AS20-t szereztem, be, tekkóban jó áron adták. Mûködik tápról is, ha van áram ellátás egyész nep is mehet. Max 40.000 képet lehet lõni (1920x1080-ban). 170°-os látószöge van. Ez mai: Link
Ez egy hirtelen összecsapott kép, szert tettem egy triggerre és ezt a képet hangvezérléssel lõttem: Tejfölös doboz tetõben víz, alá egy kiszuperált headset mikrofon. A cseppenés hangja indította az expót. Van fényérzékelõ is, nyáron remélem hozok nappali villám képeket!
Info a kütyürõl: Link
Info a kütyürõl: Link
Köszi!
Live View módban szerintem mindegyik kamera csinálja, nem gondolnám hogy tönkremegy. Ha igen remélem még gari alatt teszi majd
Egyelõre ez tûnik a legjobb választásnak:
1 colos bsi cmos érzékelõ, nincs redõny, és 2300 mAh-s akku (cipa 600+ fotó). A kit obi 24-77mm-es. Pont ideális viharokhoz
Live View módban szerintem mindegyik kamera csinálja, nem gondolnám hogy tönkremegy. Ha igen remélem még gari alatt teszi majd
Egyelõre ez tûnik a legjobb választásnak:
1 colos bsi cmos érzékelõ, nincs redõny, és 2300 mAh-s akku (cipa 600+ fotó). A kit obi 24-77mm-es. Pont ideális viharokhoz
Redõny nincs, van viszont egy elektronikus töltés-semlegesítés a szenzoron; a szenzorra folyamatosan megy a fény, exponáláskor "kitörlõdik" a szenzor és a kívánt záridõvel felveszi a képet. Tájmlepszre jó, kérdés, mennyire veszi igénybe a rendszert az ekkor fellépõ folyamatos/gyakori töltésváltás.
Írástudóktól kérdezném: Samsung NX MINI. Azt írják, hogy "electronic shutter".
Én ezt úgy fordítom, hogy nincs is benne redõny, ami mozogna, tehát tökéletes gép timelapse készítésre.
Jól gondolom, vagy ez csak valami marketinges trükk?
Én ezt úgy fordítom, hogy nincs is benne redõny, ami mozogna, tehát tökéletes gép timelapse készítésre.
Jól gondolom, vagy ez csak valami marketinges trükk?
Ilyet én is akartam, de lusta voltam megvalósítani.
Jótanács: háttér legyen homogén, illetve mégjobban közelebb fotózd a felszínhez. Fényekkel lehet variálni, akár rádiós vakukioldóval, stb.
De bizony... elkéstél vele! Ejnye!
Jótanács: háttér legyen homogén, illetve mégjobban közelebb fotózd a felszínhez. Fényekkel lehet variálni, akár rádiós vakukioldóval, stb.
De bizony... elkéstél vele! Ejnye!
Kicsit már "unalmassá" vált számomra a srác az elmúlt idõszakban, de a mostani kócsagos sorozata nagyon tetszik.
Viktorunk csak hozta a szokásos színvonalat, grat neki!
Egyébként ami a pályázat egészét illeti, láttam már ennél jobb felhozatalt is. Pl. az Orbános-szalagvágós fotó...hát azt akár a Bözsi néni is lõhette volna az átadó ünnepségen az elsõ sorból telefonnal, hozzáteszem a csatlakozó szöveget nem olvastam, sajtófotónál az is sokat számít.
Viktorunk csak hozta a szokásos színvonalat, grat neki!
Egyébként ami a pályázat egészét illeti, láttam már ennél jobb felhozatalt is. Pl. az Orbános-szalagvágós fotó...hát azt akár a Bözsi néni is lõhette volna az átadó ünnepségen az elsõ sorból telefonnal, hozzáteszem a csatlakozó szöveget nem olvastam, sajtófotónál az is sokat számít.
Én is gratulálok, ötletes képek!
/
Megvannak a 33. Magyar Sajtófotó Pályázat nyertesei: Link
Link
Ez az a kiállítás, amire ha tehetem, akkor minden évben elmegyek, tavaly is voltam. Nagyon le tudnak nyûgüzni a jó fotók, órákig nézegetném õket.
Skyshooter fórumtársunk több díjat/helyezést is elnyert, gratula.
/
Megvannak a 33. Magyar Sajtófotó Pályázat nyertesei: Link
Link
Ez az a kiállítás, amire ha tehetem, akkor minden évben elmegyek, tavaly is voltam. Nagyon le tudnak nyûgüzni a jó fotók, órákig nézegetném õket.
Skyshooter fórumtársunk több díjat/helyezést is elnyert, gratula.
1,5 óra 400+ oldal.
Úgy tûnik nem lett az igazi.
A megvilágítás nem homogén. Erre még ki kell találnom valamit. Lehet szereznem kéne egy softboxot.
Úgy tûnik nem lett az igazi.
A megvilágítás nem homogén. Erre még ki kell találnom valamit. Lehet szereznem kéne egy softboxot.
Oké, köszi.
Úgy tervezem, hogy 2x fotózom végig a könyvet. A második körben fejjel lefele, így nem kell pakolgatni a gépet.
A forgatást 3 kattintás megcsinálni, és az összefésülésre is elég egy total commander. Pár perc plusz munka csak, de gyorsabb mint állandóan forgatni.
Úgy tervezem, hogy 2x fotózom végig a könyvet. A második körben fejjel lefele, így nem kell pakolgatni a gépet.
A forgatást 3 kattintás megcsinálni, és az összefésülésre is elég egy total commander. Pár perc plusz munka csak, de gyorsabb mint állandóan forgatni.
A pozícióval csak az a gond, hogy ide-oda kell raknod a gépet, miközben jobbról-balról fényképezel. Fehéret szerintem mérj, mert a sárga monokrómban szürke lehet. 50 mm jó, lényeg, hogy a szöveg olvasható legyen.