Meteorológiai társalgó
Hasznos linkek (és egy infó)
>> Sat24 műholdképek>> Sat24 Magyarország mozgó műholdkép
>> Magyarországi radarképek archívuma
>>Tippelek az előrejelzési verseny aktuális fordulójában!
>>Rádiószondás felszállások élő követése!
>>Észlelés (közeli villámlás, jégeső, viharos szél, villámárvíz, szupercella, tuba, porördög, tornádó, víztölcsér, viharkár) beküldése a szupercella.hu-nak!
----------
Képek beillesztése esetén kérjük azokat megvágni, reklámok, mobilok fejléce, stb. csak feleslegesen foglalja a helyet és áttekinthetetlenné teszi az oldalt - a vágatlan képek ezért törlésre kerülnek.
Fotózáskor kérjük a mobilt fektetve használni, egy keskeny de magas kép egyrészt szintén sok helyet foglal, másrészt a kép sem túl élvezetes.
Köszönjük az együttműködést és a megértést.
Én 20-al is mentem, összkerékhajtással 50 km-t. Tükörjégen, szakadó esõben -5 fokban.
Betalált, nagy pelyhekben szakad..
4 cm körûl lesz a vége, kihoztuk a maxot a helyzetbõl.
4 cm körûl lesz a vége, kihoztuk a maxot a helyzetbõl.
Végülis nem dörrent be
Sutom: igen, a Ny-ias középmagassági áramlás és a K-ies szél összehozta.
Donnie
Sutom: igen, a Ny-ias középmagassági áramlás és a K-ies szél összehozta.
Donnie
Hálistennek a zótópálja 2 (közlekedõ) sávos. Mazsoláknak ott a külsõ, paulwalkereknek a belsõ, megfontoltaknak mindkettõ.
--------------------------------
A hóréteg vastagsága Szigethalmon 4-5 centiméter. Igazi - magyar viszonylatban ritkán tapasztalható - porhavat sepertem el a kocsibejáróról. Olyan könnyû volt, hogy akár fújhattam volna Tmin -12,4°C, Tmax -7,3°C
--------------------------------
A hóréteg vastagsága Szigethalmon 4-5 centiméter. Igazi - magyar viszonylatban ritkán tapasztalható - porhavat sepertem el a kocsibejáróról. Olyan könnyû volt, hogy akár fújhattam volna Tmin -12,4°C, Tmax -7,3°C
Mondjuk annyiban igazad van, hogy az ónos esõ inkább az ablakból nézve szép, amúgy nálunk 2014. december elsején szakadt ránk az ég -0,5°C mellett, természetesen esõvel (mi mással?), utána 3 napon át nem volt áram, köszönhetõen annak, hogy a dombokon lévõ magasfeszültségû vezetékeket tartó több tonnás oszlopokat szó szerint lenyomta a földre. De legalább szép volt, ahogyan mindent elborítottak a méretes jégcsapok, s a ház oldalán is tükörjég volt Persze nagyon veszélyes idõjárási elem, de szép
+1! Rettegek tõle és már a gondolatától is a hideg ráz.
Takt.:-7,9 fok
Hó:5cm
Takt.:-7,9 fok
Hó:5cm
Ne haragudj, de ez így butaság. Az Ónonesõ a nagyobbik rossz. Na abban tényleg semmi haszon nincs, csak baj. Rendkívül balesetveszélyes, nem csak a volán mögött ülõk, hanem a mezei gyalogos számára is, emellett faágak, elektromos vezetékek szakadhatnak le tõle. És ezen felül mind igaz az ónosesõre is, amit a +1 fokban hulló esõre írtál.
más: Én a 24 órán belüli idõtávban, kényes helyzetekben már egyértelmûen az ECM-nek hiszek. A tapasztalatom az, hogy neki érdemes. Aztán majd látjuk mit hoz a holnap.
más: Én a 24 órán belüli idõtávban, kényes helyzetekben már egyértelmûen az ECM-nek hiszek. A tapasztalatom az, hogy neki érdemes. Aztán majd látjuk mit hoz a holnap.
Ha rémálom, akkor a +1 fok és szakadó esõ. Ennél még az ónos esõ is jobb, mert az legalább szép, látványos. De fagypont közeli hõmérséklet mellett szakadó esõnél haszontalanabb nincs. Hideg, eláztat, könnyen megfázhatsz miatta, ráadásul a növényeknél sincs haszna, csak a sarat dagasztja.
GFS meg lenullázta az egészet ide Bp-re.
Elképesztõ, 24 órán belül megint nem lehet tudni, hogy mi lesz.
Elképesztõ, 24 órán belül megint nem lehet tudni, hogy mi lesz.
Csak az a legnagyobb probléma amúgy, hogy a melegedéssel együtt pont csapadékosabbra fordul az idõ... És így ülhetünk lent majd +5 fokban, és az esõben január közepén majd. Sõt valahol csak 1-2 fok lesz és szakadó esõ... Jelenleg így néz ki...
Nos igen, a többek ( Link ) által megjósolt nagy visszamelegedés lehet, hogy akár 5 napig is eltart majd. De leginkább 4. Vagy 3 (9/10-13).
Hát igen, pedig még a téli idõ is kizárt volt nemrégen.
Olyan jók ezek a megmondóemberek kár, hogy nem írnak gyakrabban...û
Nyuli! Látod, az idõjárás megbocsátotta a te elvetemülten pesszimista korábbi kommented, és még a téli lottón is nyertél (összeáramlás). Micsoda gesztus
Mára az ECM ide 1,8 mm-t jósolt, lett 4-5 centi hó.
Holnapra 2,8-at mutat most
Hát igen, pedig még a téli idõ is kizárt volt nemrégen.
Olyan jók ezek a megmondóemberek kár, hogy nem írnak gyakrabban...û
Nyuli! Látod, az idõjárás megbocsátotta a te elvetemülten pesszimista korábbi kommented, és még a téli lottón is nyertél (összeáramlás). Micsoda gesztus
Mára az ECM ide 1,8 mm-t jósolt, lett 4-5 centi hó.
Holnapra 2,8-at mutat most
Na, jöhet a kövi lehûlés is, mégpedig a jövõ hét közepén! Persze ez még változhat, sõt változni is fog (remélem a hidegebbik irányba), de legalább nem tér vissza a zonalitás, s van remény egy hûvösebb télre is!
Link
Holnapra Budapestre 1-3 cm havat várok (remélem azért több lesz ennél!)
Link
Holnapra Budapestre 1-3 cm havat várok (remélem azért több lesz ennél!)
A kérdés nem az, hogy mennyivel mész, hanem hogy milyen úton.
Autópálya.
Tiszta, száraz, napos idõben 160-nál sincs gond, ha OK az autó és nem hülye a sofõr. Más kérdés, hogy büntetik.
Havazásnál, -5 fokig ha rendesen takarítják, és csak sónedves, akkor a 120 teljesen ok, a 60 baromi veszélyes. A nyári gumi nem kifogás, télen betiltatnám. ha rajtam múlna.
Ha persze esik a hó, és nem takarítják, vagy csak latyakosra (ami rosszabb, mint a letaposott hó), akkor sok tényezõs a szitu. Lehet akkor is 120-szal menni baleset nélkül, de ott már tényleg észnél kell lenni sávváltásnál, és szintén csak megfelelõ autó/gumi. Átlag sofõrnek itt teljesen jó a 90-100, ott még a 3 sávon (leállóval együtt) még bõven lehet sok mindent korrigálni.
Pályán a 60 életveszély, ha valaki ennyivel megy akkor vagy felelõtlen, nem alkalmas a vezetésre, vagy a pálya nem járható (pl. 15-20 centi vastag hóval), utóbbi esetben akkor fel sem szabad rá engedni senkit.
Autópálya.
Tiszta, száraz, napos idõben 160-nál sincs gond, ha OK az autó és nem hülye a sofõr. Más kérdés, hogy büntetik.
Havazásnál, -5 fokig ha rendesen takarítják, és csak sónedves, akkor a 120 teljesen ok, a 60 baromi veszélyes. A nyári gumi nem kifogás, télen betiltatnám. ha rajtam múlna.
Ha persze esik a hó, és nem takarítják, vagy csak latyakosra (ami rosszabb, mint a letaposott hó), akkor sok tényezõs a szitu. Lehet akkor is 120-szal menni baleset nélkül, de ott már tényleg észnél kell lenni sávváltásnál, és szintén csak megfelelõ autó/gumi. Átlag sofõrnek itt teljesen jó a 90-100, ott még a 3 sávon (leállóval együtt) még bõven lehet sok mindent korrigálni.
Pályán a 60 életveszély, ha valaki ennyivel megy akkor vagy felelõtlen, nem alkalmas a vezetésre, vagy a pálya nem járható (pl. 15-20 centi vastag hóval), utóbbi esetben akkor fel sem szabad rá engedni senkit.
Bocsi, elnézésed kérem az elõbbiért.. trolltámadás áldozata lett a gépem
Szép összeáramlás alakult ki felétek, még az infra mûholdanimáción is látványos!
Lehet, mostanában hó szempontjából mindig rosszul alakulnak a ciklonpályák.
Hát bizony, holnap késõ estére akár 10 centis havunk is lehet.
Évek óta nem láttam annyi havat egyben
Évek óta nem láttam annyi havat egyben
A szlovák radar szerint szép záporos tömb van nálatok, a cseh radar szerint pedig mögötte megy a következõ is. Még a végén lesz egy kis szokásos bécsi hózivatar is.
Elképesztõen havazik, ez így nem volt elõrejelezve, az itteni elõre szerint csak nagyon kevés hónak kellett volna hullania, és már rég szakadoznia kellene a felhõzetnek
Um 10 mm-t vár ónos esõben Dny-on!
Sima úgy a piros:
3 Tartós (több órás) ónos esõ. A várt csapadékmennyiség meghaladhatja az 5 mm-t.
Sima úgy a piros:
3 Tartós (több órás) ónos esõ. A várt csapadékmennyiség meghaladhatja az 5 mm-t.
Amennyiben az UM közel áll a holnapi valósághoz, akkor Somogy,Baranya,Tolna durva ónosesõre készülhet (sima piros riasztás..)
A hiba nem feltétlen az, hogy én össze hasonlítom, hanem inkább az, hogy közel olyan fals futások születtek, mint amekkorák 200 óránál szoktak. Értem amit írsz és értem a különbséget és azt is tudjuk, hogy ebben az idõtávban minden megtörténhet, mint ahogy annak az ellenkezõje is. És félreértés ne essék, nagyszerû, hogy rendszeresen jössz ezekkel a fáklyákkal.
A megváltozott idõjárási körülmények és útviszonyok óvatosabb közlekedésre késztetnek bennünket.Akárhányszor is látta az ember a Fast and furioust.
Azért a 36 óra és a 240+ keverése elég súlyos hiba. A GFS nem finom felbontású precíz modell 60 órán belülre, pláne olyan igencsak kényes témában, mint a csapadék. 200 óra felett pedig makrohelyzeteket értékelhetünk hasonlóképp. Nem kell semmit elhinni, meg készpénznek venni, ne essen persze félreértés.
Sazomux: havas autópályán szerintem a 60 sokkal biztonságosabb, mint a 120, fõleg a jelenleg utakon lófráló autók mûszaki állapotát figyelembe véve... Jómagam 80-nal mennék, hogy le tudjak lassítani 50-re ha kell, de ne jöjjön belém egy õrült 120-al sem, amikor meglát a hóföggöny mögül kiugrani
Sazomux: havas autópályán szerintem a 60 sokkal biztonságosabb, mint a 120, fõleg a jelenleg utakon lófráló autók mûszaki állapotát figyelembe véve... Jómagam 80-nal mennék, hogy le tudjak lassítani 50-re ha kell, de ne jöjjön belém egy õrült 120-al sem, amikor meglát a hóföggöny mögül kiugrani
Igen, tudom, ez egy pesszimista verzió volt, az újabb pedig egy optimista Az igazság vélhetõen a kettõ között lesz.
Szerk.: közben újra rákezdett, nagyon esik, a lekotort úttest percek alatt fehér lett
Szerk.: közben újra rákezdett, nagyon esik, a lekotort úttest percek alatt fehér lett
10 nap... majd elõtte egy nappal megint pofára ejtenek minket a modellek....
Ilyen pechszériánk nincs. A korábbi 10 (néhol 10+) mm csapit ismét 0-ra redukálták a modellek. Mondjuk ez még mindig jobb, mint a tavalyi amikor 2-szer is 50 mm-t szedett ki egy-két nappal az esemény elõtt.
Ilyen pechszériánk nincs. A korábbi 10 (néhol 10+) mm csapit ismét 0-ra redukálták a modellek. Mondjuk ez még mindig jobb, mint a tavalyi amikor 2-szer is 50 mm-t szedett ki egy-két nappal az esemény elõtt.
Hogy megnyugodj, nézd vissza Pitom elõréjét az m1-en. Szerintem korrekt és tárgyilagos.Mi több, kellõen tudomámyos és antibulváárr!!
Heti 4000 km-t vezetek, általában 8 ülnek még mögöttem, 1,6 millió balesetmentes km... Aki 50-60-al megy autópályán az a veszélyes, nem a 120.
Lehet, hogy az alsó 1-3 cm se lesz meg?
Valahogy sejtettem, hogy az a keskeny csapizóna még táncol majd, de hogy ekkorát lép..
Azért még erre a verzióra se vennék mérget..
Valahogy sejtettem, hogy az a keskeny csapizóna még táncol majd, de hogy ekkorát lép..
Azért még erre a verzióra se vennék mérget..
Az elmúlt 36 órányi GFS attrakciók után már a fáklyát is alig-alig akartam megnézni, na de a 240+-t meg aztán tényleg....Nevetek!
Floo. Engem egyelõre csak az érdekel. Szép esténk lehet errefelé is, ha minden optimálisan alakul.
Floo. Engem egyelõre csak az érdekel. Szép esténk lehet errefelé is, ha minden optimálisan alakul.