Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Ahh, be szép! :-)
Napkelte (vagy naple?), a legszebb fényviszonyok, imádom. Pláne ha terepen éri az embert, madárdal, vadak, gázolás a nyakig harmatos fűben...
70-200-as Sigmával kattintottam párat a minap. Link Link Link Link Link Link Link Nagyon baba ojjektum, motoros AF-fel, de a D7000 szerencsére tekeri, és még milyen jól tekeri, nagyon gyorsan talál fókuszt.
Napkelte (vagy naple?), a legszebb fényviszonyok, imádom. Pláne ha terepen éri az embert, madárdal, vadak, gázolás a nyakig harmatos fűben...
70-200-as Sigmával kattintottam párat a minap. Link Link Link Link Link Link Link Nagyon baba ojjektum, motoros AF-fel, de a D7000 szerencsére tekeri, és még milyen jól tekeri, nagyon gyorsan talál fókuszt.
A stabiknak van egy kellemetlen tartománya, amikor akár kézből is jobban be tudják rázni a képet, mintha nem használna az ember... Persze nem mindegy, hol történik a stabilizáció (objektív vagy szenzor; digitális "nem létezik", az csak az ISO-t emeli) Nem emlékszem már pontosan az értékekre, de - ha jól rémlik Canon IS-sorozatát tesztelték, talán 70-300, nem tudom és - olyan 1/60 mp környékén csúnya berázást produkált maga a stabilizátor.
Persze ez rengeteg tényező függvénye, de nem baj ha tud róla az ember.
Az állványon pedig tényleg abszolút ki kell iktatni mindenféle stabilizációt, hisz azért van az állvány. Ha van rá lehetőség, akkor egy rövid (3-5,m esetleg 10 mp-es) időzítő is jól jöhet (az expógomb megnyomása valamelyest berázza az állványt, ezért jöhet jól), illetve ami még további segítség lehet, az a tükörfelcsapás (MUP - Mirror Lockup). Ez a kép készülte előtt felcsapja a tükröt, az ebből eredő rezgések elülnek, majd ekkor futnak le a redőnyök.
Ilyen beállításokkal (stabi ki, időzítő és/vagy tükörfelcsapás) részünkről gyakorlatilag mindent megtettünk, hogy ne mozduljon be a kép. Ha a téma mozog és kevés a fény, az már más tészta, ott nincs mese - rekesz legnagyobbra, ISO fel, fókusz valami távoli fénypontra (csillag, de akár távoli lámpa is jó), meg reménykedés... (Én este-éjszaka nem szeretem az eleve nagyon szűkös fényeket még rekeszeléssel is rontani, annyira nem vészesen lágy a kép nyitott rekeszen sem, hogy megérje dupla vagy még hosszabb expóidőt/érzékenységet használni). Ha nagyon nem jó a helyzet és nagyon közeledik az a peremfelhő :-), akkor használjuk ki ezt és fordítsuk javunkra - csináljunk egy hosszabb záridős képet, amin tényleg jól megvilágítva (a terep is) és most már "direkt" elmosódva látszik a téma.
Muszáj alkalmazkodni, és a kevésbé kedvező helyzeteket esetleg a saját javunkra fordítani.
Persze ez rengeteg tényező függvénye, de nem baj ha tud róla az ember.
Az állványon pedig tényleg abszolút ki kell iktatni mindenféle stabilizációt, hisz azért van az állvány. Ha van rá lehetőség, akkor egy rövid (3-5,m esetleg 10 mp-es) időzítő is jól jöhet (az expógomb megnyomása valamelyest berázza az állványt, ezért jöhet jól), illetve ami még további segítség lehet, az a tükörfelcsapás (MUP - Mirror Lockup). Ez a kép készülte előtt felcsapja a tükröt, az ebből eredő rezgések elülnek, majd ekkor futnak le a redőnyök.
Ilyen beállításokkal (stabi ki, időzítő és/vagy tükörfelcsapás) részünkről gyakorlatilag mindent megtettünk, hogy ne mozduljon be a kép. Ha a téma mozog és kevés a fény, az már más tészta, ott nincs mese - rekesz legnagyobbra, ISO fel, fókusz valami távoli fénypontra (csillag, de akár távoli lámpa is jó), meg reménykedés... (Én este-éjszaka nem szeretem az eleve nagyon szűkös fényeket még rekeszeléssel is rontani, annyira nem vészesen lágy a kép nyitott rekeszen sem, hogy megérje dupla vagy még hosszabb expóidőt/érzékenységet használni). Ha nagyon nem jó a helyzet és nagyon közeledik az a peremfelhő :-), akkor használjuk ki ezt és fordítsuk javunkra - csináljunk egy hosszabb záridős képet, amin tényleg jól megvilágítva (a terep is) és most már "direkt" elmosódva látszik a téma.
Muszáj alkalmazkodni, és a kevésbé kedvező helyzeteket esetleg a saját javunkra fordítani.
Köszi neked is! Szerintem itt lesz a kutya elásva, hogy be volt kapcsolva a stabi, még akkor is amikor állványról lőttem... Illetve a rekesz...
Na legközelebb megpróbálom így. Ez így tök kezdőnek hat, de ebben sose voltam jó, mármint a felhők fényképezésében
Egyébként persze, hogy nem az éjszakai fotózásról volt szó, ott nyilván nem lesz éles, a D5300 meg nem a csúcskategória, hogy "gigaizót" használjak Csupán a késő délutáni, kora esti időszakról, amikor már jóval kevesebb a fény.
Várom a következő éles szituációt...
Na legközelebb megpróbálom így. Ez így tök kezdőnek hat, de ebben sose voltam jó, mármint a felhők fényképezésében
Egyébként persze, hogy nem az éjszakai fotózásról volt szó, ott nyilván nem lesz éles, a D5300 meg nem a csúcskategória, hogy "gigaizót" használjak Csupán a késő délutáni, kora esti időszakról, amikor már jóval kevesebb a fény.
Várom a következő éles szituációt...
Véleményem szerint felhõre kár megpróbálni élességet állítani. Az elõtér legyen éles, a felhõ viszonylagos élességét pedig nagy rekeszérték használatával fogod elérni, F8 már jó, általában amúgy is ezen az értéken a legjobb az objektívek képminõsége. De este/éjszaka sehogy nem lesz tökéletesen éles a felhõd, ha nem használsz hatalmas ISO-t, lévén a hosszabb záridõ alatt bemozdul a felhõzet. A nagy ISO viszont plusz zaj, kivéve felsõ kategóriás gépek.
Állványnál ki kell kapcsolni a stabit, ahogy Mici is írja.
Állványnál ki kell kapcsolni a stabit, ahogy Mici is írja.
Érdekes, elsõ olvasáskor nem is láttam hibákat, (ebéd utáni szieszta után) Az emberi agy, szem, keresi a lényeget. Köszönöm a véleményt, és "micibotnak" is. Elõször APS-C érzékelõs kompaktra gondoltam, viszont azon semmi zoom nincs. Kompromisszumot kell kötni, ha csak pár százezer forintja van az embernek. Vagyis egyszeri kiadás, utána kilõve az obik cseréje. Ez viszont (G1 X MarkII) 18.7x 14 mm-es érzékelõs, és mégis van egy kis zoomolási lehetõség, ami szerintem elég egy Vénusz-Hold fényképhez, vagy esti városi képhez, vagy ...majd meglátjuk.
Köszi, igaz, a stabit nem próbáltam még kikapcsolni.
Ezek szerint akkor mindenképpen kis rekesszel (számszerûleg naggyal) kell dolgozni, hiszen ha csillagra fókuszálsz, csak így tud a felhõ is éles maradni. Megpróbálom ha lesz mit
Persze kicsiben jó, de nagyítva, eredetiben nagyon nem az igazi...
Brenya, most olvastam vissza az írásokat, és a telefon billentyûzet miatt tele lett hibával, bocsi azért a lényeg érthetõ.
Ezek szerint akkor mindenképpen kis rekesszel (számszerûleg naggyal) kell dolgozni, hiszen ha csillagra fókuszálsz, csak így tud a felhõ is éles maradni. Megpróbálom ha lesz mit
Persze kicsiben jó, de nagyítva, eredetiben nagyon nem az igazi...
Brenya, most olvastam vissza az írásokat, és a telefon billentyûzet miatt tele lett hibával, bocsi azért a lényeg érthetõ.
Én az elsõt venném a kettõ közül, számomra nem olyan fontos a zoom. De ezt neked kell eldönteni.
Elsõ körben próbáld meg állványon kikapcsolni a stabit. A stabi mûködése be tudja rázni a képet. Engem is szivatott már meg
Én 99%-ban manuálisan szoktam a fókuszt használni. Egy távoli fán megkeresem a fókuszt, és nem piszkálom többet.
Felhõre nehéz élességet állítani. Ha már totál sötét van, akkor Focus peaking + belenagyítás + fényes csillag nálam mûködni szokott. Amikor a legkisebb a sárga pötty a csillag helyén akkor éles.
Én 99%-ban manuálisan szoktam a fókuszt használni. Egy távoli fán megkeresem a fókuszt, és nem piszkálom többet.
Felhõre nehéz élességet állítani. Ha már totál sötét van, akkor Focus peaking + belenagyítás + fényes csillag nálam mûködni szokott. Amikor a legkisebb a sárga pötty a csillag helyén akkor éles.
Nekem is lenne kérdésem. Felhõ, zivatarfelhõ fotózásnál mik az ideális beállítások? Próbálkoztam már szinte mindennel de soha nem tudok eléggé éles képeket lõni ...
Fõként kora esti idõszakkal vannak gondjaim. A gép nem talál fókuszt, és ha manuáist próbálok használni (esti fényeknél azért ez nem egyszerû) akkor sem lesznek élesek a képek.
Kisebb rekeszt kellene használnom, nagyobb ISO-val és lassabb zársebességgel? Lassabb zársebességnél meg elmosódhat a felhõ nem? Talán rossz helyre kövön a fókuszt és a nagyobb rekesz miatt sok felhõ már élességi tartományon kívül van? Nem tudom. Ki hogyan szokott egy szép zivatarfelhõt lefotózni?
Bocs a sok kérdését, de ez nem akar összejönni magamtól...
Fõként kora esti idõszakkal vannak gondjaim. A gép nem talál fókuszt, és ha manuáist próbálok használni (esti fényeknél azért ez nem egyszerû) akkor sem lesznek élesek a képek.
Kisebb rekeszt kellene használnom, nagyobb ISO-val és lassabb zársebességgel? Lassabb zársebességnél meg elmosódhat a felhõ nem? Talán rossz helyre kövön a fókuszt és a nagyobb rekesz miatt sok felhõ már élességi tartományon kívül van? Nem tudom. Ki hogyan szokott egy szép zivatarfelhõt lefotózni?
Bocs a sok kérdését, de ez nem akar összejönni magamtól...
Mindenképp az elsõt vennék. A másodikkal az esõ és porvédelem illetve a nagyobb zoom oltárán feláldoznád az elsõ nagyobb érzékelõjét de nem elszállt felbontását, jóval nagyobb fényerejét... Stb. Ezek sokkalta fontosabb dolgok egy minõségi fotó elkészültek õt, mint a porvédelem... Soha egy gépem nem ment tönkre portól, de amikor még kompakt talán/bridge-dzsel fényképeztem, rengetegszer voltam bosszús, amiért a képminõség nem olyan lett, mint szerettem volna.al A g1x-ben pont az a jó, hogy amellett, hogy kiálltak egy kisebb pixelszám mellett, adtak neki egy nagynak mondható érzékelõt, és fényerõsség obit.
De ez csak a én véleményem
De ez csak a én véleményem
Szeretnék csillagokat fotózni, - nem is annyira, inkább bolygó, Hold együttállásokat, mint eddig - csak jobb minõségben, - de mást is. Villámokat, esti várost, meg nappali kirándulást.
Rég jártam ebben a fórumban.
Tudnátok ajánlani megbízható szervizt, ahová a fotómasinám, és az objektíveket letudnám adni egy alapos takarításra?
Gondolom nem sok esély van rá, hogy Kecskeméten vagy Dunaújvárosban legyen ilyen, így természetesen fõvárosi is szóba jöhet.
Tudnátok ajánlani megbízható szervizt, ahová a fotómasinám, és az objektíveket letudnám adni egy alapos takarításra?
Gondolom nem sok esély van rá, hogy Kecskeméten vagy Dunaújvárosban legyen ilyen, így természetesen fõvárosi is szóba jöhet.
Köszi! (Ez volt a legkisebb bajom. Sokkal nagyobb probléma - amit többször említettem már, - hogy hiába állítom be a monitoromon a képet, másik monitoron aki nézi mást fog látni) Akkor ha vennék egy komolyabb RAW-képes gépet fizethetem a PS-ot is.
Dõlést egyszerûen lehet a FastStone-ban, ahogy digiptr is mutatja.
RAW-ra nekem nem jó, a Sony RAW-jait nem teljesen jól kezeli, arra minden esetben a Lightroomot használom. Az mégiscsak komolyabb és erre lett kitalálva.
RAW-ra nekem nem jó, a Sony RAW-jait nem teljesen jól kezeli, arra minden esetben a Lightroomot használom. Az mégiscsak komolyabb és erre lett kitalálva.
Én a Canon saját programját használom, a Digital Photo Professional-t.
Ha nem akar az ember nagy bûvészetet, akkor tökéletes, ha meg Canon termékeket használ még jobb, hiszen azokra van optimalizálva.
Ha nem akar az ember nagy bûvészetet, akkor tökéletes, ha meg Canon termékeket használ még jobb, hiszen azokra van optimalizálva.
Szia ! Én is ezt használom. A ferdeséget itt tudod remekül beállítani: Más
A FastStone kezeli a RAW fájlokat is. Nem próbáltad még (mert írtad, hogy jpg.vel) mennyivel butább mint a fizetõs cuccok? Kizárólag képjavításra gondolok, nem mindenféle trükközésre.
Én is a FastStone-t használom, elég sok mindent tud, de ha egy kép ferde, akkor át kell mennem a Picasa szerkesztõbe.
Én is a FastStone-t használom, elég sok mindent tud, de ha egy kép ferde, akkor át kell mennem a Picasa szerkesztõbe.
Telefonon a Snapseed-et használom, gépen, ha csak gyors átméretezést, vagy vágást akarok jpeg-gel, akkor a FastStone Viewer-t, ami egyébként a képnézõm a gépen. Tud batch-et is, kici, okosz, ingyenesz ész tud magyalul. Egyébként Lr-t használok, Ps-t nagyon ritkán, csak akkor, ha komolyabb operácíót kell okozni egy képen, pl. halszemes kép kiegyenesítése, stb. Timelapse-hez szoktam még az LrTimelapse-Lr kombót, ha komolyabb korrekciók kellenek, pl. nappalból éjszakába, vagy fordítva megy a lapse.
Ugyanez, csak CS5-tel. Kipróbáltam a Lightroomot, de megszoktam már a PS-ot. CameraRaw, ott alapvetõ dolgokat állítok, ha kell (színhõmérséklet, CA, torzítás stb.), utána meg PS-ben a finommunka.
Én a raw-konverziót Lightroomban csinálom (a PS raw-konvertere már nem támogatja az újabb kamerákat, a cloud-verziót meg nem akarom használni) és itt csinálom az alapvetõ korrekciókat is, mint pl. megvilágítás, zaj, stb., majd a file-t átadom a CS6-nak, és ott méretezem, és ha kell, még állítgatok ezt-azt.
Én az esetek 99%-ában a PS CS6-ot használom, a maradék 1%-ban a Lightroom-ot, ami kimerült a próbában. Mindazonáltal kiváló progi, de hozzászoktam a PS-hoz.
Egy ideje nem látogattam a fórumot, majdnem 600 hozzászólást néztem át és hát pár képnél el kellett idõznöm percekig, illetve nem is ez a jó szó, hogy kellett, nem tudtam tovább görgetni, annyira magával ragadott a látvány.
Ezeket a képeket le is mentettem, idõnként rájuk kell néznem.
Örülök a fényképezõgép kontra mobiltelefonos téma boncolgatásnak, én már hosszú ideje nem cipelem magammal a milcemet, viszont beltéri fotózásnál rá vagyok kényszerülve a használatára, mivel a mobilom lencséjének rekeszértéke már nem nagyon éri el a kívántakat.(2 éves telefon)
Viszont nem tudom volt-e téma már itt , és ha nem akkor érdemes-e vele foglalkozni, ki mit használ utómunkára, számítógépen és esetleg telefonon?
Ezeket a képeket le is mentettem, idõnként rájuk kell néznem.
Örülök a fényképezõgép kontra mobiltelefonos téma boncolgatásnak, én már hosszú ideje nem cipelem magammal a milcemet, viszont beltéri fotózásnál rá vagyok kényszerülve a használatára, mivel a mobilom lencséjének rekeszértéke már nem nagyon éri el a kívántakat.(2 éves telefon)
Viszont nem tudom volt-e téma már itt , és ha nem akkor érdemes-e vele foglalkozni, ki mit használ utómunkára, számítógépen és esetleg telefonon?
Gondolom nem nyitottad meg a linkemet
A sima töltõt arra értették, hogy nem gyorstöltõ, de ugyanúgy saját... Örülök, hogy megerõsítesz az eneloop-ban
A sima töltõt arra értették, hogy nem gyorstöltõ, de ugyanúgy saját... Örülök, hogy megerõsítesz az eneloop-ban
Peti, továbbra is az Eneloopot javaslom, és fontos, hogy saját töltõvel vedd, sima töltõ nem hozza ki a maximumot az akkuból. A Panasonic ugyanolyan jó, mint a Sanyo volt.
Peti, továbbra is csak saját tapasztalat alapján tudok írni. Eneloopban már többedszerre nem csalódtam, hiába kisebb a kapacitás. Vartát nem ismerem.
Ez amúgy még olcsóbb, bár ez nem gyorstöltõ, hanem sima, 7 órás töltõ... Link
Számomra amúgy az a megdöbbentõ, hogy mióta megvan a Nikon, sokáig elõ se vettem a Fujit (kb 7-8hónap) és az akksi töltöttség szintje közel volt a maximumhoz! szinte semmit nem merült.
Ez amúgy még olcsóbb, bár ez nem gyorstöltõ, hanem sima, 7 órás töltõ... Link
Számomra amúgy az a megdöbbentõ, hogy mióta megvan a Nikon, sokáig elõ se vettem a Fujit (kb 7-8hónap) és az akksi töltöttség szintje közel volt a maximumhoz! szinte semmit nem merült.
Szia Peti!
Természetesen fényképezõgéphez, fényképezéshez lenne szükségem megbízható akkumulátorra + töltõre.
Jelenleg még a régi Canon kompakt gépem van, de a közeljövõben tervezek beszerezni valami újat.
Amit linkeltél, nincs hozzá töltõ, így nekem az nem jó.
Nem felejtettem el amit írtatok korábban (Nyulival), de Sanyo márkájú terméket sehol sem találtam, amit meg tudtam volna rendelni.
Zavar van/volt bennem, hogy a Panasonic van-e olyan minõségû, amirõl ti is írtatok.
Már 3 töltõvel befaragtam, nem akarok zsákbamacskát venni.
Azért linkeltem a 2600 mAh-s terméket, mivel arra gondolok, hogy az a legtartósabb, egy feltöltéssel a legtöbb fotó készíthetõ vele.
Itt van 2000mAh-s Link 9490 Ft-ért, de akkor már nem jobb vétel a Varta 2600 mAh-s ugyanennyiért illetve nem kellene szállítási költséget sem fizetni?!
Természetesen fényképezõgéphez, fényképezéshez lenne szükségem megbízható akkumulátorra + töltõre.
Jelenleg még a régi Canon kompakt gépem van, de a közeljövõben tervezek beszerezni valami újat.
Amit linkeltél, nincs hozzá töltõ, így nekem az nem jó.
Nem felejtettem el amit írtatok korábban (Nyulival), de Sanyo márkájú terméket sehol sem találtam, amit meg tudtam volna rendelni.
Zavar van/volt bennem, hogy a Panasonic van-e olyan minõségû, amirõl ti is írtatok.
Már 3 töltõvel befaragtam, nem akarok zsákbamacskát venni.
Azért linkeltem a 2600 mAh-s terméket, mivel arra gondolok, hogy az a legtartósabb, egy feltöltéssel a legtöbb fotó készíthetõ vele.
Itt van 2000mAh-s Link 9490 Ft-ért, de akkor már nem jobb vétel a Varta 2600 mAh-s ugyanennyiért illetve nem kellene szállítási költséget sem fizetni?!
Mihez használnád Peti? Milyen fényképezõgéped van most?
Én a bridge gépbe (Fuji finepix HS20) 4db 1900mAh-s sanyo eneloop-ot használok. Bõdületes mennyiségû képet bír vele a gép!
Jóval olcsóbb a követõ típusa (2000mAh), mint ez a 2600mAh-s amit linkeltél. Mihez kell egyáltalán ekkora kapacitás?
Már azt hiszem a panasonic gyártja... Link a lényeg ugyanaz. Nyugodtan megveheted, nem fogsz cslódni. 8éve ilyet használok a kompakt gépeimhez. Aztán a Bridge-hez... De az elsõ kérdésre várnám a választ
Én a bridge gépbe (Fuji finepix HS20) 4db 1900mAh-s sanyo eneloop-ot használok. Bõdületes mennyiségû képet bír vele a gép!
Jóval olcsóbb a követõ típusa (2000mAh), mint ez a 2600mAh-s amit linkeltél. Mihez kell egyáltalán ekkora kapacitás?
Már azt hiszem a panasonic gyártja... Link a lényeg ugyanaz. Nyugodtan megveheted, nem fogsz cslódni. 8éve ilyet használok a kompakt gépeimhez. Aztán a Bridge-hez... De az elsõ kérdésre várnám a választ
Csak ennyire futatotta... Igen, ilyen tré képekkel ne próbálkozz legközelebb, pfujj
Szerintem nagyon baróságos, gratu!
______________________________________
Holdfényes hangulat borospincéknél: Link
Ez meg csak úgy, mert imádom a 135mm/f2,8-at. Konyhailag: Link
___________________
Bocs, Rafiéra szerettem volna reagálni, de félrenyomódtott..
Szerintem nagyon baróságos, gratu!
______________________________________
Holdfényes hangulat borospincéknél: Link
Ez meg csak úgy, mert imádom a 135mm/f2,8-at. Konyhailag: Link
___________________
Bocs, Rafiéra szerettem volna reagálni, de félrenyomódtott..
Pangás van.
Nálam csak ennyire futotta, igaz régóta elakartam lõni ezt a kompozíciót. :-)
Nálam csak ennyire futotta, igaz régóta elakartam lõni ezt a kompozíciót. :-)
Köszi. Nem vettem új obit.
Ez Samsung kit obi (18-55), de egy adapterrel NX mini vázon használtam. 2,7-es a "crop" ezen a vázon, illetve a közelpont is lecsökkent, 10 centi környékén lehet.
Átszámolva 148,5 mm, és ehez jön a 10 centis közelpont. Egész jól lehet így makrózni vele.
Ez Samsung kit obi (18-55), de egy adapterrel NX mini vázon használtam. 2,7-es a "crop" ezen a vázon, illetve a közelpont is lecsökkent, 10 centi környékén lehet.
Átszámolva 148,5 mm, és ehez jön a 10 centis közelpont. Egész jól lehet így makrózni vele.