Meteorológiai műszerek otthon
Műszer csatlakoztatása a MetNet-re
MetNet WS feltöltő: LINK MetNet WD feltöltő: LINK
MetNet cumulus feltöltő: LINK
Figyelem! Akinek Netatmo és Ruuvitag műszere van, az mostantól felkapcsolhatja a MetNet-re is!
Műszereim LINK
Csatlakoznál a légszennyezettség mérő állomáshoz? Olvasd el cikkünket
Kérdésed van ezzel kapcsolatban? Írj nekünk a legszennyezettseg(kukac)metnet(pont)hu címre.
Én 6-os horganyzott menetes szárból csináltam a gerincet,a távtartók pedig MT /fehér/ vezeték övszigetelésébõl készültek.Szerintem nem kell túlzásokba esni ezzel kapcsolatbanJa és olvastam,hogy egyenként kifúrni a tányérokat...Felesleges,össze kell illeszteni a tányérokat és egyben kifúrni az összeset.Így a furatok 100 %-ig illeszkednek.
Bocs az értetlenségért, de lehet menetes(!) alu szárat kapni a vasboltban?
Hali!
Fel szeretném hívni a figyelmeteket, hogy a ws2307 mûszer NEM egész, hanem egy tizedesig méri a légnyomásértéket!
Lehet, hogy a régebbieknél más volt a helyzet, de én tavaly decemberben vettem(azóta más okok miatt becseréltem 3600-ra).
Fel szeretném hívni a figyelmeteket, hogy a ws2307 mûszer NEM egész, hanem egy tizedesig méri a légnyomásértéket!
Lehet, hogy a régebbieknél más volt a helyzet, de én tavaly decemberben vettem(azóta más okok miatt becseréltem 3600-ra).
hogyan mondod Beszterce? mert még mindíg nem értem. addig oké hogy mûanyagcsõ ami nem menetes. utána?
Én 1 m-es aluminium menets szárat használtam ezt fûrészeltem három részre. A távtartóknál, ha mûanyag védõcsõt vágsz darabokra azt azért szerintem nem kell tized miliméter pontossággal csinálni. Ha három rúdra hûzöd fel a tányérokat a 2. tányértól már szinte úgy magától is "megállnak" (beszorulnak) a tányérok, mert szinte lehetetlen (legalább is nekem az volt) minden tányéron tized mm pontosan ugyanoda fúrni a három lukat.
Én kipróbáltam mind a mûanyag csõ darabolós távtartást, mind pedig azt, hogy ezt anyákkal oldom meg és kb. ugyan olyan lett minekettõ. Ha választani kell akkor talán a mûanyag darabolós az egyszerübb és gyorsabb.
Én kipróbáltam mind a mûanyag csõ darabolós távtartást, mind pedig azt, hogy ezt anyákkal oldom meg és kb. ugyan olyan lett minekettõ. Ha választani kell akkor talán a mûanyag darabolós az egyszerübb és gyorsabb.
De most hirtelen még azt is el tudom képzelni, hogy a mûanyag csövet nem aprítom fel (mert vasfûrésszel nehéz tizedmillire pontosan vágni, akkor meg össze-vissza lesznek a tányérok), hanem csak bemetszegetem egyszerre mindhárom tartócsõt a táv osztásaiban, és a tányérok lyukait beleillesztem... az alsó meg a felsõ tányér kicsit eltolt lyukjai megakadályozzák majd a szétcsusszanást.
Gond, hogy nagyon könnyû lesz a cucc, nehéz lesz majd rögzíteni :-(
Gond, hogy nagyon könnyû lesz a cucc, nehéz lesz majd rögzíteni :-(
Nekem is az lesz, a távtartók meg villanyszerelõs védõcsõbõl aprított hengerecskék, összelapítva. A "menetes szár" 1 m hosszban vasboltból, mûa. csõ 2,5 m hosszban villanyosboltból.
Érdeklõdnék, a körlamellás tányéros házhoz milyen gerincet használtok? Nem lehet valahol ilyen 20-30 cm. hosszúságú (d=4?) menetes lehetõleg mûanyag csavarokat kapni?
Jó estét!
Helló Berces!
nem szóltak,csak jött egy futár, délután jött.
ha van kérdésed a géppel kapcsolatban szivesen segítek.
Szeva
Helló Berces!
nem szóltak,csak jött egy futár, délután jött.
ha van kérdésed a géppel kapcsolatban szivesen segítek.
Szeva
A ködhöz kellenek bizonyos apró szennyezõ részecskék, amire a vízcseppek ki tudnak csapódni. A valóságban szintem mindig mindenhol található elegendõ ilyen részecske, így a 100%-os relatív nedvesség szinte mindig köddel jár.
Az viszont egészen más tészta, hogy a ha a levegõ nem 100%-osan telített, de kisugárzás útján a talaj mentén és egyéb tereptárgyakon eléggé lecsökken a hõmérséklet, akkor ott is ki tud csapódni a pára, ha ez éppen egy páratartalommérõ, akkor az 100%-ot mér, annak ellenére, hogy a felsõbb légrétegnek alacsonyabb a nedvességtartalma.
Ezért kell a nedvességmérõt is a hõmérõházban tartani megfelelõ magasságban a talajtól.
Az viszont egészen más tészta, hogy a ha a levegõ nem 100%-osan telített, de kisugárzás útján a talaj mentén és egyéb tereptárgyakon eléggé lecsökken a hõmérséklet, akkor ott is ki tud csapódni a pára, ha ez éppen egy páratartalommérõ, akkor az 100%-ot mér, annak ellenére, hogy a felsõbb légrétegnek alacsonyabb a nedvességtartalma.
Ezért kell a nedvességmérõt is a hõmérõházban tartani megfelelõ magasságban a talajtól.
Tõbb helyen is lemértem, és mindenhol volt páralecsapódás. Ez akkor azt jelenti, hogy 100% körüli páratartalom köd nélkül is létrejöhet? Jól értelmezem?
Köszönöm a választ!
Köszönöm a választ!
A finnekkel szeintem el lehet beszélgetni úgy, hogy mindenki jól járjon :-) Végülis mi a bajuk? A cserép, vagy a szög? Mindkettõ változtatható bizonyos tûrésen belül, aztán ha buták voltak akkor a Szabadalmi hivatal azt mondja hogy bocsi :-)
De lényeg az egységeshez közeli mérési környezet, ezt õk is belátják hogy ezt tudni kell mindenkinek :-)
Jó dolog finnek lenni, de most annyira ez nem számít...
De lényeg az egységeshez közeli mérési környezet, ezt õk is belátják hogy ezt tudni kell mindenkinek :-)
Jó dolog finnek lenni, de most annyira ez nem számít...
Remélem nem lesz semmi gond vele. ezt a mostanit meg leviszem majd a tóhoz, szeretném kimérni vele, mekkora a tó hûtõhatása a környezõ dombokhoz képest.
a páramérõ nagyon pontos most hogy nézem a sima analóg mûszert. A csapadékot már beállítottam szal ha jön az esõ akkor már WS is méri meg én is a sima kis mérõmmel. Remélem közel lesz egymáshoz a két érték. WS közel 100mm2 területet mér a kézimérõ meg kb 39mm2.
ezt a hõmérõházhoz szükséges dolgokat meg elkezdem összegyûjteni. Télleg milyen méretû csavar kell ami összefogja azt a 10 tányért?
ezt a hõmérõházhoz szükséges dolgokat meg elkezdem összegyûjteni. Télleg milyen méretû csavar kell ami összefogja azt a 10 tányért?
Ha víz kerül bele, akkor mérhet többet. Viszont páralecsapódás csak ott jön létre, ahol a relatív nedvesség lokálisan eléri a 100%-ot
Köszönöm.
Csak azért furcsa, mert ahol 90% körüli értékeket szoktak mérni, ott már alig 1 km-es szokott lenni a látótávolság, de én simán elláttam 2-3 km-re.
És az mennyire befolyásolj a mérés pontosságát, hogy bepárásodott az eszköz? Javíts ki, ha rosszul gondolom, de én úgy sejtem, hogy ha a pára lecsapódik rá, akkor többet mér a valósnál.
Csak azért furcsa, mert ahol 90% körüli értékeket szoktak mérni, ott már alig 1 km-es szokott lenni a látótávolság, de én simán elláttam 2-3 km-re.
És az mennyire befolyásolj a mérés pontosságát, hogy bepárásodott az eszköz? Javíts ki, ha rosszul gondolom, de én úgy sejtem, hogy ha a pára lecsapódik rá, akkor többet mér a valósnál.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: van egy analóg higrométerem, ami - szerintem - elég pontosan mér. Legalábbis a környezõ mérésekhez képest nincs nagy eltérés. Azonban, fõleg éjjel és hajnalban, nagyon irreális értékeket tud mutatni. Tegnap este is 95% páratartamat mutatott, miközben párásságnak vagy ködnek nyoma sem volt. Viszont a mûszer üvege kissé párás volt, gyanítom ennek köze van a téves méréshez. Mit lehet ilyenkor tenni? Vagy nem is volt téves a mérés, és létezik olyan, hogy 95% páratartalomnál még csak enyhe köd sincs?
Lenne egy kérdésem: van egy analóg higrométerem, ami - szerintem - elég pontosan mér. Legalábbis a környezõ mérésekhez képest nincs nagy eltérés. Azonban, fõleg éjjel és hajnalban, nagyon irreális értékeket tud mutatni. Tegnap este is 95% páratartamat mutatott, miközben párásságnak vagy ködnek nyoma sem volt. Viszont a mûszer üvege kissé párás volt, gyanítom ennek köze van a téves méréshez. Mit lehet ilyenkor tenni? Vagy nem is volt téves a mérés, és létezik olyan, hogy 95% páratartalomnál még csak enyhe köd sincs?
No küldtem a képet, csak idõközben kerestek a finnek is, hogy akkor áttérnének ennek a gyártására:-)
Egyébként ha jól emlékszem az eredetinek egy tányérja úgy 2-3 ezer Ft.
Egyébként ha jól emlékszem az eredetinek egy tányérja úgy 2-3 ezer Ft.
30 fokos tányér/kúpszög, az szemre is szebb mint az én félköröm... Na, hol az a finn profi árnyékoló ?! :-)
a kpl utáni pöttyöt cseréld ki kukacra, az az emilcím :-) Motor lassú :-)
Sima neolux, vagy valami hasonló festék. Az egyik egy éves és még fehér:-) Ha fakulna max. újrafújom:-)
Ha küldesz egy e-mailt privátba, vagy az e-mail címemre küldük róla képet.
Ha küldesz egy e-mailt privátba, vagy az e-mail címemre küldük róla képet.
Azért kíváncsi leszek, hogyha megjön az új ws, akkor mekkora eltérés lesz a két mûszer között: a 3 éves meg az új között.
Küldjed, persze. Mivel fújtad? Valami UV-álló izé kéne a fehér oldalla is, különben cserélgethetem kétévenként a cumót :-(
Ja, nekem 20 db-ot adtak 365 Ft-ért, azért tetszettek meg mert majdnem negyekkörív a perem.
Ja, nekem 20 db-ot adtak 365 Ft-ért, azért tetszettek meg mert majdnem negyekkörív a perem.
A - számomra - elérhetõ ezer utolsóban volt mindenféle tányér, mindenféle darabszámmal. Peremmel, anélkül. Én levágom a peremet, ne álljon meg benne semmi hó/havasesõ. Az átfedésen még agyalok, egy duplazsalus fa hõmérõház gyakorlatilag sötétkamraként üzemel, ezt kellene utánozni. Végülis a tányér peremének geometriája megmondja, mikor szûri ki a maximális fényt. Én hajlok a három rétegre onnantól kezdve, hogy - nálam - kijön a Nap a keleti hegy mögül... Majd kimérem, az hány fok, kb 15-20 lehet.
Szia!
Én eddig kettõt csináltam. Ezekhez "100 Ft-os" boltban vett fehér (kicsit olyan mákos) lapos tányérokat használtam. Ára 50-60 Ft között volt /darab. Átmérõje 23 cm magassága kb. 3 cm, belsõ átmérõ 13cm (innentõl kezd lejteni a perem felé egyenletesen). Ha jól emlékszem ezek a paraméterek kb. megegyeznek a finn profi árnyékolóéval, amit az OMSZ is használ. Ebbõl az elsõ árnyékolómnál 12 db-ot a másodiknál csak 10 db használtam. A felsõ kettõ és az alsó teli, a többibe 8-9 cm átmérõjû lukat vágtam. A tányérok közötti távolság nekem úgy 2cm +/- 1-2mm. Én biztos ami biztos a tányérokat kivülrõl fehérre újra fújtam (belülrõl feketére). Van egy két képem is róla ha kell küldhetek.
Én eddig kettõt csináltam. Ezekhez "100 Ft-os" boltban vett fehér (kicsit olyan mákos) lapos tányérokat használtam. Ára 50-60 Ft között volt /darab. Átmérõje 23 cm magassága kb. 3 cm, belsõ átmérõ 13cm (innentõl kezd lejteni a perem felé egyenletesen). Ha jól emlékszem ezek a paraméterek kb. megegyeznek a finn profi árnyékolóéval, amit az OMSZ is használ. Ebbõl az elsõ árnyékolómnál 12 db-ot a másodiknál csak 10 db használtam. A felsõ kettõ és az alsó teli, a többibe 8-9 cm átmérõjû lukat vágtam. A tányérok közötti távolság nekem úgy 2cm +/- 1-2mm. Én biztos ami biztos a tányérokat kivülrõl fehérre újra fújtam (belülrõl feketére). Van egy két képem is róla ha kell küldhetek.
Ezt találtam régen, de ez cserép/porcelán alapon mûködik: Link
Miért nem vágta le a peremet? Ha megfagy benne a hó, az olvadáskor elvonja hõt a mérõrõl... stb ?!?!
Miért nem vágta le a peremet? Ha megfagy benne a hó, az olvadáskor elvonja hõt a mérõrõl... stb ?!?!
Mondjuk ez engem is érdekelne hogy ti mit javasoltok milyen tányérokat vegyek milyen szög legyen a lehajlás a peremnek. Mondjuk ezt valaholva be lehetne linkelni itt a metneten, hogy ne máshol kutakodjunk és ezerféle megoldás legyen hanem kb egységes, hisz akkor mindenki ezen módszer alapján járna el. meg egy pontos leírást mik kellenek,mert nyáron ,vagy akár mostanság szabadidõmben szívesen megcsinálnám,mivel egyre magasabbra kerül a nap és fának még nincs lombkoronája ami árnyékolna.
Nem találom a tányéros hõmérõház eredeti méreteit :-(
Meg érdekelne ki milyen alapanyagból milyet csinált.
Nekem most van 2x20 db - a belefagyott havasesõ ellenes peremlevágás után - 210 mm külsõ átmérõjû és 23,5 mm magas, felsõ max átmérõ 165 mm, azután körív oldalú, hártyavékony "parti szervíz" (sic) fehér mûanyag tányérom. Az árnyékolókba egy-egy 128 mm magas TFA kültérit akarok tenni.
Annyi dereng, hogy cserép/porcelán tányérok esetén felül és alul 3 teli tányér, minden tányér alsó felülete feketének kellene lenni, a köztes tányérokat pedig a jó szellõzés miatt a lehetõ legnagyobb belsõ lyukkal kell vágni. Az átfedés (függõleges osztás) pedig akkor jó, ha a legalacsonyabb napállásnál is legalább kettõ réteg állja az útját a direkt sugárnak.
Jól emlékszem ?
Meg érdekelne ki milyen alapanyagból milyet csinált.
Nekem most van 2x20 db - a belefagyott havasesõ ellenes peremlevágás után - 210 mm külsõ átmérõjû és 23,5 mm magas, felsõ max átmérõ 165 mm, azután körív oldalú, hártyavékony "parti szervíz" (sic) fehér mûanyag tányérom. Az árnyékolókba egy-egy 128 mm magas TFA kültérit akarok tenni.
Annyi dereng, hogy cserép/porcelán tányérok esetén felül és alul 3 teli tányér, minden tányér alsó felülete feketének kellene lenni, a köztes tányérokat pedig a jó szellõzés miatt a lehetõ legnagyobb belsõ lyukkal kell vágni. Az átfedés (függõleges osztás) pedig akkor jó, ha a legalacsonyabb napállásnál is legalább kettõ réteg állja az útját a direkt sugárnak.
Jól emlékszem ?
Csütörtökön megrendeltem a Conrad-tól a ws 1600 -at. Az utánvételre mentem (nem a 24 órásra). Körülbelül mikor várható a kiszállítás?
Max a kezelési költség,de kb 2000-5000Ft banktól függ. Csak úgy küld el hogy ezt te állod,mert ha nem akkor a bank a küldött összegbõl fogja kivenni ezt az összeget.
Kiértékelõ programnak a legjobb amit eddig láttam és kipróbáltam az innen Link letölthetõ (ha valaki németül tud akkor / után nem kell az en) WsWin. Bár nekem nem Ws 2300 van de úgy tudom azzal is használható, de talán csak a heavyweather-en keresztül. Érdemes kipróbálni, az ingyenesen letölthetõ változat gyakorlatilag mindent tud, csak a folyamatos adatletöltés intervallumában van korlát.
Faxa. Elment az összes adat. Akkor lehet hogy bekavart neki az,mert mikor kicseréltem akkor még a régibe benne volt az elem és valószínû megzavarodott, hogy két külsõ adóból jön az adat.