Fotóiskola
Fotóinfó
Ajánlott M42-es objektívek: Link
Ha már tesztek és fotósuli, akkor legyen egy kis teszt.
Csináltam pár, nem szignifikáns, jelenleg tulajdonomban levő M42-es obival egy kis élességi- és bokehtesztet. Az élesség beállítása nem mindenhol stimmel, ezért majd egyszer, jobb körülmények között megismétlésre kerül. Minden fotóból készült egy a legnagyobb rekeszértéken és egy f/5,6-on.
A képeken módosítás nem történt, csupán RAW-JPG konverzió.
Carl Zeiss Pancolar electric MC 50/1,8:
F/5,6:
Pentacon auto 50/1,8:
f/5,6:
Carenar 55/1,8:
f/5,6:
Revuenon Auto 55/1,7:
f/5,6:
Helios 44-2:
f/5,6:
Revuenon Auto 28/2,8:
f/5,6:
Industar 50/3,5:
f/5,6:
Pentacon electric 135/2,8:
f/5,6:
Jupiter 37A - 135/3,5:
f/5,6
Pentacon 200/4 Pre-set:
f/5,6
Carl Zeiss Jena Sonnar 135/3,5:
f/5,6:
Orestegor 200/4:
f/5,6:
Porst Tele E 200/3,3 (fókusz elcsúszva):
f/5,6:
Carenar Super MC 135/2,8:
f/5,6:
Pentacon MC 50/1,8 (csak nyitott rekeszen, mert nem akartak zárni a lamellák - javítás alatt):
Csináltam pár, nem szignifikáns, jelenleg tulajdonomban levő M42-es obival egy kis élességi- és bokehtesztet. Az élesség beállítása nem mindenhol stimmel, ezért majd egyszer, jobb körülmények között megismétlésre kerül. Minden fotóból készült egy a legnagyobb rekeszértéken és egy f/5,6-on.
A képeken módosítás nem történt, csupán RAW-JPG konverzió.
Carl Zeiss Pancolar electric MC 50/1,8:
F/5,6:
Pentacon auto 50/1,8:
f/5,6:
Carenar 55/1,8:
f/5,6:
Revuenon Auto 55/1,7:
f/5,6:
Helios 44-2:
f/5,6:
Revuenon Auto 28/2,8:
f/5,6:
Industar 50/3,5:
f/5,6:
Pentacon electric 135/2,8:
f/5,6:
Jupiter 37A - 135/3,5:
f/5,6
Pentacon 200/4 Pre-set:
f/5,6
Carl Zeiss Jena Sonnar 135/3,5:
f/5,6:
Orestegor 200/4:
f/5,6:
Porst Tele E 200/3,3 (fókusz elcsúszva):
f/5,6:
Carenar Super MC 135/2,8:
f/5,6:
Pentacon MC 50/1,8 (csak nyitott rekeszen, mert nem akartak zárni a lamellák - javítás alatt):
Hmm. Nem értem.Most az a baj,hogy nem művésziek a képek vagy csak a "próba"?Vagy,hogy egysíkú? Miszerint is?Most ez mi is ez?Fényképezés kezdőknek fórum,nem? FÓRUM. Vagy ,hogy talán ez a "hobbija",az obi gyűjtögetés nem pedig a többszázezres obigyűjtés ?Nemtom,de tényleg.
Köszönöm a megtisztelő utalást (ami azért túlzás; én csak erősen próbálkozom ) , ugyanakkor kicsit korrigálni szeretném (rossz kifejezés, mert korrigálni nem tudom és nem is akarom, de most nem jutott jobb kifejezés az eszembe) a nézőpontod, illetve Ádám feltöltései mellett szeretnék állást foglalni.
Nos, az következő megállapítás leginkább a régi objektívekre vonatkozik, mintsem a mai darabokra: mindegyik egy külön karakter. Mindegyik különböző képi megjelenítést kölcsönöz egy fotónak pl. ugyanabban a témában. Tehát itt leírhatjuk, hogy nem ugyanazt a célt szolgálják. Illetve ha csak azt vesszük figyelembe, hogy fotózni lehet vele és a látott képet levetítik az emulzióra vagy az érzékelő lapkára, akkor igen, egy célt szolgálnak. Viszont, hogy említettem, minden objektív (akár márkán és típuson belül is) különbözőképpen viselkednek. Pl. egy Pentacon 50/1,8, egy Pancolar 50/1,8, egy Helios 58/2 vagy Trioplan 50/2,9 (és még sorolhatnám) mindegyikkel merőben eltérő stílusú képet csinálhatsz ugyanarról a témáról. Ez ugyanúgy vonatkozik bármelyik fókusztartományú objektívre.
Egy magamfajta gyűjtő, illetve fotózást/fotótechnikát szerető embernek van több obija, amik között akad több vintage is, sőt azok között presztízs-objektívként számon tartott darab is, amivel ha teheti képet csinál.
Jómagam is szeretnék, csak nem tudok (de inkább lusta vagyok), mert nincs akkora fotós hátizsák a világon, amibe beleférnének. Így, ha eszembe jut, akkor kicserélem a hátizsákban levő állandósított obikat a vitrinbe levőkre; de ez rendszerint elmarad.
Ádám nagyon helyesen csinálja, illetve továbbra is buzdítom a képelésre és azok mutogatására, hiszen ezekből a fotókból rengeteget lehet tanulni, főleg azoknak, akik esetleg a jövőben vintage obit szeretnének vásárolni.
Tehát egy fotónak nem kell feltétlenül művészi alkotásnak lenni, hiszen a nélkül is rengeteg információt hordoz magában egy kép. Főleg, ha a fotó mellé van írva a készítés paraméterei és eszközei.
Nos, az következő megállapítás leginkább a régi objektívekre vonatkozik, mintsem a mai darabokra: mindegyik egy külön karakter. Mindegyik különböző képi megjelenítést kölcsönöz egy fotónak pl. ugyanabban a témában. Tehát itt leírhatjuk, hogy nem ugyanazt a célt szolgálják. Illetve ha csak azt vesszük figyelembe, hogy fotózni lehet vele és a látott képet levetítik az emulzióra vagy az érzékelő lapkára, akkor igen, egy célt szolgálnak. Viszont, hogy említettem, minden objektív (akár márkán és típuson belül is) különbözőképpen viselkednek. Pl. egy Pentacon 50/1,8, egy Pancolar 50/1,8, egy Helios 58/2 vagy Trioplan 50/2,9 (és még sorolhatnám) mindegyikkel merőben eltérő stílusú képet csinálhatsz ugyanarról a témáról. Ez ugyanúgy vonatkozik bármelyik fókusztartományú objektívre.
Egy magamfajta gyűjtő, illetve fotózást/fotótechnikát szerető embernek van több obija, amik között akad több vintage is, sőt azok között presztízs-objektívként számon tartott darab is, amivel ha teheti képet csinál.
Jómagam is szeretnék, csak nem tudok (de inkább lusta vagyok), mert nincs akkora fotós hátizsák a világon, amibe beleférnének. Így, ha eszembe jut, akkor kicserélem a hátizsákban levő állandósított obikat a vitrinbe levőkre; de ez rendszerint elmarad.
Ádám nagyon helyesen csinálja, illetve továbbra is buzdítom a képelésre és azok mutogatására, hiszen ezekből a fotókból rengeteget lehet tanulni, főleg azoknak, akik esetleg a jövőben vintage obit szeretnének vásárolni.
Tehát egy fotónak nem kell feltétlenül művészi alkotásnak lenni, hiszen a nélkül is rengeteg információt hordoz magában egy kép. Főleg, ha a fotó mellé van írva a készítés paraméterei és eszközei.
Nagyon jó képek! De nem értem, minek ennyi obi, amik ugyanazt a célt szolgálják? Karácsony óta csak makrókat mutatsz 30 obival. De ezek mind ilyen "próba" képek. Nézd meg Astroman és Nyuli képeit, azok nem próba verziók, azok művészi alkotások!
Én igen! A tököm sem hajolgat, fetreng annyit. És még az asszony is örül utána...
Ááá, az már rég tele van megint. Már hegyén hátán állnak az obik. Talán még soha nem volt ekkora a gyűjtemény.
Az első nagyon faszányos, nagyon tetszik a háttér. És nem hiába, no... Sonnar. A képek majd' kiesnek a monitorból.
Az első nagyon faszányos, nagyon tetszik a háttér. És nem hiába, no... Sonnar. A képek majd' kiesnek a monitorból.
Újra tele lesz a vitrined. Gratulálok!
CZJ Sonnar 135/3.5 zebra
természetesen nyitva
Mahónia
Kúpvirág
CZJ Sonnar 135/3.5 zebra
természetesen nyitva
Mahónia
Kúpvirág
Szerintetek már dokihoz kellene mennem?
Porst Tele Auto 200/3,3:
Pentacon Auto 1,8/50 + Praktica LTL:
Porst Tele Auto 200/3,3:
Pentacon Auto 1,8/50 + Praktica LTL:
Nem nagyon szoktam embereket fényképezni, de ők a barátaim, a veszprémi LGT Emlékzenekar. Két elkapott pillanat kontrasztban egymással:
Koncert előtt
Koncert közben
Koncert előtt
Koncert közben
Ez mi? Robot rovar? Csak viccelek. Az ilyen hátteret szeretem. (Szeretném.)
Így van. A CZJ termékek precíz, német minőségben készültek, hatékony MEO támogatással. Gyakorlatilag szinte az összes obijukat csukott szemmel meg lehet venni.
A zebra változatnak is hihetetlen rajza van. Nekem nagyon tetszik. Kicsit szűkítem, és nagyon élesek a témák.
Rájöttem, a Zeiss optikák istencsászárok!
Rájöttem, a Zeiss optikák istencsászárok!
Ügyes vagy!
Múltkor én is a magam ura voltam. Nálam "csak" a rekesz nem működött, de aztán rájöttem, a rugó leugrott. Muszáj volt szétkapni a Pancolart.
Szép fényeket!
ezt ajánlom még neked
Múltkor én is a magam ura voltam. Nálam "csak" a rekesz nem működött, de aztán rájöttem, a rugó leugrott. Muszáj volt szétkapni a Pancolart.
Szép fényeket!
ezt ajánlom még neked
Jah, ajánlgatták az okosokat, akik már szedtek szét Sonnart, de persze ilyenkor fingja se volt az egészhez.
Úgyhogy kilogikáztam az alkatrész helyét és most ismét gyári állapotnak örvend.
Úgyhogy kilogikáztam az alkatrész helyét és most ismét gyári állapotnak örvend.
Szintén gratulálok!
Tudok róla. Láttam egy másik oldalon a fórumban.
Tudok róla. Láttam egy másik oldalon a fórumban.
Én akartam előbb beírni!!
Gratula hozzá!
Nekem pénteken jött meg darabokban, de már gyönyörű állapotban egyben várják a többiek a vitrinben, illetve a váz.
Gratula hozzá!
Nekem pénteken jött meg darabokban, de már gyönyörű állapotban egyben várják a többiek a vitrinben, illetve a váz.
Sziasztok.
Ma megjött a Carl Zeiss Jena Sonnar 3.5 135 zebra.
Nyitva is baromi éles, csak ajánlani tudom. Gyors 2 tesztfotó.
Bocsi, de a képek délután 2-kor készültek.
Egy Hispan cikk az optikáról. Link
Ma megjött a Carl Zeiss Jena Sonnar 3.5 135 zebra.
Nyitva is baromi éles, csak ajánlani tudom. Gyors 2 tesztfotó.
Bocsi, de a képek délután 2-kor készültek.
Egy Hispan cikk az optikáról. Link
ISO teszt magasabb értéknél: Alul a Mars, jobbra feljebb a Szaturnusz. (Csak egy 4”-os kijelzőn látom. Ha nagyon zajos akkor bocs! Nem tudom mikor megyek Fehérvárra, nincs türelmem kivárni míg PC_n korrigálom. 24mm, f/2.5, 10s, ISO 10000) Link
Az elsőt? Szerintem annak kevés az 5 mp, vagy az ISO. De azért köszi!
Igen. Nekem is jó helyen volt a meleg konyhában, esőcseppes üveg mögött. Ezért aztán azt is mondhatnám, hogy "villámok bokeh karikákkal " (Mindegyik 24mm, f/2.5, 5s, ISO 100)
Hát ja... amennyit megmutat az aps-c, de nekem bőven elég.
7D + CZJ 50 1.8 pancolar zebra
7D + CZJ 50 1.8 pancolar zebra
Ja ezt vágom, de ezt nem lehet masinához csatlakoztatni mikrofonként.
Hát nem sok alkalom volt eddig kísérletezni
Hát nem sok alkalom volt eddig kísérletezni
Hacsak nem fúj bele a szél!
Egyébként tudtok ajánlani jó mikrofont, ami nem vág le nagyon a dörgések spektrumában?
Mici! Ha jól tudom te beszívtad valamelyikkel
Egyébként tudtok ajánlani jó mikrofont, ami nem vág le nagyon a dörgések spektrumában?
Mici! Ha jól tudom te beszívtad valamelyikkel
Ott tuti nagyobb hasznát veszi erre a célra, mint itt.
De még jó, hogy ezeken a masinákon van mikrofon, így fel tudjuk venni a távoli dörgéseket.
De még jó, hogy ezeken a masinákon van mikrofon, így fel tudjuk venni a távoli dörgéseket.